Karlštejn - Malá Amerika - Mexico - Velká Amerika

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Karlštejn - Malá amerika 0,0 km

od nádraží v Karlštejně sledujeme žlutou značka, krátce přejdeme na červenou, která nás vyvede kolem hradu znovu do podradí za hradem až k rozcestí k dubu sedmi bratří, odsud po žluté 1km, lesní cestou k malé americe

číslo 2 Malá Amerika - mexiko, Velká amerika 1,1 km

cca 2.5 km, cesta lesem i polem, v jednom úseku strmější stoupání lesem, po té již rovina kolem lomů

číslo 3 Velká amerika - Mořina 2,0 km

cca 1km od lomu přes pole směr Mořina až na náves

číslo 4 Mořina - Karlštejn 3,1 km

cca 2.5 km - nevýhoda vede po silnici

Do Karlštejna dorazíme vláčkem ze smíchovského  nádraží v Praze, jezdí každou hodinku. Od nádraží Karlštejn se vydáme po žluté turistické trase směr k hradu. Pod hradem se můžeme odpojit do leva nebo jít po červené směr hrad a tak jej defakto obejít a sejít za hrad. Pokračovat směr rozcestí  - Dub sedmi bratří - odsud pokračovat znovu po žluté směr malá amerika - vzdálenost 1 km, cesta vede lesem, na rozcestí se dáme do prava a po pár metrech mírným stoupáním do leva a přijdeme  přímo k Malé americe.Odsud pokračujeme dále po žluté cca 2.5 km k Mexiku-Velké americe.

Zde jdeme opět lesem, vyloupneme se na volné prostranství, přímo naproti nás je značka na stromě, pozor nezaměnit s doměním, že cesta vede uličkou vedle stromu, je potřeba se vydat podél křoví směr k poli. Projít cestou , která vede přes pole až k silnici , zde značka opět navazuje. Přejdeme silnici a znovu sbíháme směr les, kde poněkud prudším stoupáním vycházíme směr další dva lomy. Po cca 5 minutách chůže narazíme na Mexiko, které je v přímém sousedství s Velkou Amerikou.

Držíme se stále žluté turistické značky a jdeme tedy po levé straně, tohoto největšího lomu, dostaneme se až k hlavní silnici vedoucí zpět do Mořiny.I zde můžeme sejít spíše po turistické značce , která vede po levé straně silnice polem a svede Vás až do Mořiny. Projdete vsí a značka Vás vyvede až k rozcestníku. Zde se můžeme rozhodnout pro další cesty , já zvolil zpět do Karlštejna - v tomto případě je to tedy modrá turistická značka, jedinná nevýhoda je, že vede celé 2.5 km podél silnice.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Karlštejn - Malá Amerika - Mexico - Velká Amerika na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Karlštejn - Malá Amerika - Mexico - Velká Amerika

Okolo hradu Karlštejn
Jedným z najvýznamnejších a zároveň aj najkrajších a najnavštevovanejších…
O čem psát po návštěvě Karlštejna? O historii hradu nebo o císaři Svaté…
Jednou z nejcennějších a nejkrásnějších vnitřních prostor hradu Kar…
Boží muka se nazývá menší jednoduchá stavba, většinou ve tvaru sloupu. Má…
Hrad Karlštejn se nachází ve CHKO Český Kras cca 30km jihovýchodně od Prahy. Přijeli jsme vlakem (spoj Praha - Brno - Plzeň) a…
Psát dnes cokoliv o hradu Karlštejn je sice možná stejně přínosné,…
Museum voskových figurín se nachází u hradu Karlštejn. Ve dvou podlažích,…
Hrad Karlštejn
Soutěž 2 body
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem…
Hrad Karlštejn je jednou z nejnavštěvovanějších památek České republiky i jedním z – nejen turistických - symbolů této země. Je místem navždy spojeným s…
Hrad Karlštejn mě provází od raného dětství. Ani nespočítám, kolikrát jsem…