Lázně Evženie v Klášterci nad Ohří

.Lázeňský areál „Evženie“ se nachází na břehu řeky Ohře, vlastně skoro by se dalo říci, že navazuje na zámecký park. Vyjdete z parku, jdete kousek silnicí, podél které jsou vysazeny stromy, bohužel nevím jaké, neboť jejich holé větve neměly na sobě ani kousek zeleně, podle které bych mohla určit jejich druh a botanik nejsem…a již Vás vítá informační tabule.

Zdejší lázně nabízejí vlastní minerální prameny, lázeňské služby, ubytování i občerstvení. Je zde i stáčírna, kde si můžete načerpat minerální vodu do vlastních lahví. Nechybí tu ani INFO-centrum, kde jsem si dokonce zakoupila magnetku nedalekého hradu Šumburk, který jsem zdolala před dvěma roky a magnetku lázní.

Historie těchto lázní sahá až do roku 1881, kdy místní zemědělec objevil minerální pramen ve své studni. Jelikož nebyl podnikavý, koupil jej od něj ústecký cukrovarník František Fieber, který mu dal jméno po své manželce Evženii. Vystavěl stáčírnu a založil park o rozloze 2,5 ha. V parku nechal vytvořit květinové záhony s travnatými plochami, které prolínaly procházkové cesty.

Roku1897 byla při hloubení jiné studny u bývalé klášterecké střelnice objevena další minerální voda, která se začala stáčet a prodávat. Dostala název Městský pramen.

Kavárna
Kavárna  •  Foto: Bruklin

U zřídla byly zbudovány malé lázně v novoempírové budově. Kláštereckou Kyselkou byla prý tehdy dle místních zdrojů zásobována Rommelova armáda v Africe.(Německá armáda ve 2. světové válce, která zasahovala v jižní Africe) Kyselka byla v provozu až do r. 1950, kdy jímací zařízení, které minerální vodu čerpalo, se rozbilo a tak začal celý lázeňský areál chátrat.

Po letech v r. 1990 se celé lázeňské zařízení znovu obnovilo a dnes nabízí kompletní lázeňskou péči s využitím tří minerálních pramenů, které jsou vhodné jak ke koupelím, tak k pití. Třetí pramen byl právě objeven při obnově zchátralých lázní. Je zde uhličitanosodná Kyselka, která pomáhá při trávících i močových obtížích a také regeneruje pohybový aparát. Já bych k tomuto dodala, že ho ovšem nesmíte mít už na „doraz“, tedy ten pohybový aparát, pak Vám už nepomůže ani svěcená voda…

Pro upřesnění o pramenech napíši, že pramen Evženie se nachází v hloubce 12 metrů, Klášterecký pramen dokonce ve 120 metrech a Městský pramen v 90 metrech.

Nyní jsou lázně po kompletní rekonstrukci, což mohu potvrdit, procházela jsem se jimi i parkem. Jsou maličké, ale moc hezké.

Jen mě zarazilo, když jsem tak procházela po parku, že tam byly různé skulptury záhadných tvarů…člověk si mohl pod tím představit ledacos a docela i dost intimního…Tak nevím, více by mně k tomu řekl asi dotyčný umělec…zřejmě to byla jeho nějaká fantazie…Mně taková moderna bohužel nic neříká.

A jak taky jinak, než že i toto místo navštívil sám Johan Wolfgang Goethe. Ten snad byl všude…Co já už viděla jeho pamětních desek. Takže se tam nachází i Goethovy kameny s pamětní deskou.

Jinak mě velice zaujala socha nahé ženy, no, zaujala, jak se to vezme…tělíčko měla lepých tvarů, ale ten obličej byl obličej smrtky, ďolíky místo očí, zkrátka byla to holá lebka, tak nevím, co tím chtěl umělec vyjádřit, možná to, že je všechno pomíjející, tak i krása ženy…

Tak jsem Vám ve třech částech popsala můj výlet do Klášterce nad Ohří, celkem jsem ušla 10 km, což je na moji schátralou kostru až, až....

Poslední aktualizace: 25.3.2016
Lázně Evženie v Klášterci nad Ohří na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Lázně Evženie v Klášterci nad Ohří

Lázně Evženie u Klášterce nad Ohří.
Cesta zámeckým parkem proti proudu řeky Ohře nás dovedla k areálu lázní…
Zkuste se zeptat, po čem touží pracující maminka? Když…
Roku 1897 zde byla při hloubení jiné studny u bývalé klášterecké Střelnice naražena další minerální voda, začala se stáčet a prodáva…
Turisticky značené rozcestí se nachází v areálu Lazní Evženie (více o Lázních Evženie zde). Směrové šipky rozcestníku tu upřesňují…
Lázně Evženie najdeme na levém břehu řeky Ohře na okraji města Klášterec…
Klášterec nad Ohří - vyhliadková zámocká veža,  zámok a park    Zámok…
Zámecký park, který se rozkládá na více než devíti hektarech okolo zámku v…
Tento týden se i Dolní Poohří rozzáří nazdobenými vánočními strom…
            Jak jsem se zmínila v minulém článku, vyšla jsem z výstavních…
Zámek Klášterec nad Ohří nalezneme ve stejnojmenném městě, patří mezi…
Při podzimní procházce městem načerpáte novou energii na…
Podhůřím Krušných hor směřujeme na sever. Když už jsme vyšlápli na zříceninu…
Můžete jet autem, autobusem, vlakem či pokud jste z  okolí tak na kole.…
Novogotický zámek na levém břehu řeky Ohře...Vstupní prostory a okruh ATRAKTIVITY zavede návštěvníky do světa středověku.Představuje…
Thunskou hrobku naleznete v Kostele Nejsvětější Trojice v Klášterci nad…
Turistický rozcestník označuje místo odbočky z modře značené turistické trasy k zámku Klášterec nad Ohří. Rozcestník je umístěn u…
Dříve, než byla obec Přísečnice zatopena vodou nově postavené stejnojmenné vodní nádrže, byl odtud převezen a umístěn v parčíku u…
Iva Hüttnerová je nejen známá česká malířka, ale také herečka. V…
Zámek v Klášterci nad Ohří obklopuje nádherný park. V jeho severní části je soubor sedmi výklenkových kaplí s reliéfy znázorňující sedm bolestí Panny Marie. Kaple nechal…
Zámek v Klášterci nad Ohří a jiné památky.               Vypravovala…