Cyklovýlet Telč - Dačice - Slavonice - Fratres - Český Rudolec - Dačice - Telč.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Na záříjový svátek sv. Václava bylo krásné počasí, které lákalo k cyklistickému výletu. Ten jsem zahájil v Telči projížďkou po historickém náměstí a okolo Ulického rybníka. Pak už jsem pokračoval cyklostezkou 5261 směrem na Dačice. V Horní Myslové jsem se vydal  přes Zadní a Prostřední Vydří do Kostelního Vydří. Dál jsem pokračoval po cyklostezce č.16 do Dačic, města ležícího na Moravské Dyji. V tomto historickém městě, jehož počátky se datují ve 12. století, žije přes 7.000 obyvatel. Tady jsem si prohlédl státní zámek a jeho zahrady a kolem věže kostela sv. Vavřince jsem zamířil do Starého Hobzí. Tady je možné obdivovat krásný barokní zámek. Další cesta mě vede stále po cyklostezce č.16 do Slavonic. V tomto městečku, nazývaném "malá Telč" je mnoho historických budov a dvě  náměstí. Po prohlídce pokračuji přes nedaleký hraniční přechod do rakouské vesničky Fratres. Cestou se zastavuji u jednoho z mnoha bungrů, jež byly budovány před druhou světovou válkou na obranu naší vlasti. Zpět jedu ze Slavonic přes kalvárii směrem na Český Rudolec. Tady je k vidění zchátralý zámek, který připomíná tvary hlubocký zámek. Bohužel je v žalostném stavu. Já pokračuji po cyklostezce 1242 zpět do Dačic. Okolo stareho zámku, v němž má dnes sídlo městský úřad, jedu přes Velký Pěčín a Myslůvku zpět do Telče. Slunečný podvečer věnuji prohlídce tohoto historického skvostu, zapsaného do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Najel jsem 80 km a viděl spoustu krás, jež vybudovaly předchozí generace.

Poslední aktualizace: 1.10.2018
Cyklovýlet Telč - Dačice - Slavonice - Fratres - Český Rudolec - Dačice - Telč. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Cyklovýlet Telč - Dačice - Slavonice - Fratres - Český Rudolec - Dačice - Telč.

Telč a rozhledna na Oslednicích
Pohádková Telč jako na dlani? Od roku 1999 je možné si prohlížet toto…
Oslednice ( 559 m.n.m.) je nejvyšším bodem přírodního lesoparku. Návrší se…
Rozhledna Oslednice je postavena na stejnojmenném vrchu na jihovýchodním…
Rozhledna Oslednice.
Při návštěvě Telče jsme si nemohli nechat ujít výstup na rozhlednu Oslednice. Stávala tu již v dávné minulosti a byla bysoká 16 m. Hlavním iniciátorem její výstavby v roce 1898…
V jižní části lesoparku je při okraji lesa alej, která byla vysáz…
Výhled z ptačí perspektivy na krásné město Telč se vám otevře z poměrně nové Rozhledny Oslednice, ležící na okraji předměstí Podolí.…
Naším cílem je návrší Oslednice, které se nachází východně od měs…
Telč je městem, kam se člověk rád vrací. Byl jsem tady několikrát…
Město Telč, nacházející se  na Vysočině existuje dvakrát ! Jednou se projd…
Když jste ve městě více dní, je větší možnost poznat i památky, k…
Nachází se na okraji místní části Staré Město, v těsné…
   Poblíž břehů Staroměstského rybníka, na spodním okraj Telče ve…
Neděle 1. 1. 2023 Budík jsem nařídila na 9. hodinu, ale vzbudila jsem se stejně v 8. Abych se lépe po včerejších silvestrovských oslavách…
Telč leží na Jižní Moravě, východním směrem od Jindřichova Hradce. Telč je označov…
Byl postaven v letech 1716-20 z odkazu měšťanky Zuzany Hodové, která na jeho výstavbu věnovala část své zavěti. Autorem sloupu je sochař David…
   Historická část jednoho z našich nejspanilejších moravských měst je…
Když se vysloví Telč, okamžitě se mi vybaví pohádkové náměstí……
Jsou dvě a obě se nacházejí ve východní části náměstí Zachariáše z Hradce. Dolní získala svoji dnešní podobu v roce 1611. Uprostřed kašny je umístěna…
Telč (zámek)
Zámek Telč patří mezi klenoty…
Před dvěma lety jsme si na duben zajistili ubytování v Třebíči a v Telči.…