Vysočinou 2013, Nové Město – Sněžné – Žďár

Jsem na týdenní turistické akci Toulky Vysočinou 2013, bydlíme ve Žďáru nad Sázavou. Včera dorazil člen našeho All Stars Teamu (někteří to chybně interpretují jako All Seniors Team) a já naplánoval trasu z Nového Města do Sněžného a zpět do Žďáru. Odhaduju to na pětatřicítku ale nakonec je to o něco víc.

Sedáme do vlaku po ránu a v Novém Městě na Moravě vystupujeme po osmé hodině. Hned u nádraží se dáváme po žluté vzhůru k Maršovicům. Tam míjíme jednu ze známých turistických základen, Maršovickou rychtu. Z Maršovic dál po žluté do Studnice, nejvýše položené obce Vysočiny, pár metrů jí chybí do osmi set.

Od penzionu Chata Studnice pokračujeme po žluté společně se zelenou k rozcestí Pod Studnicemi kde odbočujeme doleva po cyklo asfaltovou lesní cestou. Ta nás po víc než kilometru přivede k silnici na Sněžné. Po té jdeme asi čtyři kilometry přes Kuklík do Sněžného. Nepříliš záživný úsek cesty, bylo by lépe obejít to přes Odranec. Příště, bude li jaké. Za Kuklíkem ještě míjíme Panský dvůr ve Vříšti a přicházíme do Sněžného.

Na náměstí naviguju kolegu do známé cukrárny, kde je hezké posezení u kafíčka a nějaké sladkosti. Dneska ostrouháme, cukrárna je plně obsazena zájezdem seniorů, respektive seniorek.

Přesouváme se na zahrádku za hotelem Záložna kde chvíli posedíme a doplníme tekutiny. Teplotu odhaduju zase na nějakou přestřicítku. Máme za sebou necelou třetinu trasy, zvedáme se a pokračujeme západním směrem po cyklo 104 k vesnici Krátká. Je to vlastně památková vesnická rezervace s původními chalupami a informačním ekologickým centrem.

Za Krátkou už nás čeká Kadov, další známá turistická destinace včetně hospody U Janečků a jejím profláknutým Kadovánkem. Ze Sněžného to sem není daleko takže jdeme dál, v hospodě je stejně plně obsazeno a hned tak se to nezmění, je brzy po poledni.

Z Kadova volíme cestu po žluté k Podmedlovskému mlýnu, hezká trasa lesem i krásnými výhledy na krajinu Vysočiny. U Podmedlovského mlýna se připojuje modrá a s oběma k rozcestí Medlov – hotel. Tam posedíme před cukrárnou u kávy a pak po zelené kolem hotelu a hráze rekreačního rybníka Medlov, na rozcestí stále po zelené lesem na Tři Studně.

Na Třech Studních doleva k rozcestí u rybníka Sykovec a stále po zelené kolem studánek do osady Sklené. Je sice pozdní odpoledne ale slunce pálí s nezmenšenou silou. Ve Skleném odbočujeme na žlutou , která vede lesem i otevřenou krajinou s výhledy do vesnice Lhotka. Tam na rozcestí na modrou a kolem rybníků krásnou otevřenou krajinou kolem vodní nádrže Staviště už vlastně na okraji Žďáru.

Zastavujeme se v základním táboře, v restauraci U Süsů, poklábosíme s kamarády a dáme lehkou večeři. Já i něco pivečka popiji a s pozdním večerem odebéřeme se na svá spartánská lůžka.

Co dodat. Dneska to nemělo chybu, Vysočina má vždy co nabídnout a zítra pokračujeme.

Zdrávi došli. Seventy

Odkaz na předešlý díl: https://www.turistika.cz/cestopisy/vysocinou-2013-nedvedice-pernstejn-bystrice

Poslední aktualizace: 16.8.2013
Vysočinou 2013, Nové Město – Sněžné – Žďár na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Vysočinou 2013, Nové Město – Sněžné – Žďár

Podzimní Vysočinou, Sněžné
Podzimní Vysočinou, Nové Město – Sněžné – Žďár Tak se zase rok s rokem…
Jako předzvěst červencové dovolené nám posloužil výlet o jednom z úvodních…
Jelikož na nás Sněžné při naší první návštěvě zapůsobilo příjemným dojmem …
Hotel Líšenský Dvůr, najdete na jižním úbočí Buchtova kopce, nedaleko…
V obci Krátká ze začátku 18. stol. je dochovaná řada původních stavení. V…
Tento téměř 20km lyžařký okruh navazuje na Medlovský okruh. Přivádí lyžaře…
Na výlet na Buchtův kopec jsme se vydali z obce Sněžné, zaparkovali jsme u…
Nachází se v malé obci s roztroušenými domky pod skalním masivem…
Vrchol, tyčící se ve východní části Žďárských vrchů, jedna z dominant této…
Čtyři metry vysoký a čtrnát tun těžký monument, který připomíná výkony Radka Jaroše, místního výborného horolezce. Monument stojí v sedle mezi Drátníkem a vrcholem T…
Tento 10km lyžařký okruh navazuje na Fryšavský okruh. Prodlužuje jej,…
Co s dětmi o prázdninách. Chtějí zábavu a koupání. A je třeba je …
Vrcholový rulový skalní útvar zformovaný mrazovým zvětráváním do podoby mohutné skalní hradby. Na okolních balvanitých sutích kolem skal se…
Krásná Vyhlídka hned u silnice z Daňkovic na Borovnici s výhledem do kraje…
Pohádková Vesnička Podlesíčko se nachází v malebné krajině Žďárských vrchů v blízkosti města Sněžné. Domečky ve…
Milovy jsou významným rekreačním střediskem a východiskem túr do nejkrásnějších částí Žďárských vrchů. Jihozápa…
  Žďárské vrchy  - Milovy, Blatiny, Dráteničky, Malinská skála, Devět s…
Z nepříliš vysoké rozlehlé lesnaté hornatiny, oddělující území Čech a…
Zřícenina hradu Skály u Jimramova (Štarkov) je dostupná po červené turistické stezce z Rozcestí za Novým Jimramovem. Cesta je ve svém závěru dost strmá. Hrad je vemi zajímavý a…
 Milovský rybník byl založen v roce 1610 Vilémem Dubským z Třebomyslic na…
Rozcestí se nachází na břehu rekreačního rybníka poblíž hotelu Devět skal a autobusové zastávky. Prochází tudy zeleně značená cesta,…
Zřícenina hradu Skály, nazývaného také Štarkov, Starkov či Stařechov…
Pasecká skála
Jedná se o soustavu tří skalních útvarů (Omšelý hřeben, Vyhlídka …
   Mezi nejoblíbenější a nejvyhledávanější Skály Žďárských vrchů zcela…
Památník posledního zastřeleného vlka na Vysočině se nazývá také jako „vlčí památník“. Poblíž byl v zimě, 2. ledna 1830, v lese skol…
Jedná se o rulový skalní útvar modelovaný zvětráváním. Jeho zvláš…
Výchozím místem je obec Křižánky, odkud půjdeme po modré turistické značce…
Nové Město na Moravě leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá pod východními vrcholky…
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře představuje vyvrcholení…