Borovnice - Pecka - Krkonošská vyhlídka - Lázně Bělohrad

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Borovnice Asfalt 0,0 km
  Pokud uposlechnete ve vlaku výzvu ke zmáčknutí tlačítka signalizace, vlak vám zastaví, i když bude mít zpoždění. Jděte ještě kousek ve směru jízdy a po silnici a modré značce vpravo.
číslo 2 Nad Borovnicí Asfalt 0,3 km
  Na křižovatce (foto 1) pod pomníkem (foto 2) se k nám přidá žlutá značka, chvilku jdou obě značky společně.
číslo 3 Rozcestí Nad Borovnicí 0,4 km
  Dále nás povede značka žlutá. Lesem z kopce dolů (foto 3 - 5).
číslo 4 Údolí Javorky Asfalt 1,4 km
  Pohodlná cesta většinou po asfaltu kolem hájenky, rybníka a koupaliště (foto 6 - 10) do Pecky (foto 11 - 13).
číslo 5 Rozcestí Pecka, koupaliště Asfalt 3,0 km
  Zleva se k nám přidává zelená značka.
číslo 6 Pecka, náměstí Asfalt 4,0 km
  Z náměstí půjdeme po modré značce (společně s červenou) na hrad (foto 14)
číslo 7 Hrad Pecka Asfalt 4,4 km
  Hrad je možné obejít kolem dokola. V době, kdy nejsou olistěné stromy, se tu pěkně kouká na městečko a Novopacko (foto 15 - 19). Z hradu sejdeme k parkovišti u lyžařského vleku na okraji Pecky (foto 20 - 22).
číslo 8 Okraj Pecky 4,9 km
  Pohledem se rozloučíme s Peckou (foto 23), přes luku sejdeme do lesa k potůčku a odtud začíná stoupání na Krkonošskou vyhlídku.
číslo 9 Krkonošská vyhlídka (foto 24) 6,3 km
  Výhledy jsou parádní (foto 25 - 31). Z vrcholu jdeme po hřebínku stále s výhledy (foto 32 - 36) do Bukoviny u Pecky.
číslo 10 Bukovina u Pecky 7,4 km
  U hřbitova je rozcestí se žlutou značkou a zároveň odpočívadlo (foto 37 - 39). Projdeme celou vesnici, za ní z pole je hezký pohled na Zvičinu (foto 40 a 41) a na Hořický Chlum (foto 42). Klesáme lesem (foto 43 - 48) k rozcestí Na nebesích.
číslo 11 Na nebesích 9,3 km
  Rozcestí se žlutou značkou. Za lesem nás čeká výhled na Hořický Chlum (foto 49 - 50) a vesnička Brtev (foto 51 - 52).
číslo 12 Brtev, rozcestí Asfalt 10,6 km
  Další žlutá, tentokrát zleva a ta nás doprovodí spolu s modrou až do Lázní Bělohrad. Cestou si určitě všimnete voliéry s papoušky (foto 53) a kříže u silnice (foto 54).
číslo 13 Pardoubek Asfalt 11,6 km
  Rybník a koupaliště (foto 56 - 59) za lázeňským domem (foto 60). Od něho rovnou do centra (foto 61 - 63).
číslo 14 Lázně Bělohrad, centrum Asfalt 12,4 km
  A kdo chce, může až na nádraží (foto 64).
číslo 15 Lázně Bělohrad, nádraží Asfalt 12,9 km
  Konec trasy

Další krásná vyhlídková trasa Podzvičínskem začíná na vlakové zastávce Borovnice. Končí v Lázních Bělohrad, to znamená zde "odložit přibližovadlo" a sednout na vlak. Žádný problém. Sice podle nyní platného jízdního řádu fungují spoje (tedy zastavující i v Borovnici) jen ráno po šesté a pak po desáté, ale vzhledem ke kilometrům trasy je ta "desítka" tak akorát. A pokud by si někdo chtěl dát tuto trasu jako "spalovačku kalorií" po dobrém obědě, nabízí se i spoj po 14. hodině. Aspoň zase patřičně vyhládne na večeři...

Vyjdeme tedy od zastávky v Borovnici. Tady je malá kuriozitka. Zastávka je mezi dvěma cestami. Obě mají turistické značení. Když přijedete od Staré Paky, po směru jízdy dojdete od čekárny na modrou značku, za zadkem budete mít žlutou. Je jedno, po které se vydáte, hlavně je třeba jít do kopce. Nahoře se totiž obě značky na pár set metrů spojí. Logika ale přece jen napovídá jít po té modré. Na kopci za zatáčkou silnice se cesty opět rozdělují a naše bude ta žlutě značená poněkud rozbitá lesní cesta se solidním klesáním do údolí Javorky. Jím dojdeme kolem koupaliště do Pecky.

