Kolem vrchu Čeřínek

číslo 4 Rybník v Dolních Hutích 2,8 km
číslo 5 Přírodní památka Čertův hrádek 4,6 km
číslo 6 Sjezdovka Čeřínek 7,4 km

Čeřínek je vrch a přírodní park na Vysočině (761 m n. m.), konkrétně mezi Jihlavou a Pelhřimovem. Ještě konkrétněji mezi Hutěmi a Novým Hojkovem.
Náš výlet začíná u turistické chaty Čeřínek. Zde se můžeme občerstvit na zahrádce restaurace a vyrážíme po modré směr Nový Hojkov. V Hojkově projdeme kolem dvou chalup a modrá nás vrací zpátky do lesa. Za necelé dva kilometry se ocitáme v osadě Dolní Hutě. Zde se pokocháme výhledem na krásné louky a rybník a vydáváme se po červené na největší lákadlo dne, na Čertův hrádek.
Čertův hrádek je nejspíše nejnavštěvovanější skalní útvar této oblasti a zaslouženě. Zde se můžeme nasvačit a vracíme se po červené zpět do Dolních Hutí. Odtud pokračujeme po červené a hledáme odbočku doleva na dolní část sjezdovky Čeřínek.
V sezóně zde funguje občerstvení.
Na závěr nás čeká 600 metrů dlouhý výstup sjezdovky a pokračujeme po cestě zpět k turistické chatě.
Délka výletu činí něco okolo 8 kilometrů a pohodovým tempem zabere 3 hodiny. Devadesát procent trasy vede nezničeným lesem, což je v dnešní době milá vzácnost.

Poslední aktualizace: 22.4.2020
Kolem vrchu Čeřínek na mapě

Příspěvky z okolí Kolem vrchu Čeřínek

Chata na Čeřínku
Stojí v těsné blízkosti hlavního vrcholu Čeřínku (761 m), je středo…
Vrch Čeřínek (761 m) s přírodním parkem stejného jména leží asi 10…
Řeknu to rovnou. Mám naplánovanou ochutnávku produkce dvou minipivovarů s…
Městys Dolní Cerekev se nachází na Českomoravské vysočině, jihozápadně od krajského města Jihlavy. Leží na silnici spojující Kostelec a Batelov, nad…
Každá farní obec je nezbytně vybavena kostelem. Mezi takové obce patří i Dolní Cerekev a místní kostel je zasvěcen sv. Marii Magdaleně. Jako většinu…
První červencový výlet nás zavedl zase jednou na Jihlavsko, i když jsme…
Při turistických toulkách Českomoravskou vrchovinou v pomyslném…
Krásný menší výlet (asi 13 km) do hlubokých lesů a malebného města na závěr jsme zahájili v Kostelci u Jihlavy, kde jsme si na…
Na východním okraji popisované oblasti leží ve vzdálenosti asi 20 km…
Jedná se o unikátní komplex svahového…