Naučná stezka Koliba

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na kole

Hradecké lesy jsou protkány neskutečným množstvím stezek a cest, které můžeme využít k sportovnímu vyžití, procházkám a poznáním. V části, kde hospodaří Městské lesy HK jsou vybudovány i naučné stezky, Pohádková stezka, Naučná přírodní stezka a stezky KČT pro vozíčkáře. V jižní části lesa, kde hospodaří Lesy ČR, s.p. je od roku 2000 vybudována Naučná stezka Koliba.

Tato nejstarší stezka, která se v nekonečném prostoru lesů jižně od HK nachází, je také zřejmě nejméně známou. Stezka byla vybudována již v roce 2000. V roce 2008 byla rekonstruována, bylo osazeno 13 nových informačních tabulí, které vysvětlují stav lesa, obnovu porostu, druhy a stáří stromů. Z dřevin poznáme borovici vejmutovku a borovici černou, jedli obrovskou a bělokorou, dub zimní a červený, buk lesní, lípu srdčitou, jasan ztepilý, atd… Stezka nabízí dvě varianty délky, tj. 5, nebo 8 km. Značení stezky je vytvořeno z šipek, které jsou umístěny na dřevěných kůlech. U některých zastavení je i možnost posezení.

Trasa Naučné stezky Koliba je i s převýšením vyznačena zde: https://www.turistika.cz/trasy/trasa-naucna-stezka-koliba

Název stezky Koliba nám předurčuje místo osvěžení, nebo i zahnání hladu, je to Motorest Koliba. Otevírací doba: každý den 10:00 - 22:00.

Značení stezky je netradiční, ale velmi přehledné. „Dvojnožka“, na které je šipka umístěna prostě nelze přehlédnout. Co se týká informačních tabulí tak by jsme je neměli opomenout, dozvědět se něco zajímavého občas nazaškodí…

Stezky, které se nachází v prostoru hospodaření Městských lesů HK jsou, jako tip na výlet, popsány zde:

Trasy pro vozíčkáře: https://www.turistika.cz/vylety/vozickarske-trasy-v-hradeckych-lesich

Naučná přírodní stezka: https://www.turistika.cz/vylety/naucna-prirodni-stezka

Pohádková stezka: https://www.turistika.cz/vylety/pohadkova-stezka

Poslední aktualizace: 15.6.2012
Naučná stezka Koliba na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Naučná stezka Koliba

Vysocká cesta - Hradecké lesy
Vysocká cesta - cca 4 km dlouhá lesní neveřejná asfaltová komunikace,…
K putování, po „nekonečném“ lesním prostoru jižně od Hradce Králové, si můžeme vybrat z velkého množství značených i neznačených…
Turistický rozcestník Borkovník, který se nachází v jižní části hradeckých lesů , ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po červené…
Rozcestí u známé restaurace Koliba ukazuje cestu ve směru Nový Hradec Králové – Bažantnice po značce žluté, značka červená ukazuje…
Potok Biřička vzniká spojením několika melioračních struh asi jeden kilometr severozápadně od Býště v nadmořské výšce 275 m. Spolu s…
V západní části Hradeckých lesů u retenční nádrže Cesta myslivců stojí po…
Tato vodní nádrž nese své jméno podle kolem ní od severu vedoucí cesty,…
Císařská studánka - Hradecké lesy
Dnešní Císařská studánka v hradeckých lesích byla původně roubenou…
U Císařské Studánky - maloplošné chráněné území o velikosti 1,27 ha bylo…
Písečnice - lesní asfalová komunikace, který se nachází v hradeckých…
Naučná stezka Koliba se nalézá v části lesa jižně od Hradce Králové, mezi…
Cesta myslivců, takové je označení lesní cesty v okrajové části Hradeckých…
Začátek Vodnické stezky je umístěn na hrázi u stavidla rybníku Biřička,…
Rybníky Biřička, Cikán a Datlík, které se nachází na okraji Hradeckých…
Naučná přírodní stezka se nalézá v prostoru mezi lávkou pro pěší u sídla…
Jako památné stromy jsou většinou známy listnáče, Lípy, Duby, Buky.., ale v nekonečném prostoru Hradeckých lesů se nachází i památná…
V Hradeckých lesích se zásluhou Městských lesů a odborníků z Výzkumné…
První písemné zmínky o obci Býšť jsou z let 1360-1371 v souvislosti s dře…
Dlouhé roky byl vrchol Milíř zalesněn a tak se z místa nabízely výhledy jen jižně a jihozápadně od Hradce Králové, tedy na…
V rovinatém kraji v těsné blízkosti Hradce Králové není mnoho míst, odkud…