Cyklotrasa Centrální část ostrova Pag

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost

číslo 1 Začátek cyklotrasy u domu služeb v Mandre Asfalt 0,0 km
  Nově postavený dům služeb (pošta, směnárna, kavárna)v Mandre a zastávka autobusu
číslo 2 Římské studny Šotolina 3,4 km
  Voda pro Cissu (Caska), římské město počátkem letopočtu
číslo 3 Studna Motišnjak Šotolina 3,9 km
  Obnoveno 2009, jedna z mnoha studní Kolanského polje
číslo 4 Haldy povrchového dolu na černé uhlí Šotolina 5,6 km
  Nápadné kopečky porostlé trávou a keři jsou původně haldy zeminy vytěžené v průběhu 18.a 19.století při dolování černého uhlí na Pagu
číslo 5 Křižovatka Kolansko polje Šotolina 6,6 km
  odbočením vlevo směrem k Ornitologické rezervaci Kolansko blato (mimo cyklotrasu)
číslo 6 Výjezd na hlavní silnici Gajac Asfalt 9,7 km
  Odbočením vlevo směr letovisko Gajac. Pláž, restaurace, obchůdky, apartmány... (mimo cyklotrasu)
číslo 7 Přejezd přes hlavní silnici směrem do Novalje Asfalt 10,5 km
  Provoz motorových vozidel
číslo 8 Farmářský stánek u obce Caska Asfalt 12,4 km
  Prodej domácích produktů, možnost svezení na oslíkovi.
číslo 9 Obec Caska (římská Cissa) Asfalt 13,2 km
  Odbočit směrem k pláži Caska
číslo 10 Vysoká válcová věž kterou je vidět z tohoto místa... Šotolina 13,3 km
  Sloužila k pozorování hejna ryb, které se ještě do počátku 20.století lovily v Pažském zálivu.
číslo 11 Pozůstatky římského města Cissa Asfalt 13,6 km
  Je vidět jedna zeď a základy staveb směřující pod mořskou hladinu. Město Cissa zničeno ve druhé polovině 4.století při zemětřesení.
číslo 12 Pláž Caska - oblázky, štěrkopísek, hrubší písek Šotolina 14,2 km
  Pizzerie, restaurace, občerstvení a bezplatné parkování v těsné blízkosti pláže...
číslo 13 Pláž Zrče Šotolina 14,9 km
  Komerční pláž s nočními diskotékami a atrakcemi
číslo 14 Výjezd na hlavní silnici Asfalt 15,6 km
  Provoz motorových vozidel !!!
číslo 15 Hlavní silnice s provozem motorových vozidel !!! Asfalt 17,4 km
číslo 16 Odbočka mírně vpravo do vesničky Kolan Asfalt 20,9 km
  Vlevo stánek u silnice s domácími produkty
číslo 17 Sýrárna Gligora Asfalt 21,6 km
  Možnost exkurze do provozu sýrárny a nákupu různých druhů sýrů
číslo 18 Vlevo u silnice místní bar - možnost občerstvení Asfalt 22,2 km
  V blízkosti také obchod Crnika se smíšeným zbožím a potravinami
číslo 19 Pozor, výjezd na hlavní silnici s provozem motorových vozidel !!! Asfalt 22,7 km
číslo 20 Výhledy na západní pobřeží ostrova Pag Asfalt 24,3 km
  Stojí za zastávku :-)
číslo 21 Odbočka směrem k vesničce Šimuni Asfalt 25,8 km
číslo 22 Vesnička Šimuni s přístavem 26,3 km
  Obchod se smíšeným zbožím a potravinami, hospůdky a bary s venkovním posezením
číslo 23 Pláž Šimuni - oblázky, stín, bar, WC Šotolina 26,8 km
číslo 24 ACI Marina Šimuni Asfalt 28,2 km
  Možnost nahlédnout do přístavu ve kterém kotví luxusní i méně luxusní jachty a plachetnice
číslo 25 Odbočka vlevo směrem k Mandre a cíli cyklotrasy Asfalt 30,5 km
číslo 26 Cíl cyklotrasy u domu služeb v Mandre Asfalt 31,9 km
  Nedaleko přístavu

Cyklotrasa "Centrální část ostrova" začíná a končí v letovisku Mandre. Parkovat zde můžete bezplatně u kostela P.M.Sněžné, nebo na sypaném molu nedaleko přístavu. V Mandre najdete veškeré zázemí, jako jsou restaurace, obchůdky, stánky se suvenýry, směnárna a nepostradatelný menší přístav, kde občas kotví rybářské lodě s prodejem svých mořských úlovků.

