Výrobky, které jsou na trhu více než 100 let, nemohou jen tak rychle zmizet
Tipy na výlet • Za gastronomií • Gastronomie
Soukromá česká firma TON, výrobce širokého sortimentu židlí, barových židlí, křesel, stolů, věšáků a zahradního nábytku, je svou produkcí největší v Evropě. Roční produkce dosahující jednoho milionu kusů míří především do zemí Evropské unie, Spojených států amerických, Japonska a Austrálie. Na otázky, kam směřuje vývoj v nábytkářském oboru, nám odpovídal Ing. Milan Dostalík, prodejní a marketingový ředitel, TON, a.s.
TON je tradiční výrobce nábytku pro hotely, restaurace a kavárny. Nakolik ovlivňují dnešní požadavky na moderní design zavádění novinek do výroby?
Naši zákazníci se chtějí mezi sebou odlišit. Podletoho, na kterou skupinu cílí, vybírají své zařízení a nábytek. Moderní design by měl skloubit to dobré, co se v minulosti osvědčilo, s novým, které splňuje nový životní styl a vkus ve společnosti. My víme například, že nejlepší židle má čtyři nohy, a designér by měl odrážet současné trendy.Výsledky zavádění novinek do výroby za poslední 4 roky se promítají do skupiny výrobků DESIGN & WOOD a DESIGN & STEEL. Celkem asi padesátka nových vzorů, při čemž některé dostaly cenu za vynikající design (Design Centrum ČR – 2006). Bez inovace bychom nemohli dostávat projekty na vybavení hotelů, restaurací atp. od renomovaných architektonických studií takřka po celém světě.
Na svých www stránkách vybízíte zákazníky, aby byli kreativní, kombinovali, tvořili. Znamená to, že máte vypracován koncept, který si zákazník může z jisté části dotvořit sám?
Jako výrobní firma nabízíme velkou variabilitu výrobku – vlastně sériovou výrobu na zakázku. Můžete si vybrat ze zhruba 350 položek sedacího a stolovacího nábytku. 30 barev dřeva. Zhruba stovka čalounických materiálů. Když tohle vynásobíme, dostaneme přes milion jedinečně vyrobených modelů. Aby zákazník měl představu, jak který výrobek vypadá v dané barvě a vybraném čalounění, může využít výjimečný nástroj na našem webu − virtuální katalog. Zde se mu on-line vybrané materiály zobrazují na výrobku, a sám tak může posoudit, zda to vyjadřuje jeho styl či nikoli. Prostě tvoří v pohodlí domova.
Můžete nám představit některou ze svých posledních unikátních realizací?
Byla to např. individuální výroba sedacího nábytku do Masných krámů v Českých Budějovicích. Oceněné novinky LYON putovaly do Městskéhodivadla v Brně a TONDO do kavárny Dallmayr v Brně. Radost nám udělala i dodávka naší ikony designu židle č. 014 do SPONGE RESTAURANT v jihokorejském Soulu.
Co vás odlišuje od konkurence, především ze strany dovozců zahraničních značek?
Zachováním podstatné části tradiční technologie (ohýbání dřeva) a lpění na používání buku nám umožňuje u některých modelů poskytovat pětiletou záruku na pevnost našich výrobků, a to i v náročných gastronomických provozech. Dále je to velká variabilita výrobků, o které jsem již hovořil. Rozběhla se nám dobře spolupráce s designéry. Jsme zkrátka na trhu značka. Rezervy máme s dodací lhůtou, ale na tom teď hodně pracujeme.
(RED)