Javořice - nejvyšší vrchol Českomoravské vysočiny

číslo 15 napojení modré TZ Asfalt 11,9 km
číslo 16 odbočka modré TZ Asfalt 12,4 km
  pokračujeme po cyklostezce

Vesnička Lhotka,kde jsme byli ubytováni v parádním penzionu Javořice(www.javorice.cz) byla východiskem naší trasy k nejvyššímu vrcholu Českomoravské vysočiny.

Projdeme uličkami vesnice a napojíme se na zelenou TZ směrem ke zřícenině Štamberk.Rozcestník je případně umístěn u autobusové zastávky na hlavní silnici.Lesem vystoupáme až k samotné zřícenině a na rozcestí přecházíme na modrou TZ směrem na Třešť.

Ta nás vede střídavě lesem a mezi loukami krásnou krajnou Vysočiny.Napojíme se na lesní silničku a okolo Velkého pařezitého rybníka docházíme až k rozcestníku Javořický potok.

Vydáme se dále po zelené TZ směrem na Javořici.Stoupáme lesní cestou až k odbočce Míchova skála.Navštívíme toto místo s dalekým rozhledem do okolní krajiny.Vršek skály je nad úrovní špiček smrků,tak výhledu nic nebrání.Pozor zde za mokra,kameny jsou kluzké!Vrátíme se zpět na hlavní cestu a rovnou silničkou mezi lesy docházíme až na vrchol Javořice(837 m).Cestou míjíme pěkně upravenou studánku Pod Javořicí.Vrchol Javořice bohužel výhledy neposkytuje a zabírá jej telekomunikační věž.Pozemek je oplocen.

Zpět se vydáme opět po zelené TZ zpět směrem k rozcestníku Javořický potok ale asi 500m pod vrcholem odbočíme na křižovatce lesních cest na cyklostezku 5124.Mírným klesáním se dostaneme na další rozcestí lesních cest u Světelské lovecké chaty.Odbočíme doleva a stále klesáme okolo přírodní rezervace Mrhatina k dalšímu křížení lesních silniček.

Pokračujeme rovně stále po cyklostezce 5124 a posléze se zprava připojí modrá TZ.Chvíly se jí držíme,projdeme okolo místního obecního tábořiště a když modrá TZ odbočuje do leva do lesa my pokračujeme stále po silničce a ta nás dovede opět do vesnice Lhotka.

Celková délka okruhu je něco málo přes 12 km a najdeme jej na mapě KČT č.98 Telčsko.

Použití VHD je možné,do vsi Lhotka vedou autobusové linky z Telče a Jihlavy.

mraveniště
mraveniště  •  Foto: Diego

Na trase jsou dvě turistická odpočívadla - u odbočky na Míchovu skálu a na vrcholu Javořice.U Javořické studánky je lavička.Dvě estaurace jsou ve vsi Lhotka - jedna patřící penzionu a jedna na zelené TZ.Od rozcestníku Javořický potok je asi 500m ke stánku s občerstvením u Velkého pařezitého rybníka.

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 23.8.2015
Javořice - nejvyšší vrchol Českomoravské vysočiny na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Javořice - nejvyšší vrchol Českomoravské vysočiny

Lhotka - zřícenina hradu Štamberk - Lhotka
Zřícenina Štamberk se nachází v Přírodní rezervaci "Štamberk a kamenné…
Na zříceninu Štamberk se jde pěšky z prakovitště v obci Lhotka. Jdeme na…
Malá, dnes samostatná obec na úpatí masivu Javořice, ležící pod …
Pátek. Kvůli méně známému názvu Javořická vrchovina upřesňuji ob…
Míchova skála je nejvýraznější skalní útvar v masívu Javořice. V…
Nachází se 6,5 km severozápadně od Telče. Je nejvýzmanějším letov…
Auto necháme na parkovišti před občerstvením u Velké…
Tento výlet je zasazen do prostředí nejvyššího vrcholu Vysočiny s názvem Javořice. Krom nejvyššího bodu uvidíme jeden z nejlepších r…
Velký pařezitý rybník u Řásné nedaleko Telče je vyhledávaným turi…
Jedná se o rozlehlý rybník s okolním rašeliništěm, kde jeho mosno…
Okružní trasa přibližně 15 km dlouhá nedaleko Telče vede střídavě po…
Tento dominantní klasicistní kostel stojící v severozápadní části…
Rybník vzdálený cca 8 km severozápadně od Telče a jižním směrem…
Mrákotínský kostel je hodně zvláštní. Byl sice postaven v gotickém slohu kolem roku 1398, ale zásadní změnou prošel mezi roky 1806 – 1807. V tomto…
Socha se nachází nedaleko kostela pod skupinou lip. Byla zhotovena v roce 1762 v barokním slohu. Na současné místo se dostala v roce 1830. Lípy u…
Městys Mrákotín se nachází na rozhraní Javořické a Křižanovské vr…
Pomník stojí v travnaté ploše na náměstí městyse. Podle údaje na pomníku byl pomník postaven v roce 1937 dělníky místního lomu. Žulový sloup je…
Nejvyšší bod Jihlavských vrchů i celé Českomoravské vrchoviny. Jde o výraznou dominantu krajiny, zalesněnou převážně smrkovými monokulturami. Charakt…
Nejvyšší vrchol Javořické vrchoviny (837 m) a současně celé Českomoravské…
Sobota. Posunujeme se do Janštejna, což bude výchozí základna dn…