Z Kostelce do Jihlavy přes Plandry
Trasy • Pěší trasa • Malá náročnost
První červencový výlet nás zavedl zase jednou na Jihlavsko, i když jsme vzhledem k dopravní situaci prvního prázdninového víkendu záhy zjistili, že to nebyl nápad nejlepší. Z neoznačeného kupé přeplněného rychlíku nás minutu před odjezdem vyhodil skautský oddíl s rezervací, kterou průvodčí přišel na dveře nalepit až během jízdy, poté jsme se v Jihlavě pořádně zadrhli čekáním na potřebnou lokomotivu z protějšího, značně zpožděného vlaku (konečně jsem pochopila strategické umístění stánku s občerstvením na tomto nádraží, na dohled od zřejmě často tu vyčkávajících plzeňských rychlíků:-)), nicméně nakonec jsme s asi půlhodinovou "sekerou" do Kostelce dorazili a mohli se vydat na cestu. Po 2 kilometrech silničkou po zelené a poté modré značce jsme dospěli do obce Cejle, odkud jsme pokračovali už po červené přes vesnici Dvorce na stejnojmenné rozcestí (3 km). Zde už nás silnice začínala poněkud znervózňovat, ale naštěstí jsme brzy byli zachráněni sestupem do chatové osady a poté putovali už příjemnými lesními cestami podél řeky Jihlavy kolem pěkné studánky až na rozcestí Pod Rounkem (3 km). Od železniční zastávky Rantířov (0,5 km) jsme šli po žluté značce, a to až do osady Plandry (3,5 km), kde nás zajímalo zdejší barokní poutní místo, kostelík sv. Jana Nepomuckého s ambity, ukrytý v lesíku na návrší za obcí tak dobře, že nebýt informační tabule na začátku aleje, člověk by si ho málem nevšiml, z obce tam snad žádná navigace ani nebyla.. Další 3 km byly opět silničkou do vesničky Hybrálec (3 km), kde zrovna otevřela místní hospůdka, jejíchž služeb jsme v horku s chutí využili. Osvěženi jsme vystoupali 1,5 km na rozcestí a autobusovou zastávku U Lyžaře, nabízející dokonce další restauraci (v tu dobu ovšem okupovanou uzavřenou svatební společností). Poslední úsek do Jihlavy byl pak pro změnu zase po modré, 4 kilometry na městské nádraží, s honící se bouřkou nad hlavou;-)