Na kole se z Mandre vydáte směrem k vesnici Kolan. Při sjezdu nezapomeňte odbočit mírně vlevo na šotolinovou silnici, která vás dovede k místu odkud se v době římské přiváděla voda do města Cissa na okraji Pažského zálivu. Ještě dnes Římské studny stále slouží jako zásobárna vody pro přilehlá drobná políčka a vinohrady. Dále projedete celým Kolanským poljem. Minete další studnu, haldy po těžbě černého uhlí ze 18.a 19.století. U křižovatky Kolansko polje můžete odbočit vlevo a udělat si malou zajížďku k Ornitologické rezervaci Kolansko blato. Je to místo, kde se nachází jedno ze čtyř sladkovodních jezer na ostrově. Je domovem několika druhů vodního ptactva, ryb a úhořů. Zajížďka k rezervaci je však slepá, takže se musíte vrátit zpět ke křižovatce, abyste mohli pokračovat dále směrem k letovisku Gajac. Po přejezdu hlavní silnice vás šotolinová cesta přivede k další hlavní silnici, tentokrát směrem na Novalju. Mírně se vrátite ke křižovatce, která je na dohled a pokračujete už po hlavní silnici směrem k trajektovému přístuavu Žigljen. Na první další křižovatce odbočíte k vesnici Caska. Po levé straně uvidíte u silnice stánek farmáře, kde se v ohradě volně pohybují oslíci. Když nevyužijete nabídku na svezení, lze alespoň ochutnat domácí produkty, nebo se občerstvit nabízeným čerstvým ovocem. Stánek však bývá otevřen v měsících červenec a srpen. Mimo sezonu může být zavřený. Další zastávkou je pláž Caska s pozůstatky starověkého města Cissa. To bylo zničeno při zemětřesení v roce 363n.l. a na jeho místě se dnes nachází vesnička Caska. Za válcovou věží můžete spatřit zbytky zdiva a základy staveb směřující do moře (před 2000 lety byla hladina moří asi o metr níže). Na pláži Caska lze využít nabídky restaurací a pizzerie k občerstvení a také příjemný vstup do moře ke koupání. Kolem pláže Zrče se dostanete na hlavní silnici směřující do města Pag a vesnice Kolan. Před Kolanem vlevo u silnice se nachází rodinný stánek s domácími produkty jako je víno, travarica, Pažský sýr, med... Obec Kolan nabízí zastávku v sýrárně Gligora. Exkurzi do výrobny si můžete objednat na místě, nebo s českým průvodcem. Nabídku sýrů včetně proslaveného Pažského sýru můžete vidět v místní podnikové prodejně sýrárny. Při průjezdu obcí Kolan je možné zastavit se na občerstvení v místním stylovém baru,...nebo vydržet až do vesničky Šimuni, která oplývá svou malebností a nabídkou venkovního posezení u čehokoliv dobrého. Před závěrem cyklotrasy se může hodit osvěžení v moři na pláži Šimuni. Cestou do Mandre je možná krátká zastávka v ACI Marině Šimuni k prohlídce a fotografování jachet a motorových člunů. Cyklotrasa končí v Mandre na stejném místě, jako byl její začátek.

Poslední aktualizace: 23.1.2013
Cyklotrasa Centrální část ostrova Pag na mapě

Příspěvky z okolí Cyklotrasa Centrální část ostrova Pag

Letovisko Mandre na západním pobřeží ostrova Pag
Pokud se vypravíte do Chorvatska na Ostrov Pag, jednou z možností…
Vrchol Sveti Vid (Sv. Vid) je nejvyšším vrcholem ostrova Pag v Se…
Pokud trávíte svou dovolenou na ostrově Pag a nespokojíte se pouz…
Při pobytu v Chorvatsku na ostrově Pag můžete uskutečnit individu…
Velká část ostrova Pag ležící mezi Pažským zálivem a Velebitským …
Novalja je městečko na severu ostrova Pag. Přístupné bu'd přes trajekt ne…
Novalja je jedním ze dvou měst, které můžete najít na severodalmá…
Pag – ostrov dvou tváříNa straně od Jadranské magistrály je vidět z…
Zejména návštěvníky severodalmátského ostrova Pag je stejnojmenné…
Při dovolené v Chorvatsku se svou rodinou jsem jednou zahlédla z okna auta zvláštní vodní plochy. Nepravidelné obdélníky v sobě měly vodu, která byla…
Ostrov Pag je přibližně 1100 km jižně od Čech. Nachází se prakticky na začátku Chorvatska. S pevninou je spojen mostem, takže není nijak…
Doba vhodná pro návštěvu: duben - říjen                                         Dostupnost: autem polní silnicí odbočkou vpravo z…
Přírodní park Lunjska maslinada (Lunské olivovníky) se nachází na severním…
Je jedním z asi 300 ostrovů Zadarského souostroví. Tento relativn…
Chorvatsko je snad nejoblíbenější letní destinací českých turistů…
Od kaňonu řeky Zrmanji jsme se třetí den vydali do pohoří Velebit, části…
Vhodné období pro pěší trasu: květen, červen, září, v měsících če…
Po několikadenním válení na plaži na ostrově…
Ostrov Ilovik - Ilovik je také nazýván Ostrovem květin, pr…
Chorvatsko: Ostrovy Lošinj, Cres, Susak (07/2021) Lošinj a Cres j…