V Pecce je hlavní atrakcí známý hrad, tak hurá na něj. Trošku do kopce. Dá se celý obejít. Od hradu vedou naším směrem značky červená a modrá, tou druhou se budeme řídit. Na kraji Pecky za parkovištěm a lyžařským vlekem sejde modrá neznatelnou pěšinou ze silnice přes louku do lesa směrem ke Krkonošské vyhlídce. Nejdřív se jde chvíli z kopce, ale to jen proto, aby se později mohlo o to více stoupat. Ale žádný strach, ten "dokopec" je hodně mírumilovný a odměna za výstup v podobě kruhového rozhledu z malé rozhledničky na Krkonošské vyhlídce je přepychová. Krkonoše jako na dlani na jedné straně, Kumburk s Táborem na druhé, k tomu Zvičina a celý ten kraj okolo... nádhera.

Po hřebínku sestoupíme do Bukoviny u Pecky, tu projdeme a krásným lesem klesáme do Brtve. Dříve se tahle vesnička míjela, modrá značka vedla z lesa rovnou do Lázní Bělohrad přes jejich část Prostřední Novou Ves. Brtev je ale hodně hezká vesnice, takže tuto změnu vedení značky beru jako vydařenou. Z Brtve dojdeme kolem rybníka a koupaliště Pardoubek se zajímavými dřevěnými výtvory k lázeňskému domu na okraji Lázní Bělohrad. Do centra je to odtud tak půl kilometru, další půlkilometřík je to k nádraží.

Celá trasa měří asi 13 km a je opravdu hodně pohodlná.

Poslední aktualizace: 27.3.2015
Borovnice - Pecka - Krkonošská vyhlídka - Lázně Bělohrad na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Borovnice - Pecka - Krkonošská vyhlídka - Lázně Bělohrad

Borovnice - Kozinec - Nová Paka
Podzvičinsko je kraj turisty silně podceňovaný. Nejsou tu žádné…
Turistický rozcestník, který se nachází jižně od obce Borovnice, ukazuje…
Poslední den dovolené  na programu výlet do městečka a hradu Pecka. Bylo to po žluté.  Ta to trochu obcházelo, ale my jsme už věděli, že na…
                               Větrný mlýn Borovnice 21.8.2020 Bo…
Přírodní památka Strž ve Stupné
Strž ve Stupné je zajímavým geomorfologickým prvkem, hlubokou roklí západ…
Stupenský kostelík
Na nádherném místě, asi 1 km nad Stupnou, stojí na kopci s dalekým…
Ať už se blížíte k Pecce od Dvora Králové nebo od Nové Paky, první, co vás…
Autem přijíždíme do Nové Paky, odstavujeme ho na parkovišti v ulici Stanislava Suchardy a vyrážíme na výlet jehož vrcholem bude návš…
Pecka leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od měst…
Dřevěný Kostel sv. Bartoloměje v Pecce je písemně připomínán roku 1384. V…
Přírodní památka Novopacký vodopád
Přírodní památka Novopacký vodopád byla vyhlášená v roce 1980 na rozloze …
Turistický rozcestník, který se nachází pod hradem v obci Pecka, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po značce červené ve směru…
Barokní křížová cesta z roku 1772 v Pecce na Jičínsku se nachází v centru…
Pomník Kryštova Haranta z Polžic a Bezdružic, bývalého významného majitele…
Hrad Pecka leží šest kilometrů na východ od města Nová Paka. Hrad…
Pecka
Hrad Pecka stojí na návrší nad stejnojmennou obcí, nacházející se na Jičínsku v Královéhradeckém kraji. Hrad Pecka je jedn…
Na náměstí pod panoramatem stejnojmenného hradu Pecka najdeme několik zajímavých památek. Jedná se zejména o Morový sloup …
Turistický rozcestník, který se nachází v blízkosti kašny na náměstí v…
Hrad Pecka
Proč nenavštívit Perlu Podkrkonoší? Tak je právě nazývám hrad Pecka. Ze…
Hrad je hlavním turistickým lákadlem a cílem, který Městečku dominuje.…
Míříme do romantické krajiny členitého Podkrkonoší a do městečka Pecka se…
To byla Pecka. Je sobota, půl desáté. Přijíždíme s kamarádem do Nové Paky…
Středa 15. 9. 2021 - odpoledne Konečně jsme z Opočna dorazili k hradu Pecka. Parkujeme pod hradem. Je zataženo, spadlo dokonce pár k…
Je zvláštní, že při našem courání preferujeme trasy z místa A do…
Směřujeme do Podkrkonoší, do Nové Paky, za vůní benzínu, za motorovými…
Nová Paka - Auto-Moto Museum, Autogalerie V.I.T.V.A.R.
Muzeum historických automobilů a motocyklů najdeme v prostorách areálu…
Zřícenina hradu Kumburk stojí na výrazné osamělé homoli jihovýchodně od…
V letech 1910 až 1919 byla na Labi nedaleko města Bílá Třemešná postavena Přehrada Les Království. Přehrada je známá též pod jménem…
ZOO - Dvůr Králové
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400…