Česká Kamenice - Kamenický Šenov - Nový Bor

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Pohodová trasa, která nás zavede dalším koutem Lužických hor. Nabídne zříceninu Kamenického hradu na Zámeckém vrchu(530 m.n.m.) u České Kamenice či Panskou skálu u Kamenického Šenova ale třeba i museum skla v Novém Boru. Především pak krásnou přírodu a výhledy na ní(z věže Kamenického hrádku je vidět třeba i na stolové hory v Saském Švýcarsku..)

Foto: Salwin

Od Rozcestníku na náměstí v České Kamenici se vydáme po zelené turistické značce, podél infocentra vzhůru . Podél kostela Sv. Jakuba staršího (dominanta města)stojícího oproti bývalému zámku. Značka nás vyvádí vzhůru pryč od centra, na křižovace odbočuje vlevo podél silnici, kterou v zatáčce přecházíme a pokračujeme po zelené po odlehlé silnici, přejdeme koleje, míjíme poslední domky a už pokračujeme po polní cestě směr Zámecký vrch(530 m.n.m.), za první lavičkou uhýbá značka vpravo podél louky a cca po 300 metrech objevujeme rozcestník, odkazuje nás na odbočku směr Kamenický hrádek(ušli jsme 1,5 km), a bylo by škoda toho nevyužít, stoupání je sice místy, opravdu strmé, nicméně po chvíli stojíme před samotnou zřícenimou, nabízí se již odsud vyhlídka zpět na Kamenici a široké okolí,Vstup do zříceniny je volný, uvnitř je postavena dřevěna věž, po vystoupání 3 pater schodů se nabízí opravdu nádherný výhled na a do okolí včetně(Saského Švýcarska).

Vrátíme se zpět k rozcestníku a pokračujeme dále po zelené značce, vede nás lesem a po chvíli nás vyvede na okraj, odsud pokračuje k železnici, (zde byla původně info cedule o dalším směru, ale je zničená) dále tedy vede značka pěšinkou podél kolejí a za zatáčkou se stáčí vpravo do lesíka, odsud obchází pole prochází lesem aby navázala na komunikaci vedoucí k hlavní silnici(cestu si lze zkrátit při kolejích až k hlavní silnici).Značka pokračuje pří silnici cca 400m a po té odbočuje na vedlejší komunikaci a zavádí nás tak až bývalému nádraží v Kamenickém Šenově(ušli jsme 3km), zde je také rozcestník od něj pokračujeme stále po zelené, podejdeme železniční most, značka se stáčí vpravo dolů a po chvíli nás prudkým stoupáním vyvádí vzhůru k centru Kamenického Šenova. Další rozcestník nalezneme u Muzea skla. Odsud vede značka po silnici a dovádí nás až k centru a náměstí(po levé straně v zatáčce je městský úřad, součástí je i infocentrum) (ušli jsme 2,5 km) pokračujeme dále po zelené značce, kolem parku zahýbáme vzhůru a táhlou silnici vycházíme pomalu na okraj města, na dalším rozcestí značka uhýbá při silnici vpravo, pokračujem tedy po ní a cca po 500 metrech za sebou necháváme poslední domky, na prostranství před námi se objevuje Panská skála(597m.n.m.) (Varhany) nabízí několik laviček k posezení i informační ceduli o skalním útvaru. Cca 100 m od ní je i parkoviště, infocentrum panská skála a také turistický rozcestník(ušli jsme 1,5km)

Odsud pokračujeme dále po modré značce, nejprve několik set metrů při vozovce, pak uhýbáme před silnici doleva a konečně nás čeká další příjemnější část přírodou. Pokračujeme polní cestou vzhůru, podél vysílače a také lesem , najednou přichází prudké svažování vlevo dolů k vozovce( podél ní se držíme až do Polevska) .Při příchodu nad Polevskou se nabízí nádherný výhled hned na tři místa zároveň(Klíč v Lužických horách, kopce v Máchově kraji a Ještěd Ještědsko-Kozákovský hřbet viz foto)pokračujem dolů k rozcetstníku u kapličky(ušli jsme 4 km)

Odsud stále po zelené pokračujeme nad Polevsko, zde se také nabízí odpočívadlo, dále podél lesa a příchází táhlé svažování k silnici, vedoucí k okraji Nového Boru, procházíme vilovou čtvrtí až nás modrá dovede až na náměstí, kde stojí rozcestník(ušli jsme další 4 km)

Poslední aktualizace: 3.3.2011
Česká Kamenice - Kamenický Šenov - Nový Bor na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Česká Kamenice - Kamenický Šenov - Nový Bor

Česká Kamenice - Jetřichovice
Zajímavosti podél trasy: Krásná trasa vedoucí Českosaským Švýcar…
Krásná krátká trasa u České Kamenice, která po vystoupání po žluté značce z náměstí kolem  koupaliště nabídne vyhlídky Žába, zrekons…
Informační centrum v České Kamenici se nachází na adrese Náměstí …
Svátky vánoční máme opět za sebou a předsevzetí, že se nenacpu bramborovým…
Vzhůru na hrad v České Kamenici mílí přátelé turistiky ! Zbytky hradu se…
Svou túru jsme začali v České Kamenici na náměstí Míru u turistického cent…
Ozdobou městského centra České Kamenice je bezesporu goticko-renesanční kostel zasvěcený sv. Jakubu Staršímu (případně většímu). První zmínka o stavb…
Na náměstí Míru v České Kamenici, naproti měšťanského d…
Kaple se nachází v severní části města u křižovatky v Nerodově ulici. Ta vychází z náměstí Míru a cesta ke kapli se dá ujít do 15 minut volné chůze.…
Česká Kamenice je významné středisko turistického ruchu v…
Rozhledna Studenec stojí na stejnojmenném vrchu Studenec(736 m.n.m.),…
Na západ od České Lípy postupně vzniká na bývalém tělese zrušené železniční tratě do České Kamenice cyklostezka varhany. Svůj název…
Výrazným oživením náměstí je kašna v jeho SZ části. Byla postaven…
Jehla (478m) je dvouvrcholový čedičový kopec, vypínající se asi 1…
Česká Kamenice leží v Západních Čechách, východně od města Děčín.…
Česká Kamenice - Jetřichovice - Mariina vyhlídka - Šauštejn - Malá…
Výše uvedené náměstí patří k nejzachovalejším památkám městské pa…
Cílem naší trasy jsou skalní vyhlídky a útvary nedaleko České Kamenice. …
Dům v Lipové ulici č.p. 84 je jedním z nejstarších měšťanských domů v…
Cestou do Krkonoš jsme původně chtěli Českou Kamenicí jen projet. Ale když jsme zjistili, že historický střed města je městskou…
Čtvrtek 16. 7. 2020 V noci se kupodivu už neochladilo, takže se na…
Pátek 17. 7. 2020 - dopoledne Večer bylo jasno, v noci se zatáhlo – aspoň…
Severní Čechy nabízejí řadu zajímavých míst. Mezi ně zcela jistě …
Areál zámku se nachází v jižní části starého města. U jeho zrodu …
Původní kostel byl postaven ve 14. století.. Z této doby se zachoval…
Městský park se nachází mezi ulicemi 5. května a ulicí Nerudovou.…
Trasu zahájíme v České Kamenici,kde je spousta architektonických památek…
Po zaparkování auta v centru České Kamenice jsme došli s manželkou na…