Procházka večerní předvánoční Hlavní Třídou v Ostravě-Porubě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Naše procházka začíná na zastávce Hlavní třída. Vystoupíme z tramvaje, přejdeme přes přechod pro chodce a jdeme dolů po Hlavní třídě, dřívější Leninově třídě. Hlavní třída je krásná za všech ročních období. Na jaře a v létě krásně kvete, na podzim je plná spadlého listí a je romantické se po ní procházet. V zimě návštěvníky přivítá vánoční výzdobou po svých okrajích. Děti se s rodiči fotí u neonových dekorací na Alšově náměstí jako jsou například sáňky nebo Srdce pro Porubu, která je symbolem veřejné sbírky, kterou zřídil Městský obvod Poruba. Jejím účelem je vybrat prostředky pro někoho, kdo v Porubě bydlí a potřebuje pomoc. Na Alšově náměstí jsou krásnými bílými žárovičkami osvětleny i stromy, takže vypadají jako zasněžené. Opravdu idyla.

Našim cílem je ale DK Poklad, který byl až do 25.8.2021 kvůli rekonstrukci 9 let zavřený. Z Alšova náměstí zabočíme vpravo do Alšovy ulice, kde už zmíněný DK uvidíme. Je krásně osvětlený. Filmové plakáty po pravé i levé straně od vchodu zvou  na nové filmové hity. Moderní doba vyžaduje moderní technologie, proto jsou plakáty elektronické. Vůbec neruší celkový dojem z opravené fasády. Dovnitř jen nakoukneme, protože dnes v plánu návštěvu žádné kulturní akce nemáme, neboť cíl naší cesty je jiný.

Cílem naší cesty je návštěva mexické restaurace El Amigo Muerto. Tam však teprve musíme dojít. Proto se od DK POKLAD vrátíme zpět na Hlavní třídu. Od Alšova náměstí po ní jdeme stále rovně, míjíme kruhový objezd na Nezvalově náměstí. Pak po levé straně jdeme asi 50 metrů rovně a jsme v cíli. Pavouk na mozaice na podlaze tohoto baru a restaurace v jednom nám španělsky přeje Dobrý den. Sedáme si ke stolu a čekáme na milou servírku, až nám donese jídelní lístek. Restaurace je téměř prázdná, protože je doba coronavirová a navíc odpoledne. Před nedávnem restaurace otevřeli, ale lidé šetří peníze na vánoční dárky a ze strachu před dalším lockdownem. Alespoň se nemusíme rvát o místo. A máme celou restauraci pro sebe. :) Z bohaté nabídky jídel a nápojů si vybíráme Nachos estilo de casa, což je kukuřičné tortilla chips zapečené s chilli con carne, mezclas de pollo, sýrem cheddar a naší zakysanou smetanou, jak se píše v jídelním lístku. A k tomu si dáváme nějaký dobrý míchaný nápoj s modrým Curacaem. Je potřeba si jich dát více, aby přestal krk pálit po zkonzumovaném chilli. Ale moc nám to chutnalo. Porce velká a sytá. Cena 199 Kč za ní je určitě adekvátní. Cenu míchaného nápoje si už nepamatuji, ale také odpovídala množství a kvalitě.

Nejvíce se nám líbila celková atmosféra Hlavní třídy. Prostě adventní Poruba má své neopakovatelné kouzlo. Rozsvícený vánoční stromeček i výzdoba celé ulice. A také ten gastronomický zážitek ve stylové mexické restauraci. Rozhodně všem vřele doporučuji!

Ceny jídel El Amigo Muerto jsou na jejich webu https://elamigomuerto.cz/
Jak se dostat na Hlavní třídu zjistíte na www.idos.cz
I na tomto webu si můžete o ostravském městském obvodu můžete přečíst mnoho zajímavých věcí. https://poruba.ostrava.cz/cs

Poslední aktualizace: 15.7.2022
Procházka večerní předvánoční Hlavní Třídou v Ostravě-Porubě na mapě
Autor: Mikejla

Příspěvky z okolí Procházka večerní předvánoční Hlavní Třídou v Ostravě-Porubě

Na Vratimovské štrece
Na Vratimovské štrece 10.7.2016 Naučná stezka ,,Vratimovská štreka", jak název napovídá vede obcemi Vratimov a Horní Datyně. Na její trase je devět zastavení-panelů. A nejen …
Vratimov leží jižním směrem od města Ostravy a v její těsné blízkosti. Vr…
Ochranný val řeky Ostravice dal vzniknout skvělému projektu, ze …
  Cyklostezka Vratimov – Paskov (r. 2012) Dá se říct, že se konečně…
Městská část Moravská Ostrava se rozkládá v severozápadní části města a …
Skalka family park je unikátním zábavním parkem a ideálním místem…
Řeka Lučina pramení na severním úbočí vrcholku Prašivá ( 843 m.n.m.) a v …
        Báňským spěšným vlakem po vlečkách Ostravsko-Karvinského …
Městská část Ostravy Hrabová se rozkládá v jižní části města a na levém b…
Obec Horní Datyně se nachází v Moravskoslezském kraji, oblast Ostravsko-k…
Sobota 13. 8. 2022 - dopoledne Dnes jsem spala výborně, vlaky jsem…
Nedaleko města Šenov u Ostravy v Moravskoslezském kraji, region Ostravsko…
Kunčický bludný balvan je přírodní památka, kterou najdeme v městské část…
Původní dřevěný kostel z poloviny 16. století, v obci Hrabová blízko Ostravy, bohužel,…
Na haldu v Paskově nejsnadnější přístup od vlakového…
Václavovice leží jižním směrem od města Ostravy. Obec obklopují tři velká…
Šenov leží východním směrem od města Ostravy. Městem Šenov prochází silni…
Původní tvrz pocházející z patnáctého století byla postavena Paskově upr…
Paskov najdeme na jihu od města Ostravy. Obec leží na okraji Ostravské uh…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvat…