Pohádková vesnička a rybníky Vysočiny

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na kole

Co s dětmi o prázdninách. Chtějí zábavu a koupání. A je třeba je trochu unavit. Předem připravené plány jsou postupně realizovány. Pohádkovou vesničku možná někteří budou znát. Určitě ale ne všichni. Je to soubor chatiček vybraných ze známých pohádek. Navíc nejsou miniaturní, ale skutečně obyvatelné a najímané hosty. Obklopují hotel Podlesí kousek od Sněžného na Vysočině.

Hotel Podlesí je ideálně situován nad prosluněnou loukou svažující se směrem k jihozápadu. Za zády má les a před hotelem je bazén ke koupání. Na horní terase hotelu je pěkné posezení a od sklenice oroseného, nebo dvojky moravského bílého nádherný rozhled do kraje. A klid. Devět skal, Malínská skála, Dráteníčky, Blatiny, vše je na dohled. A děti, které ještě nejsou zhýčkány scifi monstry, dole okolo hotelu potěší milé chaloupky s postavičkami Rumcajse, Manky a Cipíska, Křemílka a Vochomůrky, Rákosníčka, Karkulky, Sněhurky, Budulínka, kováře Matěje, Švece, a dalších. Mlýn se skutečným točícím se vodním kolem. Hosté hotelu a chaloupek, případně i nehosté se mohu vykoupat v hotelovém bazénu. Případně udělat procházku k Milovskému rybníku a tu spojit s vykoupáním, nebo sběrem hub cestou v lesích Vysočiny. I my jsme si udělali takovou procházku směrem k Milovskému rybníku. Od hotelu sbíháme loukou dolů. Lesem (v tomto období ještě houby nerostly) jdeme jen tak, abychom zbytečně neuhýbali autům na silnici. U hotelu Blatiny je kromě pohotovostního bufetu pěkně upravené jezírko. Posléze trochu kufrujeme, protože tu není žádné značení. Dosud jsem šel podle čichu a staré paměti. Už jsem tady několik desítek let nebyl a tak se procházka trochu protahuje přes lesy. Nakonec k Milovskému rybníku docházíme zezadu. Vůbec to nevadí, protože jsme aspoň neminuli bufet s výborným Regentem u autokempu. Z koupání není nic, neboť my s pivem, a děti se zmrzlinou, se krčime pod stanovou střechou bufetu za řádné bouřky, co nás tady překvapila. Po ní se ochladilo, neb sluníčko zalezlo za mraky a les. Po obcházce rybníku si na konci Milov dáváme ve Vysočinské baště dobrou a levnou večeři (smažený sýr se šunkou za 62 Kč, pivo Polička 10° za 20,-. Obsluha příjemná. Pro děti trampolína. Parkoviště za plotem zdarma, případné celodenní parkování za 30,- Kč, při konzumaci dle dohody i zdarma. A mažeme smrákáním zpátky k hotelu, kde máme auto. Cestou se ještě, už za zšeřelého podvečera, zastavujeme u pár rybníků v okolí. Nakonec je neuvádím, protože ke koupání buď nebyly, nebo je nejlepší břeh zabrán soukromými majiteli. Tudíž pro turisty k nepotřebě. Jen ukazuji rodině poslední možnost koupání v Dolní Rožínce. Je tu už delší dobu zatopený romantický lom, kde se koupou nejen místní. Výhodou je i přilehlé parkoviště. No a cesta domů už za tmy, proběhla dobře. Jedna ze dvou srnek, co jsme potkali, poškodila masku auta jen málo. Prohnutý plech se dal vrátit a ulomený kousek firemní značky přilepit. Co dodat. Skoro příjemně strávený den.

Hotel Podlesí, bufet v autocampu Milovy, Vysočinská bašta Milovy

Vesnička je opravdu pěkná, relativně vyšší vstupné ospravedlňuje její rozsah a určitě i údržba areálu.

Okolí a rybník Milovy je skromnější a naleznou se tu i komornější partie.

Vstupné do vesničky dospělí 90 Kč, důchodce, dítě 50 Kč, rodinné 250,-.

Út a Čt komentované prohlídky, nutná rezervace.

Na sobotu, neděli, kdy je pro děti divadlo 120Kč/60,- + nutná rezervace.

Podrobnější info viz www.pohadkova-vesnicka.cz

Poslední aktualizace: 2.9.2014
Pohádková vesnička a rybníky Vysočiny na mapě
Autor: Traper

Příspěvky z okolí Pohádková vesnička a rybníky Vysočiny

Turistická známka č. 2080 - Pohádková Vesnička Podlesíčko
Pohádková Vesnička Podlesíčko se nachází v malebné krajině Žďárských vrchů v blízkosti města Sněžné. Domečky ve…
Z nepříliš vysoké rozlehlé lesnaté hornatiny, oddělující území Čech a…
Milovy jsou významným rekreačním střediskem a východiskem túr do nejkrásnějších částí Žďárských vrchů. Jihozápa…
   Po mnoha desetiletích se přírodovědci a ornotologové dočkali vyhlášení…
  Žďárské vrchy  - Milovy, Blatiny, Dráteničky, Malinská skála, Devět s…
Rozcestí se nachází na břehu rekreačního rybníka poblíž hotelu Devět skal a autobusové zastávky. Prochází tudy zeleně značená cesta,…
 Milovský rybník byl založen v roce 1610 Vilémem Dubským z Třebomyslic na…
Nacházejí se severně od Milovského rybníka v ploché Milovské kotl…
Nachází se v malé obci s roztroušenými domky pod skalním masivem…
Na výlet na Buchtův kopec jsme se vydali z obce Sněžné, zaparkovali jsme u…
Turisticky asi nejatraktivnější a různými skalami či menšími skalkami…
Nachází se v katastru obce Březiny na hlavní silnici mezi Milovy a Pustou Rybnou. Jde o lípu malolistou, která zde vytváří významnou krajinnou…
Rozcestí je tvořeno dvěma rozcestníky vzdálenými od sebe cca 200 metrů. Ten hlavní je umístěn přímo pod skalním útvarem Čtyři palice. Setkávají se …
Vrcholový rulový skalní útvar zformovaný mrazovým zvětráváním do podoby mohutné skalní hradby. Na okolních balvanitých sutích kolem skal se…
Penzion Na Bělisku je krásně položené odpočinkové místo (jak pro turisty a…
Jelikož na nás Sněžné při naší první návštěvě zapůsobilo příjemným dojmem …
Čtyři metry vysoký a čtrnát tun těžký monument, který připomíná výkony Radka Jaroše, místního výborného horolezce. Monument stojí v sedle mezi Drátníkem a vrcholem T…
Jde o skupinu čtyř větších rulových skalisek a několika menších věžek.…
Vysočinou 2013, Nové Město – Sněžné – Žďár Jsem na týdenní turistické…
   Mezi nejoblíbenější a nejvyhledávanější Skály Žďárských vrchů zcela…