Letiště 2017 (29-LED-17 03:32:16 PM)

Trasy Běžky Malá náročnost

číslo 1 Nástup Luže Šotolina 0,0 km
  Přesněji povrch oraniště
číslo 2 Kolem skladu Benzina Šotolina 0,7 km
  Tady už je strniště
číslo 3 Přes potok Šotolina 2,0 km
  Částečně tam i zpět stejně
číslo 4 Nový Malín hřbitov Šotolina 3,5 km
  Kolem Malína
číslo 5 Letiště Šumperk – Krásné Šotolina 7,5 km
  Skoro škoda že neotevřou malý bufet (co tu je v létě)
číslo 6 Konec Asfalt 8,9 km
  A tady je GPS vypnutá

Název článku neavizuje nějaký remake kdysi relativně populární série thrillerů ze 70. let minulého století. Prozaicky navozuje fakt, že po létech v letošním lednu přišla v podstatě normální zima, se vším co k tomu patří, tedy mrazem a sněhem. Ten sníh je důležitý z hlediska účelu trasy.

Sice kolem Šumperka máme vcelku pěkné terény, kde se dá běžkovat (Městský les, Senová), ale když nám připraví stopy stroj, tedy rolba, jde vždy o událost zaznamenání hodnou.

Letos nám tedy zase udělali stopy na letišti. Říkáme tomu sice Krásné (letiště je pod přehradou), ale přesněji se jedná a lokalitu mezi lokalitou Luže (Šumperk), Vikýřovicemi a Novým Malínem.

Stopy vedou tradičně právě od Luží (železniční přejezd) a klikatí se po polích a loukách. Důležitou podmínkou je, aby ta pole byla spíše nezoraná, strniště moc nevadí, ale nejlepší je, když už tam roste nějaký ozim nebo třeba řepka.

Okruh je letos veden zčásti podobně jako před léty, pouze u Malín (Plechy) je zřejmě o něco zkrácen (právě kvůli oranisku), takže spíše dělá takovou pomyslnou osmičku (někdy objížděl celé pole). Část na letišti víceméně odpovídá té původní trase. Malé oranisko (cca 100 m) je i u Luží, ale to je daň za jednoduchý nástup do stop. Pokud vydrží sníh a vyjde předpověď počasí, můžeme doufat že nám okruhy vydrží nejmíň do půlky února. Plná trasa je dle GPS dlouhá cca 9 km, nicméně stropem je najetá i nějaká příčná stopa a další stopy jsou na loukách od lidí. Na trase nejsou žádné krkolomné kopce, maximální převýšení je tak 50 m, takže v podstatě rovina, klidně se dá zmáknout o víkendu po obědě a náruživci si nasadí čelovku a můžou kroužit i do noci.

Poslední aktualizace: 3.2.2017
Letiště 2017 (29-LED-17 03:32:16 PM) na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Letiště 2017 (29-LED-17 03:32:16 PM)

Kamencem na Rabštejn
Už jsem to tuším kdysi napsal, když už na Turistiku píšeme nějaké články,…
Všiml jsem si toho při nedávném výstupu z vlaku v Novém Malíně, že u…
Okolí horského masivu Kamenného vrchu v Hraběšické hornatině je poměrně…
Pozdě ale přece. Původní termín sliboval otevření zábavního koutku na srpen,…
  Při delší čekací pauze na nedělní podvečerní spoj ze Šumperka do Koutů…
Více než dva roky tu šumperáci museli vydržet na suchu, tedy přesněji řečeno ti, kteří holdují celoroční možnosti plavání, tedy v létě i zimě. No, on…
Honosný název skrývá označení firmy která provozuje obě šumperská…
Kdo v létě projížděl okrajem Vikýřovic, vlastně i přes Šumperk po hlavní…
Od začátku prosince 2013 je v objektu Muzea silnic ve Vikýřovicích u Šumperka otevřená nová stálá expozice. Jedná se o instalaci,…
Když se před čtyřmi léty otevíralo ve Vikýřovicích Muzeum Silnic, jednalo s…
Šumperští radní se snaží občany města, tedy voliče přesvědčit o tom, jak dbají na zušlechťování nejen ducha ale i těla svých…
Rok 2018 byl plný akcí, které připomínaly vznik Československé republiky…
Zhruba rok krášlí prostranství mezi Muzeem silnic a kaplí sv. Antonína ve Vikýřovicích ukazatel času. Tím jsou sluneční hodiny. Jak …
Muzeum silnic najdeme nedaleko silnice č. 11/44, která prochází Šumperkem…
Muzeum silnic ve Vikýřovicích u Šumperka je dnes již institucí zav…
Jakožto domácí nikam daleko, přesněji do Vikýřovic, na rozhraní se Šumperkem, kde může kolemjdoucí i jedoucí potkat již vcelku…
Do Vikýřovic, muzea silnic. Už jsem o muzeu psal vícekrát, protože to nemáme ze Šumperka daleko, kousek od výpadovky na Rapotín (a dál …
Jedním z poznávacích znaků rozvinuté země je i existence a kvalita…
Legiovlak se stává na celém území bývalého Československa stále…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/cyklotrasy/odkazy…