Po naučné stezce Mařenka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Dašov - začátek naučné stezky Šotolina 0,0 km
číslo 2 Mařenka - vrchol kopce Šotolina 1,8 km

Na nejvyšší místo okresu Třebíč, zalesněný kopec Mařenka (711 m) zbudovaly Lesy České republiky, Lesní správa Třebíč naučnou stezku dlouhou 1,8 km, která má po své trase celkem 11 zastavení. Její celková délka je 1,8 km. Dá se pohodlně projít za jednu hodinu, jinak podle zájmu i déle.

Správce stezky: Lesy ČR, Lesní správa Třebíč
Délka stezky: 1,8 km
Časová náročnost: 1 hod.
Počet zastavení: 11
Náročnost trasy: střední
Zaměření: fauna, flóra
Trasa vhodná pro: pěší, cyklisty, kočárky a vozíčkáře

Zastaveni 1. - 0 km - 0 km - název zastavení: Lišejníky
Zastavení 9. - 0,2 km - 1,7 km - název zastavení: Ptáci
Zastavení 10. - 0,1 km - 1,8 km - název zastavení: Savci
Zastaveni 11. - 0,1 km - 1,9 km - název zastavení: Mařenka

Stezka začíná v lesním porostu u malé osady Dašov, která leží 1,8 km jižně od obce Štěměchy. Vede po lesních cestách, souběžně s modře značenou turistickou trasou až na vrchol „Mařenka“ (711 m. n. m.). Na trase stezky potkáme 11 tematických tabulí vztahujících se k místní fauně a flóře. Na poslední informační tabuli si přečteme pověst, která se k hoře Mařenka váže.

Trasa stezky se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.80 Třebíčsko ve čtvercích A3 a B3.

Poslední aktualizace: 12.6.2023
Po naučné stezce Mařenka na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Po naučné stezce Mařenka

Dašov
Malá osada nacházející se 2 km jižně od Štěměch v údolí Dašovskéh…
Dašovský mlýn byl podle ústní tradice založený za Karla IV., první písemná zmínka je před rokem 1536 a jeho his…
Kopec Mařenka je nejvyšší vrchol zalesněného hřebene, který se tá…
Tento ležatý smírčí kámen s křížem se nachází na mezi u…
Nachází se poblíž křižovatky lesních cest, kde se kříží modře zna…
Mařenka - vrch s rozhlednou
Aktualizace: 28. října 2012 Jde o nejvyšší vrchol zalesněného hřebene, který se táhne severojižním směrem východně od Městečka Želetavy.…
Nachází se na vrcholu kopce Mařenka, který je nejvyšším bodem okresu Třebíč, poblíž nově postavené rozhledny. Prochází tudy…
První rozhlednou na vrcholu Mařenka byla dřevěná konstrukce postavená v roce 1941. Ta byla ovšem v roce 1957 zapálena bleskem. Další úsilí o novou…
Cestou z jižní Moravy jsme se zastavili v Třebíči. A protože máme rádi rozhledny, museli jsme zajet k rozhledně Na Pekelném kopci i …
Nachází se na hlavní komunikaci č. 23 z Třebíče do Telče, severně …