Všenory - Praha Zbraslav (Baně) přes Jíloviště, Kazín, Cukrák

číslo 7 Jíloviště, napojení na červenou 7,4 km
číslo 8 Praha Zbraslav Baně 10,8 km

Délka cca 15km

Prakticky celá cesta ve stínu lesů, minimum silnic

Vážení a milí přátelé zničených a bolavých nohou :-), po delší odmlce, kdy jsem zadával spíše turistické cíle se vracím s další turistickou trasou.

Z Hlavního nádraží v Praze vyrazíme bez problému každou půl hodinku vlakem do Všenor. Turistický rozcestník je přímo u budovy nádraží. Vydáme se po zelené značce podél kolejí, proti směru ve kterém jsme přijeli, projdeme několik všenorských ulic, kolem zajímavých vil se sochami v zahradách a dojdeme ke kostelu sv. Václava, dáme se Doprava a pomalu se přiblížíme na konec vesnice, kde vstoupíme do krásného listnatého lesa s hlubokým kaňonem a dlouhým a prudkým stoupáním.

Cukrák
Cukrák  •  Foto: ironst

Dorazíme na křižovatku Jíloviště, kde se připojí červená značka. Dáme se vlevo přes pole a kousek podél Strakonické silnice se dostaneme na menší silničku vedoucí do Jíloviště. Tady není, nebo jsem přehlédl, šipka, která by ukazovala cestu, kterou se chceme dát, a sice po modré značce směrem na Kazín. Jakmile tedy vyjdete ke zmiňované silničce, dejte se vlevo (vpravo je podjezd do Jíloviště) a po krátkém silničním úseku zabočte znovu vlevo do polí a blízkému lesu. Následuje příjemný úsek po rovinkách nebo klesáním až ke Kazínu. Zde se pokocháme Berounkou, skalkami Kazína, po kterých i kousek jdeme a za nimi, stále po modré, začneme stoupat vesnicí zpět do lesa. To co jsme ke Kazínu naklesali, nám nebude odpuštěno. Naštěstí stoupání jsou povlovná až na část před vysílačem Cukrák, který si následně můžeme zblízka dobře prohlédnout.

Po východu z lesa projdeme pod mostem opět do Jíloviště a ihned se na hlavní silnice napojíme vlevo na červenou značku, kterou už budeme sledovat až do konce. Po kousku silnice se opět vnoříme do lesa, kterým už (Cukrák dlouho po levici) dojdeme až do Prahy. Po cestě stojí za zmínku nádherný výhled na Vrané nad Vltavou od elektrického stožáru tyčícího se osaměle nad údolím řeky. Cestou vede rovněž značka Naučné stezky, která vyústí na silnici, kde je autobusová zastávka K Chatkám, zde jezdí autobus, ovšem maximálně jednou za hodinu, doporučuji tedy dojít po červené až na Baně, kde jezdí autobusy dva a častěji.

Poslední aktualizace: 19.7.2010
Všenory - Praha Zbraslav (Baně) přes Jíloviště, Kazín, Cukrák na mapě
Autor: ironst

Příspěvky z okolí Všenory - Praha Zbraslav (Baně) přes Jíloviště, Kazín, Cukrák

Přechod Brd - hřebenovka pro zdatné
Zvu vás na jednodenní hřebenový přechod Brd,…
 Městečko Všenory se nachází na pravém břehu Berounky v sousedství…
I kousíček od Prahy se dají nalézt místa, která stojí za…
Před námi je pár hezkých podzimních dnů. Pondělí jsme si užili s …
Vážení návštěvníci, vítejte v Českém krasu. Pokud jste se rozhodl…
Asi před 3 týdny jsme se byli projít z Dobřichovic do Řevnic. Teh…
Karlštejnské šachy je turistický projekt regionu Karlštejnsko s možností soutěžení o ceny. Karlštejnské šachy jsou součástí projektu TURINKA 2009,…
Jedna z možných variant návštěvy Černolických skal je ze Všenor. Před zas…
Přírodní památka Černolické skály se nachází na severním okraji obce Černolice, nedaleko rychlostní silnice R4 z Prahy na Příbram. Území je ve…
OLIVA CAFE & BISTRO Černošice se nachází v horní části městečka Černošice…