Z Kostelce do Jihlavy přes Plandry

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

První červencový výlet nás zavedl zase jednou na Jihlavsko, i když jsme vzhledem k dopravní situaci prvního prázdninového víkendu záhy zjistili, že to nebyl nápad nejlepší. Z neoznačeného kupé přeplněného rychlíku nás minutu před odjezdem vyhodil skautský oddíl s rezervací, kterou průvodčí přišel na dveře nalepit až během jízdy, poté jsme se v Jihlavě pořádně zadrhli čekáním na potřebnou lokomotivu z protějšího, značně zpožděného vlaku (konečně jsem pochopila strategické umístění stánku s občerstvením na tomto nádraží, na dohled od zřejmě často tu vyčkávajících plzeňských rychlíků:-)), nicméně nakonec jsme s asi půlhodinovou "sekerou" do Kostelce dorazili a mohli se vydat na cestu. Po 2 kilometrech silničkou po zelené a poté modré značce jsme dospěli do obce Cejle, odkud jsme pokračovali už po červené přes vesnici Dvorce na stejnojmenné rozcestí (3 km). Zde už nás silnice začínala poněkud znervózňovat, ale naštěstí jsme brzy byli zachráněni sestupem do chatové osady a poté putovali už příjemnými lesními cestami podél řeky Jihlavy kolem pěkné studánky až na rozcestí Pod Rounkem (3 km). Od železniční zastávky Rantířov (0,5 km) jsme šli po žluté značce, a to až do osady Plandry (3,5 km), kde nás zajímalo zdejší barokní poutní místo, kostelík sv. Jana Nepomuckého s ambity, ukrytý v lesíku na návrší za obcí tak dobře, že nebýt informační tabule na začátku aleje, člověk by si ho málem nevšiml, z obce tam snad žádná navigace ani nebyla.. Další 3 km byly opět silničkou do vesničky Hybrálec (3 km), kde zrovna otevřela místní hospůdka, jejíchž služeb jsme v horku s chutí využili. Osvěženi jsme vystoupali 1,5 km na rozcestí a autobusovou zastávku U Lyžaře, nabízející dokonce další restauraci (v tu dobu ovšem okupovanou uzavřenou svatební společností). Poslední úsek do Jihlavy byl pak pro změnu zase po modré, 4 kilometry na městské nádraží, s honící se bouřkou nad hlavou;-)

Poslední aktualizace: 5.8.2016
Z Kostelce do Jihlavy přes Plandry na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Kostelce do Jihlavy přes Plandry

Z Kostelce u Jihlavy přes Špičák do Třešti
Krásný menší výlet (asi 13 km) do hlubokých lesů a malebného města na závěr jsme zahájili v Kostelci u Jihlavy, kde jsme si na…
Každá farní obec je nezbytně vybavena kostelem. Mezi takové obce patří i Dolní Cerekev a místní kostel je zasvěcen sv. Marii Magdaleně. Jako většinu…
Městys Dolní Cerekev se nachází na Českomoravské vysočině, jihozápadně od krajského města Jihlavy. Leží na silnici spojující Kostelec a Batelov, nad…
Socha sv. Jana Nepomuckého v Salavicích u Třešti vznikla v roce…
Tento výlet se nachází na Vysočině poblíž města Třešť. Prakticky celá trasa vede lesem a ukáže nám dvě přírodní rezervace. Auto pone…
Čeřínek je vrch a přírodní park na Vysočině (761 m n. m.), konkrétně mezi Jihlavou a Pelhřimovem. Ještě konkrétněji mezi Hutěmi a No…
Stojí v těsné blízkosti hlavního vrcholu Čeřínku (761 m), je středo…
Vrch Čeřínek (761 m) s přírodním parkem stejného jména leží asi 10…
Na východním okraji popisované oblasti leží ve vzdálenosti asi 20 km…
Rozcestí lesních cest značených turistickými značkami. Modrou a zelenou. …