Kouty nad Desnou - Hučivá Desná - Kamenné okno a zpět

číslo 1 Kouty nad Desnou, horní parkoviště (foto 1) Asfalt 0,0 km
  Od horního parkoviště nastoupíme na žlutou značku, projdeme kolem nového areálu hotelů, parkovišť, infocentra, ... a ocitneme se na kraji lesa.
číslo 2 Pohádkový les (foto 2 a 3) 0,3 km
  Malá vsuvka pro děti, je tam hezky.
číslo 3 Kouty n. D. - centrum Asfalt 0,9 km
  A jdeme proti proudu řeky lehce do kopce přes místní část Annín (foto 4 - 6).
číslo 4 Poniklý potok, rozcestí (foto 7) Šotolina 3,0 km
  Rovně můžete k vodopádu na Poniklém potoce, jinak vpravo po žluté pohodlným stoupáním proti proudu Hučivé Desné (foto 8 a 9).
číslo 5 Údolí Hučivé Desné, rozcestí 5,7 km
  Hned za ohybem cesty přejdeme po lávce do stráně (foto 10). Až na Sedlo pod Vřesovkou se jde lesní pěšinou (foto 11).
číslo 6 Sedlo Pod Vřesovkou 7,9 km
  Rozcestí s červenou a zelenou značkou. Z místa jsou krásné výhledy na Spálený vrch, Vozku a Keprník (foto 12 a 13).
číslo 7 Kamenné okno (foto 14 a15) 8,5 km
  Před Kamenným oknem se k nám přidá zelená značka, po ní pokračujeme dál.
číslo 8 Vřesová studánka (foto 16 - 20) 9,0 km
  Čeká nás dlouhý sestup s výhledy do údolí Hučivé Desné (foto 21 a 22).
číslo 9 Bílý sloup, rozcestí (foto 23) Šotolina 10,0 km
  Stále z kopce, s výhledy tentokrát na druhou stranu k Pradědu (foto 24).
číslo 10 Památník obětem hor (foto 25) Šotolina 12,2 km
  Ještě kousek dolů.
číslo 11 Červenohorské sedlo (foto 26) Šotolina 12,6 km
  Změna barvy značky na žlutou a stále z kopce dolů.
číslo 12 Koutský žleb Šotolina 15,0 km
  Zde je odbočka ke Kaskádě na Divokém potoce.
číslo 13 Odbočka k lávce Šotolina 16,0 km
  K lávce je to asi 100 metrů a je to tam zajímavé (foto 27 a 28).
číslo 14 Kouty nad Desnou, horní okraj (foto 29) Asfalt 16,2 km
  Teď už jen po silnici dojdeme zpět na parkoviště.
číslo 15 Kouty nad Desnou Asfalt 17,8 km
  Konec trasy

Jeseníky jsou jednou z našich "srdcovek". Bohužel je máme od nás už přece jen trochu z ruky, na jednodenní výlet to není. Snažíme se tedy alespoň jednou ročně urvat z našeho časového harmonogramu nějaký prodloužený víkend a 3 - 4 dny si v Jeseníkách užít. Protože to vycházívá o prázdninách (manželka je učitelka), kdy jsou všechny naše hory zaplaveny rekreanty a to my zrovna nemusíme, hledáme obvykle místa, kam se těch lidí zase až tak moc nehrne. Jak to poznáme? No, to nevím. Asi nějaký instinkt. Taky málo odkazů na internetu. Málo fotek. Málo "profláklých", takzvaně atraktivních míst. Vodítkem bývá také žluté nebo zelené značení turistické trasy. Málokdy se spleteme.

Jedním takovým místem se mi kupodivu jevila Hučivá Desná. Cesta žlutě značená, tak jsme ji zkusili. Výstup proti jejímu proudu jsme si užívali přes dvě hodiny a potkali jsme dva turisty (a dělníky na opravě jedné hrázky, byl pracovní den - čtvrtek). Přitom říčka nádherná, les okolo taky a výhledy na konci výstupu jakbysmet. Jak je možné, že tuto trasu výletníci ignorují? A tak vás na tuto trasu pozvu, třeba sem někoho fotkami nalákám.

