Lhotka - zřícenina hradu Štamberk - Lhotka

číslo 1 Začátek trasy 0,0 km
číslo 2 Studánka - Nad Lhotkou 0,2 km
číslo 3 zřícenina hradu Štamberk 0,7 km
  Štamberk je zřícenina hradu z poslední čtvrtiny 13. století, nacházející se ve výšce 695 m n. m. na kopci Vrchu nad Řásnou v okrese Jihlava v kraji Vysočina. Zanikl za husitských válek r.1423 Na zřícenině přecházíme na modrou turistickou značku.
číslo 4 Rozcestník 1,2 km
  Pokračujeme po cyklostezce zpět do Lhotky.

Zřícenina Štamberk se nachází v Přírodní rezervaci "Štamberk a kamenné moře". Po cestě můžete najít spoustu významných rostlin např. samorostlík klasnatý, plicník tmavý, věsenka nachová, bažanka vytrvalá, jalovec obecný, nebo potkat spoustu významných živočichu např. ještěrka obecná, zmije obecná, datel černý, žluna šedá, strakapoud velký, budníček lesní, lejsek malý , výr velký. V rezervaci je vidět balvanový proud, který přechází v kamenné moře (vzniklé zvětráváním a rozpadem skal v době ledové), obklopené zbytkem původního bukového lesa.

Trasu jsme šli z Lhotky po zelené turistické stezce až ke zřícenině Štamberk, kde jsme dále pokračovali po modré turistické cestě. Cestu bych nedoporučila cyklistům ani pro kočárky.

Co se týče zříceniny, tak je volně přístupná ale je třeba se pohybovat  v okolí zříceniny opatrně.

Poslední aktualizace: 5.10.2017
Lhotka - zřícenina hradu Štamberk - Lhotka na mapě
Autor: Stenatko

Příspěvky z okolí Lhotka - zřícenina hradu Štamberk - Lhotka

Zřícenina Štamberk
Na zříceninu Štamberk se jde pěšky z prakovitště v obci Lhotka. Jdeme na…
Malá, dnes samostatná obec na úpatí masivu Javořice, ležící pod …
Vesnička Lhotka,kde jsme byli ubytováni v parádním penzionu Javořice(www…
Pátek. Kvůli méně známému názvu Javořická vrchovina upřesňuji ob…
Míchova skála je nejvýraznější skalní útvar v masívu Javořice. V…
Nachází se 6,5 km severozápadně od Telče. Je nejvýzmanějším letov…
Auto necháme na parkovišti před občerstvením u Velké…
Tento výlet je zasazen do prostředí nejvyššího vrcholu Vysočiny s názvem Javořice. Krom nejvyššího bodu uvidíme jeden z nejlepších r…
Velký pařezitý rybník u Řásné nedaleko Telče je vyhledávaným turi…
Jedná se o rozlehlý rybník s okolním rašeliništěm, kde jeho mosno…
Okružní trasa přibližně 15 km dlouhá nedaleko Telče vede střídavě po…
Tento dominantní klasicistní kostel stojící v severozápadní části…
Rybník vzdálený cca 8 km severozápadně od Telče a jižním směrem…
Mrákotínský kostel je hodně zvláštní. Byl sice postaven v gotickém slohu kolem roku 1398, ale zásadní změnou prošel mezi roky 1806 – 1807. V tomto…
Socha se nachází nedaleko kostela pod skupinou lip. Byla zhotovena v roce 1762 v barokním slohu. Na současné místo se dostala v roce 1830. Lípy u…
Městys Mrákotín se nachází na rozhraní Javořické a Křižanovské vr…
Pomník stojí v travnaté ploše na náměstí městyse. Podle údaje na pomníku byl pomník postaven v roce 1937 dělníky místního lomu. Žulový sloup je…
Nejvyšší bod Jihlavských vrchů i celé Českomoravské vrchoviny. Jde o výraznou dominantu krajiny, zalesněnou převážně smrkovými monokulturami. Charakt…
Nejvyšší vrchol Javořické vrchoviny (837 m) a současně celé Českomoravské…
Sobota. Posunujeme se do Janštejna, což bude výchozí základna dn…