Na Bouřňák a do Hrobu

číslo 7 rozcestník Nové Město - trafostanice Asfalt 4,1 km
  společně se zelenou
číslo 8 rozcestník Nové Město - obec Šotolina 4,7 km
  po chvilce napojení na silničku k vrcholu Bouřňáku
číslo 9 výhledy z terasy u horské chaty Asfalt 5,7 km
číslo 10 rozcestník Bořňák tur.chata Šotolina 5,7 km
  začátek prudkého klesání
číslo 11 konec prudkého klesání Šotolina 6,8 km
číslo 12 konec trasy u nádraží ČD Hrob Asfalt 9,6 km

Nádražíčko Mikulov -Nové Město v údolí říčky Divoká Bystřice se stalo východiskem naší trasy.Zorientujeme se u rozcestníku u nádraží a vyrazíme po zelené TZ směrem k obci Vitiška.Procházíme údolím Divoké Bystřice a na rozcetí Pod Vitiškou stoupáme společně s červenou TZ po lesní silničce k horské chatě Vitiška.

Zde můžeme popojít po místní silnici asi 250 m směrem na Nové Město a otevřou se nám krásné výhledy na Bouřňák a celou oblast mezi Teplicemi a Bílinou.Vrátíme se zpět k rozcestníku a přes louku mírně stoupáme úbočím Klínovčíku po červené TZ.Ta nás dovede až k rozcestníku Nové Město - trafostanice,odbočíme na silnici a v ostré pravotočivé zatáčce u restaurace U studánky se vydáme po zelené TZ mezi chalupy směrem k vrcholu Bouřňáku.Silnička nás dovede až na vrchol.

Bohužel místní vrcholová chata je uzavřena ale z terasy se nám otevřou rozhledy směrem na blízký Mikulov a vzdálenější Ústí nad Labem.V dálce se majestátně tyčí vrchol Milešovky a Kletečné.

Vrátíme se zpět k rozcestníku Bouřňák - turistická chata a po červené TZ začneme prudce klesat po sjezdovce do údolí.Po vstupu do lesa se klesání zmírňuje a cesta nás dovede až k železniční stanici Hrob,kde naše trasa končí.

Celková délka trasy je 9 km a najdeme ji na mapě KČT č.6 Krušné hory - Teplicko

Použití VHD je u této trasy ideální.Můžeme použít železniční trať č.135 s nástupem v Mostě nebo Teplicích(přestup v Louce u Litvínova) nebo autobusů z Teplic směrem na Moldavu.My jsme použili kombinaci auta a vlaku,kdy auto jsme nechali u nádraží Hrob a vlakem jsme vyjeli do stanice Mikulov - Nové Město.Tato železniční trať je velmi pěkná,projíždíte po několika vysokých mostech,tunely a úvratí ve stanici Dubí.

Občerstvení po cestě je možné v restauraci Horská chta Vitiška nebo v obci Nové Město v restauraci U studánky.Bohužel horská chata na Bouřňáku je uzavřena(červenec 2015).

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 12.7.2015
Na Bouřňák a do Hrobu na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Na Bouřňák a do Hrobu

Běžecké tratě v okolí Nového Města v Krušných horách
Cílem tohoto článku je popsat možností běžeckého lyžování v oblasti…
Od vlakové zastávky přes Lounskou louku na rozcestí Pod Vitiškou. Kousek po červené a pak neznačenou cestou ke štole Pramenáč. Štola dlouhá 3 370 metrů byla postavena v letech…
Klínovčík spojuje hory Bouřňák a Pramenáč a tvoří Mikul…
Příjezdové místo: Placené  parkoviště  je v  Novém  Městě v Krušných…
Obcí Mikulov prochází značený Mikulovský okruh. Pokud se po něm j…
Ráno v klidu, pod několikadenním dešti promáčeném smrku, posnídám, spakuju…
Při tomto výletu vystoupáme na krušnohorský vrchol Bouřňák, kde ještě v…
Chráněný přírodní výtvor buky na Bouřňáku jsou ukázkou působení klimatických vlivů, mrazu, sněhu a větru na porost buku lesního.…
Při svých túrách v Krušných horách jsem na Moldavě viděl tabuli „ V tomto…
Nepřehlédnutelný kopec strmě vystupující nad Teplickou pánví.…