Jak už jsem napsal, údolím Hučivé Desné (více zde) vede žlutá značka, vycházející z Koutů nad Desnou. Před startem si můžete projít Pohádkový les a pak už začneme stoupat asfaltkou přes Annín proti proudu řeky. Asi po 2 km dojdeme k rozcestí u soutoku Hučivé Desné s Poniklým potokem. Pokud máte dost času, věnujte půlhodinku na chůzi proti jeho toku. Přijdete k jednomu z nejhezčích vodopádů (tady). Pak se zase vrátíte zpátky a dál po žluté. Jde se po pohodlné cestě až k rozcestníku Údolí Hučivé Desné. Odtud na vrchol už vede jen lesní pěšina, obklopená borůvčím a přerušená občas nějakým malým potůčkem. V horním úseku se postupně otevírají i výhledy, které vrcholí na Sedle pod Vřesovkou. Klečí projdeme ke Kamennému oknu, kde žlutou značku opustíme.

Kamenné okno leží kousek pod vrcholem Červené hory. Je zde stejnojmenný rozcestník zelené a žluté značky, po té zelené sestoupíme k Vřesové studánce (přečtěte si zde). Nádherné místo, stejně jako to Kamenné okno. Jen už je tady přece jen daleko větší frekvence lidí. Stejně jako na červeně značené cestě kolem Bílého sloupu na Červenohorské sedlo. Holt atraktivní místa a cesta. Však v sedle to bývá hotový Václavák.

Z Červenohorského sedla budeme pokračovat do Koutů nad Desnou po žluté značce a co to? Ani živáček. Že by opět fenomén žluté značky? Cesta spadá docela prudce do Koutského žlebu k Divokému potoku. Za dvojicí serpentýn uvidíte odbočku vpravo k potoku. A zas. Máte-li čas, tu odbočku si udělejte. Překvapí vás krásné Kaskády Divokého potoka (odkaz). Další zajímavostí této cesty je lávka v její dolní části, i k ní se musí ze žluté značky malinko odbočit (zde). Od ní už jen seběhneme po asfaltce dolů a jsme tam, odkud jsme vyšli.

Po absolvování trasy budete mít v nohách asi 18 km. Za půl dne se to dá stihnout dost dobře. S odbočkami k oběma vodopádům je to o cca 5 km víc, to se ještě taky dá. Převýšení činí nějakých 800 m, taky přijatelné. Takže trasa běžnému turistovi plně doporučitelná.

Poslední aktualizace: 30.1.2018
Kouty nad Desnou - Hučivá Desná - Kamenné okno a zpět na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Kouty nad Desnou - Hučivá Desná - Kamenné okno a zpět

6157 cyklotrasa pro pěší
Když před léty vznikaly první značené Cyklotrasy v okolí Loučné a…
Vodní cesta je jednou z možných výstupových tras pro běžkaře z Ko…
Nové lyžařské středisko - SKI AREÁL, stojící  nad Divokou Desnou u…
Roztodivné způsoby si tvor zvaný člověk vymyslel aby ukrátil sobě…
Na poslední den našeho výletu do Jeseníků jsme si nechali návštěvu PVE…
Konečně nastal den D - začíná nám pěti denní  dovolená v Jeseníkác…
Jednodenní trasu Olomouc - Praděd - Olomouc jsme zvládli, dá se říct, bez…
Jak se podzim více hlásí o slovo, zkracuje se i den a tím se i horší…
Přečerpávací vodní elekrárna se nachází v Jeseníkách na říčce Desná u obce…
Jak se říká, to nejlepší na konec ! Úterní ráno jsme spali o něco déle až…
                                         Den   První   Na pondělí si…
Středa 8. 1. 2014 Včerejší krize mne do rána přešla. Skutečně znamenala…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na výlet krásnou přírodou Jeseníků a na jeden z Divů Česka. Vyrážíme od ná…
Kouty nad Desnou je obec v České republice, která se nachází v Olomouckém…
Horská střediska se i na letošní sezónu, byť zasaženou pandemickými…
Kouty nad Desnou    Vesnice Kouty nad Desnou jsou součástí obce Loučná…
Dnes můžete zkusit nový skiareál Kouty. Vezměte si běžky nebo sjezdovky. V…
Naše milované Jeseníky jsme tentokrát navštívili na tři dny.Jedeme vlakem…
Ski areál se nachází v nádherném koutě Jeseníků. Hlavní chloubou areálu je…
Protože silnice č. 44 přes Červenohorské sedlo je celkem…