Bobří soutěska a vodopády Verneřice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Do severočeského městečka Verneřice, které se nachází na pomezí Ústeckého a Libereckého kraje se dá jet po silnici číslo 240 od Litoměřic přes obec Liběšice cca 25km, z druhé strany od Děčína přes Františkov nad Ploučnicí cca 23km, nebo od České Lípy přes Žandov cca 25km, veřejnou Dopravou se sem dá dostat autobusem z Litoměřic, Děčína i České lípy. Nejbližší vlakové spojení je v obcích Dubičná cca 9km, nebo Františkov nad Ploučnicí cca 10km

Foto: Knize14

Cílem naší cesty je Bobří soutěska s vodopády na Bobřím potoku, z centra Verneřic je to podle turistického ukazatele po žluté asi 3 km, na radu místních pokračujeme dál autem přes část obce Loučky, na samém jejím konci je poslední stavení přímo naproti nám v zatáčče, kousek od něj necháváme vůz a dále pokračujeme po svých. Dalších přibližně 300metrů jdeme po silnici směrem na Č.Lípu až dojdeme na malé rozcestí, turistická značka nás svádí ze silnice na polní cestu, všudypřítomný sníh je opravdu okouzlující, pokračujeme tedy po cestičce která se po chvíli stáčí doprava až k samotnému Bobřímu potoku, podél něj pokračujemedále pod skálou u které je udělané ohniště, po dalších asi 400 metrech přicházíme k samotným vodopádům, všeobecný lesní klid zde zaniká v lomozu vody která se valí zasněženým korytem potoka.

Přímo na náměstí je Hospůdka u Tety Věry, sice jsme ji nenavštívili, ale vypadala slušně

Nádherná krajina pokrytá bílým sněhem, vodopády na Bobřím potoce a celkový vzhled tichého městečka i celého jeho okolí působí velice idylickým dojmem

Přístup je možný zdarma po celý rok, parkovací hodiny ve městě jsem neviděl (což neznamená že tam nemohou být)

Poslední aktualizace: 19.1.2012
Bobří soutěska a vodopády Verneřice na mapě
Autor: Knize14

Příspěvky z okolí Bobří soutěska a vodopády Verneřice

Bobří soutěska
Malebná chráněná část Bobřího potoka se nachází asi 4 km východně od Verneřic ve východní části Českého Středohoří. Bobří potok vytvořil hloubkovou e…
Jedna z nejznámějších přírodních památek východní části Českého s…
Bobří soutěska s vodopády je od roku 1968 přírodní památkou. Protéká tudy Bobří potok, který pramení na východn…
Bobří soutěska je romantická skalnatá rokle na Bobřím potoce. Tato…
Do Bobří soutěsky jsme se šli podívat, když jsme byli na výletě v Úštěku. Jeli jsme do obce Verneříce, otamtud je to kousek. Mapka…
V dnešním výletu se vydáme za poznáním Bobřích vodopádu. Vodopády se nach…
pohodová procházka po zelené značce z obce Velká Javorská směrem k Havranímu vrchu , od kterého pak klesáte po modré přes zaniklou…
Minipivovar s výborným pivem v Ústí n.L. ještě v době naší návš…
U silnice mezi obcemi Heřmanice a Janovice v Českém středohoří stojí 2 metry vysoký čtyřboký pískovcový sloup - brzdový kámen. V ploše hlavice sloupu je znázorněna rukojeť…
Smírčí kříže připomínají dávné tragedie. Jeden z nich stojí severně od Janovic u křižovatky starých již nepoužívaných cest v lese poblíž vodárny. Mohutný smírčí kříž je asi…
Nevýrazný holý vrchol na náhorní rovině poblíž rozhledn…
Mečový kámen, nebo také smírčí kámen, nebo řeznický kám…
Míříme do Českého Středohoří, konkrétně do obce Verneřice, kterou protéká…
Janovice, vesnice asi 1,5 km na sever od Kravař. Trvale zde žije asi 80…
Naší feldu jsme zaparkovali v Janovicích. Prohlédli si několik…
Mezi Žandovem a Verneřicemi na hranicích bývalého českolipského a děčínského okresu se nachází rozhledna, která svojí stavbou patří mezi ty…
Nově postavená rozhledna nad obcí Merboltice,nedaleko Žandova. …
Ruiny kostela Svatého Havla, Bílý Kostelec, Litoměřicko, Ústecký kraj. Kostel byl postaven roku 1733 z financí hraběnky Šporkové. Dnešní podobu…
Vísecká Rychta se nachází v obci Kravaře v Čechách na hranici Českého…
Trasa výletu vede krásným údolím Bobřího potoka a dál na rozhlednu na Strážném vrchu v nádherném prostředí Českého středohoří.…