Podél Vltavy z Prahy do Kralup - na kole

číslo 3 Zámky - Bohnice, kostel Asfalt 4,0 km

Stoupání.

číslo 4 Bohnice, kostel - stráň s výhledem Šotolina 5,5 km

Nezapomeňte si zajet na skálu, viz text.

číslo 5 stráň s výhledem - skála - Čimice - Drahanský mlýn Šotolina 6,8 km
číslo 6 Drahanský mlýn - Dolní Chabry 9,2 km
číslo 7 Dolní Chabry - zámek Brnky Šotolina 10,1 km
číslo 8 zámek Brnky - Vltava Asfalt 12,3 km

Sjezd.

číslo 9 Podél Vltavy pod Řež 12,8 km
číslo 10 Stoupání do Řeže - lávka k zastávce vlaku Asfalt 14,8 km
číslo 11 Podél Vltavy k Libčickému přívozu Šotolina 16,8 km

Úsek s úzkou pěšinou nad vodou.

číslo 12 Libčický přívoz - Kralupy, most 19,8 km
číslo 13 Kralupy, most - železniční nádraží 25,6 km

červená, zelená.

Velmi příjemná a zajímavá trasa přímo z Prahy. V hodná pro cyklisticky zdatné děti.

Vyrážíme od nádraží Praha - Bubeneč. Projedeme Stromovkou a po cyklostezce přejedeme do Troji, kde se dáme vlevo podél Vltavy. V Zámcích odbočíme Doprava a stoupáme lesem do Bohnic. U kostela odbočíme doleva na modrou, která nás dovede na stráň s pěkným výhledem. Modrá pak pokračuje dolů, ale my se vydáme po neznačené cestě doprava na N 50°08.486 E 014°23.968. Tam nás čeká skála, kterou si kvůli nádhernému výhledu do údolí Vltavy nemůžeme nechat ujít. Je jedno, jestli se vrátíme zpět na modrou nebo projedeme lesními cestami na pole a pak přes zahrádkářskou kolonii. Odtud po silnici a polní cestě na modrou, kterou opustíme na okraji Čimic. Dáme se doleva a narazíme na žlutou. Ta nás dovede přes pole dolů k Drahanskému mlýnu. Odbočíme vpravo a jedeme po silnici na okraj Dolních Chabrů. Tam uvidíme zelenou, ale ta nás nezajímá, protože odbočujeme nahoru vlevo. Polní cesty nás pak dovedou na okraj vsi Brnky, kde stojí zchátralý zámek.

A nyní už je čas vrátit se k řece. Sjedeme po nejbližší silnici a u vody narazíme na cyklostezku, dáme se doprava a v Klecánkách se můžeme občerstvit. Budeme to potřebovat, protože hned za kamenolomem jde cesta řádně do kopce - stoupáme do Řeže. Máme-li dost, můžeme v Řeži přejet lávku a počkat na vlak. To by ale byla škoda. Čeká nás totiž dobrodružný úsek znovu podél řeky. Dobrodružství spočívá v tom, že cesta se mění v pěšinku vedoucí těsně nad vodou ve výšce 2-3 metrů. Jsou místa, kde slabší nátury raději sesednou, což lze doporučit zejména dětem.

Jakmile jsme tento úsek zdolali, jsme u přívozu, můžeme přejet Vltavu a v Libčicích nasednout na vlak. Když to neuděláme, naše cesta vede dál po pravém břehu. V Dolánkách se cesta mění v hladkou bruslostezku, což znamená, že se sice budeme muset vyhýbat lidem, ale zato se jede velmi pohodlně. Projedeme pod zchátralým zámkem v Chvatěrubech a to už jsme téměř u cíle. V Kralupech přejedeme most a skončíme na vlakovém nádraží.

Celá trasa měří 42 km.

Poslední aktualizace: 17.4.2009
Podél Vltavy z Prahy do Kralup - na kole na mapě

Příspěvky z okolí Podél Vltavy z Prahy do Kralup - na kole

Praha, Bubeneč - park Generála Lázaro Cárdenase
Park Generála Lázaro Cárdenase leží mezi ulicemi Maďarská a Anton…
Hotel International, dříve také Družba, Grandhotel International,…
Hotel Crowne Plaza Prague (známý jako hotel Internacionál, lidově Lomonos…
Dejvické divadlo je jedno z nejvýznamnějších současných českých divadel.…
Ivan Stěpanovič Koněv - Maršál Sovětského svazu Narozen roku 1897 v rolnické rodině ve vesnici Lodějna u Nikolska. Zemřel roku 1971 v Moskvě,…
Název skalnatého vrchu Baba nad levým břehem Vltavy se objevuje už v 15. …
Světoznámý vynálezce Nikola Tesla má svůj pomník v Praz…
Už jsem Vás pozvala na výlety do všech možných koutů (nejen) naší…
Zoologickou zahradu v Praze asi není třeba představovat.   Do Prahy…
Bubeneč je městská čtvrť Prahy, jejíž katastrální území leží na levém…