Znojemské historické vinobraní

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů.

Září je čas vinobraní. S ním je spojeno množství vinařských akcí spojených s kulturním programem. Nechte se zlákat na některou z nich, například největším vinobraním u nás. Tipy na další akce a podrobné informace najdete na www.vinazmoravy.cz a www.vinazcech.cz.

Dějištěm Znojemského historického vinobraní bude 14. – 15. září jako obvykle takřka celé centrum Znojma, respektive velká část městské památkové rezervace a její okolí. Toto vinobraní je tradičně naší největší slavností vína a každoročně jej navštěvují desetitisíce lidí. Město se na dva dny oblékne do slavnostního hávu, aby přivítalo krále Jana Lucemburského, který do Znojma v roce 1327 přijel zapít zdařilé státnické jednání ve Vratislavi.

Společně s ním jsou vítáni i návštěvníci z řad příznivců kvalitního vína a zábavy. Město pro ně připravilo bohatý program na pátek i sobotu během velkolepého historického průvodu v kostýmech. Kromě toho se očekává i bohatá multižánrová hudební produkce, např. Chinaski, Tata Boys, Support Lesbians.

Nebudou samozřejmě chybět ani nefalšovaná středověká tržiště, rytířské turnaje, pravá vojenská ležení, ohňostroj, gastronomické speciality, nesčetné mázhauzy a v nich lahodný burčák a víno od nejlepších vinařů ze Znojma a okolí. Vinařským vrcholem bude opět degustace vín VOC Znojmo v atraktivním prostředí znojemského hradu u rotundy sv. Kateřiny.

Poslední aktualizace: 11.9.2012
Znojemské historické vinobraní na mapě

Příspěvky z okolí Znojemské historické vinobraní

Znojmo - Červený most
Nad údolím potoka Lesky ve výši 30 m nad jeho dnem, se vypíná náš největší…
Jirka Hort je vinař-novátor. Jak jinak nazvat člověka, který svůj dosavadní vinařský život zasvětil nejen výrobě výborného vína, ale také podpoře…
Město Znojmo patří mezi ta města, kam se často a rádi vracíme. Vě…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně za…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně z…
Výroba vína už dávno není jen obrázkem krojovaných pamětníků bodř…
„Ten šťastný hrozen podávám Ti z vinice,Jenž p…
Suchohrdly jsou velkou vinařskou obcí s 1010 obyvateli…
Trasa začíná ve Znojmě u želedniční stanice a vede do historického centra města až k vyhlídce Vlkova věž, odtud pak dále přes Masarykovo náměstí k…
Znojmo leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Brna a nedaleko…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto…
Bylo vybudováno v letech 1876-80 po vzoru kruhových náměstí budov…
Na přelomu září a října bylo poměrně pěkné podzimní počasí, tak jsme se rozhodli vyrazit na Moravu. Většinou jedeme vlakem do…
Jeli jsme do Znojma, kde jsme jen přenocovali a pokračovali další den na adventní trhy do Vídně. Jeli jsme luxusním autobusem s CK…
Nachází se na jižní straně náměstí Republiky a při pohledu z Dolního…
Bylo vystavěno v letech 1899-1900 podle projektu…
Reformou státní správy v tehdejší rakouské monarchii se…
Nachází se v historické části Znojma na pěší zóně. Původně byla součástí Vídeňské, neboli Dolní brány, která byla později zbourána. Vlkova se jí začalo…
Znojemské hradby se dochovaly téměř po celém obvodu historického …
Znojemské podzemí je labyrint chodeb, který vznikl na přelomu 13. a 14. století, původní význam byly sklepy pod…