Janovice - Bobří soutěska - Janovice

číslo 1 Janovice Asfalt 0,0 km
  Janovice, vesnice asi 1,5 km na sever od Kravař. Trvale zde žije asi 80 obyvatel. Jsou zde dochovány lidové srubové stavby s pavlačemi z 18.-19. stol. a empírové domy z 19. stol. Vesnice je vyhlášená jako vesnická památková rezervace lidové architektury.
číslo 2 Rozcestí Janovice Asfalt 0,5 km
číslo 3 Bobří potok Šotolina 2,9 km
  Bobří potok protéká okresy Děčín a Česká Lípa. Pramení pod Bukovou horouve výšce 594 m. n.m., cestou napájí soustavu Holanských rybníků a končí v Novozámeckém rybníku u Zahrádek.
číslo 4 Bobří soutěska Šotolina 4,3 km
  Romantické údolí se nachází asi 2 kilometry východně od Verneřic a 4 km západně od obce Kravaře. Celé údolí je zarostlé lesem.
číslo 5 Vodopády na Bobřím potoce Šotolina 4,4 km
  Jsou zde dva vodopády. Menší vytéká z pukliny v čedičové skále pod troskami Čertova mlýna, vysoký jen 2 metry, široký čtyři metry. Druhý vodopád vysoký 6 metrů, není už tak mohutný.
číslo 6 Velká Javorská 6,5 km
  Velká Javorská je malá vesnice a trvale zde žije 16 obyvatel.
číslo 7 Heřmanice 8,8 km
  Heřmanice je malá vesnice, kde trvale žije 113 obyvatel.
číslo 8 Janovice 12,0 km
  Výchozí a konečný bod našeho putování.

Naší feldu jsme zaparkovali v Janovicích. Prohlédli si několik roubených domů s pavlačemi a vykročili do Bobří soutěsky. Na kraji obce nás rozcestník navedl na zelenou TZ. Odbočili jsme vlevo a přes Velikou, což je velmi malá osada, jsme po asfaltu došli k malému rybníčku. Před ním jsme odbočili vlevo a již potřetí jsme překročili Bobří potok. Zelená značka nás jarní krajinou přivedla k prvnímu brodu. Vyzuli jsme boty a vkročili do potoka. Voda byla mrazivá a někteří členové naší expedice to oplakali a to nevěděli, že brodit se budeme ještě dvakrát (dnes už jsou zde vybudovány lávky). Po strastiplném putování jsme se dostali do Bobří soutěsky. Pokochali se přírodou, upekli vuřty, shlédli vodopády (v této době částečně zamrzlé) a potom, abychom se nemuseli vracet mrazivou vodou Bobřího potoka, jsme vystoupali na silnici z Verneřic do Valteřic. Odbočili jsme vpravo a šli po asfaltce až do Velké Javorské. Zde jsme odbočili vpravo a podél Valteřického potoka jsme směřovali na Heřmanice. V Heřmanicích jsme opět odbočili vpravo a po dalších třech kilometrech jsme byli v Janovicích u našeho auta.

Poslední aktualizace: 4.12.2013
Janovice - Bobří soutěska - Janovice na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Janovice - Bobří soutěska - Janovice

Janovice (Kravaře)
Janovice, vesnice asi 1,5 km na sever od Kravař. Trvale zde žije asi 80…
Vísecká Rychta se nachází v obci Kravaře v Čechách na hranici Českého…
Trasa výletu vede krásným údolím Bobřího potoka a dál na rozhlednu na Strážném vrchu v nádherném prostředí Českého středohoří.…
Liščí stezka je turistická trasa dlouhá 5,4 km, která vede okolím…
Návštěvníka městečka Kravaře přivítá příjemná atmosféra, kterou podtrhuje…
Sloup se nachází v Kravařích na okrese Česká Lípa. Pískovcový barokní sloup stojí na náměstí a pochází z roku 1708. Sloup je umístěn…
Původně gotický jednolodní kostel Narození Panny Marie je připomínaný už…
Zřícenina hradu Ronov se nachází zhruba 10 km jihozápadně od České Lípy.…
Smírčí kříže připomínají dávné tragedie. Jeden z nich stojí severně od Janovic u křižovatky starých již nepoužívaných cest v lese poblíž vodárny. Mohutný smírčí kříž je asi…
Mečový kámen, nebo také smírčí kámen, nebo řeznický kám…