Litomyšl - Česká Třebová

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Litomyšl, nádraží Asfalt 0,0 km
  Sejdeme Nádražní ulicí dolů, přejdeme jeden kruhák rovně, u druhého se dáme vpravo a za chvilku jsme na náměstí.
číslo 2 Litomyšl, Smetanovo náměstí Asfalt 0,6 km
  Obhlédneme náměstí (foto 1 - 3) a z jeho rohu se dáme po zelené značce směrem k zámku (foto 4). Projdeme park pod zámkem (foto 5 - 8) a místními uličkami (foto 9) z města ven.
číslo 3 Za městem Asfalt 2,2 km
  Otevřenou krajinou (foto 10 - 15) do Suché.
číslo 4 Suchá (foto 16) 4,5 km
  Za Suchou končí asfalt a začíná les (foto 17). Občas se z jeho kraje otevře výhled (foto 18 - 21).
číslo 5 Svinná, hřbitov (foto 22 - 24) 8,5 km
  Rozcestí se žlutou značkou, nás zajímá dále zelená. Ta lehce lízne vesnici (foto 25), svede nás k okraji lesa a zde začíná stoupání lesem na Šklíbandu.
číslo 6 Na Šklíbandě 10,1 km
  Tady se kříží dvě zelené značky, jdeme rovně za nosem. A z kopce dolů.
číslo 7 Uhrovy doly 10,8 km
  Pro změnu přetneme značku modrou. Po ní vede v zimě upravovaná běžecká stopa (foto 26).
číslo 8 Hory, poutní kaple Asfalt 11,3 km
  Nádherné místo s kaplí, studánkou a křížovou cestou (foto 27 - 29). Pokračujeme dále po zelené už rovnou do České Třebové (foto 30 - 32).
číslo 9 Česká Třebová, nádraží Asfalt 13,7 km
  Konec trasy. Kdybyste chtěli do centra, je to od nádraží necelých 10 minut.

Vždycky, když jedu od nás na Brno nebo Olomouc a vyjíždím z Litomyšle, říkám si, že by to tu chtělo taky prozkoumat. Ona je to tady totiž skoro rovina jako u nás kolem Královýho Hradce, kde lítaly koule prudce. Jen trošku výš a lehce do kopce. Zajímalo mě, jestli i tady se dá najít něco hezkého, kvůli čemu si namáhat nohy. Takže jsme to sem zajeli krátce po Novém roce prozkoumat a jednu z nabízených turistických tras jsme prošli. Nebudu napínat - nádhera. Nenáročný terén, střídavě otevřená krajina s výhledy a krásné lesy, do toho občas nějaký ten křížek nebo kaplička a máte z toho půldenní zážitek, jak se patří. Zvlášť, když se vám ještě poštěstí mít takové počasí, jaké jsme měli my.

V Litomyšli si dáme start klasicky na nádraží, kam nás dovezl docela kuriózní vláček. Z Chocně do Vysokého Mýta jela Regionova s průvodčím, z té nás vykopli ne na nádraží, ale na zastávce VM město, kde stál jeden "kufr" (nebo taky "orchestrion") už bez průvodčího a ten nás dva samotné dovezl do Litomyšle, aby se k té Regionově zase vrátil... Asi to mají dráhy vymakaný.

Od nádraží jdeme samozřejmě na náměstí, to stojí za prohlídku. Z náměstí to je, co by kamenem dohodil, k zámku, ten stojí za prohlídku taky. Pak už vyrazíme po zelené značce do přírody za město. Nepatrné stoupání otevřenou krajinou s výhledy je dlouhé asi 2,5 km a jsme v Suché. Za ní zalezeme do lesa, taky asi na 2,5 km. Z lesa vyjdeme nad Svinnou (https://www.turistika.cz/mista/svinna-u-ceske-trebove) kousek od hřbitova s pěkným odpočívadlem a výhledem. Za Svinnou se poněkud na chvíli "zpříkří" stoupání, musíme přelézt lesnatý hřbet Kozlovského kopce. Za ním naopak klesáme přes Uhrovy doly kolem poutní kaple Panny Marie Pomocné na Horách až do České Třebové, čímž máme za sebou něco přes 13 km.

Poslední aktualizace: 6.3.2015
Litomyšl - Česká Třebová na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Litomyšl - Česká Třebová

Procházka městem Litomyšl
   Při vyslovení jména Litomyšl se většině z nás vybaví podoba překrá…
Pomník našeho slavného spisovatele je umístěn v centru města v malém parku u přístupové cesty ze Smetanova náměstí ke zdejšímu renesančnímu zámku,…
Pramen se nachází v centru města v těsné blízkosti Smetanova námě…
Rozlehlá a v minulosti dlouho nepřístupná sklepení slavného litomyšlského zámku jsou v současné době velmi příhodně využita pro…
  Nalezneme ji v parčíku pod zámkem na úpatí tzv.Olivetské hory. Poblíž se nachází kostel Nalezení sv.Kříže, Muzeum a piaristická ko…
Renesanční zámek z  2. pol. 16. stol. patří k nejvýznamnějším…
Městská památková rezervace Litomyšl byla vyhlášena v roce 1969, ochranné pásmo rezervace bylo vymezeno v roce…
Turistický rozcestník, který se nachází v severní části Smetanova náměstí…
Zajímavý vodní prvek se nachází v Litomyšli na konci chodníku jdo…
Představovat východočeské město Litomyšl je asi zbytečné, přesto …