Od vlaku k vlaku - Přes rozhlednu Klucaninu

číslo 9 Na Spravedlnosti Šotolina 4,0 km
číslo 10 Rozcestí Tišnov - Trnec Asfalt 4,6 km
číslo 11 Hradčany, železniční stanice Asfalt 5,0 km

Rozhledna na tišnovském kopci Klucanina je snad nejčastějším vycházkovým místem Tišnováků i příchozích turistů. Naskýtá se z ní jedinečný pohled na okolní zalesněné kopce, ale hlavně pak překrásný pohled na město Tišnov, který je z rozhledny jako na dlani. Trasa výletu je zaměřena spíše na přespolní, proto začíná na nádraží v Tišnově a končí na vlakové zastávce Hradčany. Jedná se o relativně krátký středně náročný výlet.

Z tišnovského nádraží trasa směřuje po žluté značce Janáčkovou ulicí na Komenského náměstí a odtud kolem radnice na náměstí Míru, až do jeho horní části k hlavnímu turistickému rozcestí. Zde přesedlá na modrou značku a vilovou čtvrtí po Riegrově ulicí směřuje ke Klucanině. Na jejím úpatí mine bývalé Kuthanovo sanatorium, dnes místní nemocnici a stezkou lesem postupně vystoupá až k rozcestí Pod Klucaninou. Zde pokračuje dále lesní cestou výše až přijde na odbočku k rozhledně. Od ní už je zděná dominanta na dohled. Rozhlena se nachází na zalesněném předvrcholu Klucaniny a je celoročně volně přístupná. Pak už zbývá zdolat ještě 133 schodů a otevře se jedinečné panoráma.

Od rozhledny pak trasa výletu dále po modré značce pokračuje lesem přes hlavní vrchol Klucaniny a postupně klesá až k rozcestí U Spravedlnosti. Zde je krátká odbočka k místu, kde v minulosti stávalo tišnovské popravčí místo. Jeho historii popisuje zdejší informační tabule. Odtud lesními cestami klesne až do tišnovské místní části Trnec, kde u turistického rozcestí odbočí na místní komunikaci a po ní dojde až k železniční zastávce Hradčany. Délka popisovaného výletu je něco málo přes pět kilometrů.

Tišnov a Klucaninu najdete na turistické mapě KČT 1:50 000 č.85 Okolí Brna-Svratecko, nebo na podrobné turistické mapě GOL 1:25 000 Okolí Brna-Tišnovsko.

Poslední aktualizace: 2.11.2020
Od vlaku k vlaku - Přes rozhlednu Klucaninu na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Od vlaku k vlaku - Přes rozhlednu Klucaninu

Tišnov – drobné památky, budovy, uličky a místa, která byste neměli minout
Téměř devítitisícové jihomoravské město Tišnov, nazývané mnohdy Brána…
Jedná se o významnou funkcionalistickou stavbu brněnských architekt…
Jakožto člověk žijící ve funkcionalistickém Zlíně na svých cestách vyhled…
Je považován za nejmalebnější měšťanský dům v historickém jádru m…
Pravděpodobně nejkrásnější historický objekt města se vypíná poblíž Komen…
Modrá značka nás z Předklášteří zavedla na most přes Svratku. I když na…
K nejstarším tišnovským komunikacím, které spojovaly centrum města s…
Informační centrum se nachází v přízemí budovy na Náměstí Míru 12…
Dobrým typem na výlet jsou městské slavnosti ve městě Tišnově - Sva…
V loňském roce uplynulo 150 let od několikatýdenního nedobrovolného pobytu významného polského důstojníka - generála Mariana Antoniho Me…