6. etapa 10 000 kroků Frýdlant nad Ostravicí – Řeka

Dnešek zahajujeme v obci Malenovice. Nejvýznamnější kulturní památkou je barokní kostel sv. Ignáce z Loyoly (zakladatel řádu jezuitů) na kopci Borová, který byl vysvěcen v roce 1673. Kostel stojí na samostatném kopci a je viditelný z širokého okolí. Obec Malenovice dokončila v roce 2018 rekultivaci svahu a lesoparku pod kostelem. Lesopark láká k návštěvě i díky nové vyhlídkové terase, ze které je hezký výhled na obec a také na okolní beskydské kopce. A když budeme mít štěstí, potkáme tanečního mistra Zdeňka Chlopčíka, který v Malenovicích bydlí.

Jsme připraveni na poměrně náročnou túru. Červená značka nás vede ke kamenné mohyle na Ivančeně, věnovanou památce umučených skautů v II. Světové válce. Každoročně kolem 24. dubna (svátku sv. Jiří – patrona skautů) zde míří skauti z celé republiky.

Přes obec Pražmo se přibližujeme pod turisticky vyhledávaný kopec Malá Prašivá. Čeká nás cca 4 km stoupák po cestě, který je ovšem sjízdný s kočárkem nebo na kole. Nejen proto je tento kopec velmi častou výletní destinací rodin s dětmi, na vrcholu je dřevěné dětské hřiště, horská chata s vycpaným medvědem a hlavně další krásný dřevěný kostelík.

Sestoupíme do Komorní Lhotky, kde si můžeme vybrat vhodný druh relaxace po náročné túře. Nabízí se možnost oblíbené finské sauny a nebo atraktivní bylinné lázničky. Obé lze završit chlebem a podmáslím zakoupeným právě v bistru u sauny. V centru obce, která byla prohlášena vesnickou památkovou zónou, stojí typické těšínské roubené chalupy. Najdeme zde evangelický i katolický kostel či toleranční pomník.

Čeká nás ještě výstup na vrch Godula opředený několika pověstmi. Pod vrcholem je kamenný památník vzniku ČSR 1918. My si můžeme odpočinout u horské chaty Ondráš a zároveň tu začíná naučná stezka pokladů Godula. Sejdeme z kopce dolů, až dorazíme do cíle – obce Řeka.

10 000 Kroků

10 000 kroků pro zdraví

Dejte chůzi šanci!

Cílem výzvy není ujít každý den 10 000 kroků, ale chodit.

Chodit častěji než doteď. Chodit v rámci běžných dnů místo toho, abyste jezdili autem.
Chodit pro odpočinek těla i duše, chodit pro radost i zdraví.
Chodit kvůli sobě i jiným. Chodit pro lepší město i vztahy s kamarády.

Zkrátka oživit to, na co jsme možná už zapomněli.

Poslední aktualizace: 20.4.2022
6. etapa 10 000 kroků Frýdlant nad Ostravicí – Řeka na mapě

Příspěvky z okolí 6. etapa 10 000 kroků Frýdlant nad Ostravicí – Řeka

Frýdlant nad Ostravicí - Informační centrum
Beskydské informační centrumInformační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…
Na Smrk a Lysou horu se vydáme v sobotu 2. 5. 2009. Sejdeme se v 8 hodin na parkovišti před nádražím v Ostravici. Po červené turistické značce vystoupáme na Smrk, přes Malý Smr…
Vlakem do stanice Frýdlant nad Ostravicí kde přestoupíme na motorový vlak na…
Začátek Naučné stezky Kamenec najdeme po cestě z nádraží ČSD ve Frýdlantě…
Město Frýdlant leží na hlavní trase do nejznámější části chráněné krajinné…
Ráno vyrážíme  ze sokolovny ve Frýdlantu nad Ostravicí. V sokolovně byla k…
Z Frýdlantu nad Ostravicí do Malenovic Borové. Chtěla jsem se podívat na letiště ve Frýdlantu, měla jsem štěstí, protože probíhal…
Nová Ves je rozcestí značených turistických tras. Nachází se v nadmořské …
Frýdlant nad Ostravicí není jen město pod Lysou horou, ale je k němu nutno započítat i malebné místní části Lubno a Nová Ves. V…
Z vlakového nádraží Frýdlant nad Ostravicí se vydáme po modré značce směrem na Ondřejník (asi 1 km). Za budovou horské služby na Ond…