Loading...
Trasy • Pěší trasa • Střední náročnost
Králíky, nádraží | Asfalt | 0,0 km | ||
Od nádraží to vemte pěkně po hlavní silnici a držte se místního značení. Dovede vás na náměstí. | ||||
Králíky, náměstí | Asfalt | 0,6 km | ||
Na náměstí (foto 1) je hlavní rozcestník turistických cest, zvolíme červenou směr Dolní Boříkovice, Nad Boudou. Vyvede nás z města a začínají výhledy na Suchý vrch (foto 2). | ||||
Za Dolní Lipkou | Asfalt | 4,6 km | ||
Jsme na hlavní silnici nedaleko nádraží v Dolní Lipce. Od silnice je výhled na Jeseníky (foto 3) a jakmile se odbočí z hlavní státovky vlevo k Dolním Boříkovicím, tak i na hedečský klášter nad Králíkami (foto 4). Boříkovice (foto 5) projdeme celé. | ||||
Nad Dolními Boříkovicemi | 7,6 km | |||
Odbočíme vpravo na polňačku a stoupáme do lesa. Další výhledy na Jeseníky (foto 6 - 10). | ||||
Odranec, rozcestí | 10,9 km | |||
Nejdříve rovinka, pak krátký sestup mezi bunkry (foto 11 - 12). | ||||
Rozcestí Pod Boudou | Šotolina | 11,8 km | ||
Žlutá značka tvoří zároveň naučnou stezku Betonová hranice. Vede lesem mezi bunkry a občas s výhledem (foto 13 - 17). | ||||
U křížku (foto 18) | 16,5 km | |||
Rozcestí s modrou značkou, vedoucí přímo do Lichkova. | ||||
Mladkov (foto 19 - 20) | Asfalt | 18,0 km | ||
V Mladkově se dá i najíst a případně trasu ukončit. Pokud ne, pokračujeme po zelené značce chvíli zpět stejnou cestou k Tiché Orlici, železničnímu nadjezdu (foto 21 - 22) a podél Tiché Orlice (foto 23). | ||||
Mariánská skála | Asfalt | 18,9 km | ||
Moc hezké místo (foto 24 - 25). | ||||
Odbočka k pevnosti | 19,2 km | |||
Zde je možno lesem vystoupat k Pěchotnímu srubu Na Růžku. Jinak rovně podél tratě. | ||||
Lichkov, nádraží (foto 26) | Asfalt | 20,8 km | ||
Konec trasy |
Když se turista začne zajímat o nějakou novou oblast, vybírá si pochopitelně ta nejatraktivnější místa a snaží se chodit (případně jezdit) po těch nejatraktivnějších cestách. Jak přibývá výletů, ubývá takovýchto nepoznaných míst a cest a ke slovu přicházejí i místa méně "profláklá". Na závěr zbyde pár cest, od nichž už pak většinou nic extra nečeká, ale pro pořádek si je projde, aby si je mohl odškrtnout. O to víc ale bývá překvapen, když zjistí, že ta túra byla jedna velká nádhera. Přesně to byl pro nás i případ této popisované trasy.
Zahájíme ji na nádraží v Králíkách, kam není problém dorazit vlakem. Neznáte-li Králíky, určitě se zajděte podívat na náměstí, je pěkné. Navíc právě odtud vychází červená značka, které se budeme držet. První úsek vede po úzké silničce v blízkosti Tiché Orlice. Už zde jsou moc hezké výhledy na hedečský klášter a masív Suchého vrchu a Bukové hory. Projdeme Dolní Boříkovice, taková normální vesnice, a vystoupáme s rozhledy k lesům Suchého vrchu. Na rozcestí Odranec přejdeme na zelenou značku a kolem bunkrů sestoupíme po naučné stezce Betonová hranice ke značce žluté. Ta tvoří další díl této zajímavé naučné stezky až do Mladkova. Tady je možné skončit, ale pokud vám zbudou síly, protáhněte si trasu ještě proti proudu Tiché Orlice po zelené značce do Lichkova. Potkáte zajímavou Mariánskou skálu se studánkou a případně můžete vystoupat ještě k pěchotnímu srubu Na Růžku. V Lichkově stojí za vidění zdejší rozlehlé nádraží, třeba i s polskými vlakovými soupravami. Jízda jimi je skutečným zážitkem, vyzkoušeli jsme už tři a fakt dost dobrý... Rachot jak v letadle, všechno skřípe a vrže, posuvné dveře se otevírají a zavírají podle směru zatáček, všude puch z rozpáleného oleje v topení..., ale jede to!
Projdete-li trasu celou, budete mít v nohách skoro 20 km. Vzhledem ke stoupání na Odranec dávám střední náročnost. Jinak ale, pokud si na trasu vyčleníte dost času, je to naprostá pohodovka. Vše je velmi dobře sjízdné i na kole a za normální zimy určitě i na běžkách.