Okruh z Čejče přes stezku nad Vinohrady

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Někdo pálí posledního dubna čarodějnice, někdo bílou kůži po zimě vystavenou sluníčku, přestože ráno to ještě vypadalo na zatažený den.
Vyrážíme do zamračena, aby se během dne parádně vyčasilo. Lokalita na tento výlet je vlastně vhodná spíš na jaro, dokud ještě sluníčko moc nepálí, protože celou cestu se není kam schovat, takže poslední duben je letos naprosto ideální den.

První zastavení u sirného pramene Heliga nemá dlouhého trvání, silný zápach mě neláká k ochutnávání, ale přemůžu se. Většinou vůně zmizí po převaření a chuť už tak hrozná sama o sobě není.

U Kobylské skály krom vybaveného lesního baru a ohniště s možností zakoupení dřeba na místě je stádečko koz. Když stoupám nahoru na kobylskou skálu, v jednu chvíli mě do nosu vrazí silná kozí vůně a ja vím, že tady budou a dál nejdu, abych je nerušila a zato mi stádečko hezky zapózuje.

V biocentru Ostrůvek u Kobylí ale bohužel nepózuje nic, toto lehké zklamání alespoň nahrazuje žabí orchestr, který dělá podkres ke svačině.

Na Stezce nad vinohrady, která nad Kobylím vyrostla v roce 2018 naštěstí není moc lidí a výhled na barevné jarně oháknuté vinohrady je rozhodně parádní. Vinařství Vajnar tu má stánek s dobrotama a když si vystojím frontu, dozvím se, že inzerovanou zmrzlinu ještě nemají. Kafem, dortíky a vínem je ale stánek zásoben solidně.

Na vyhřátých stráních se hemží ještěrky, vyfotit se ale žádná nenechala. K poledni začíná smažit slunce a protože dalších 10 kiláků neskýtá ani kouska stínu, je to přípravka na léto. Asfaltová cyklostezka se vine mezi vinicemi a zachraňuje to příjemný větřík. Je potřeba mít s sebou dost vody.

Kromě stezky nad vinohrady v Kobylí a pár cyklistů nikde ani noha, až těsně před Čejčí je přírodní památka Výchoz obložená dvěma rodinkami s dětmi. Také je to skoro jediná část trasy pod korunami stromů, která skrývá trošku stínu. Na výlet je rozhodně potřeba si vzít čepici proti slunci, dost vody a v létě i opalovací krém.

Poslední aktualizace: 13.5.2022
Okruh z Čejče přes stezku nad Vinohrady na mapě
Autor: Mawenzi

Příspěvky z okolí Okruh z Čejče přes stezku nad Vinohrady

Vinný sklep U Hroznu v Čejči
Srdečná pohostinnost rodinného sklípku spojená s ochutnáním zdejších…
Pěkný podzimní výlet po jižní Moravě jsme zahájili v Čejči, kde jsme…
Lesy České republiky, s. p.,…
  Friedrich von Clausewitz se narodil v roce 1807 ve městě Burg …
Nachází se na okraji obce Čejč na dálkové červeně značené cestě T.G. Masaryka. Červená značka vede jedním směrem do obce Čejč na náměstí a p…
Pramen Heliga je znám od nepaměti a patří mezi nejvýznámnější minerální prameny tohoto regionu. Jedná se o sirnatý pramen, který je výrazně…
Honba za zemědělskou půdou způsobila i vysušení původního slaného…
Nachází se 1,5 km jihovýchodně od obce Čejč. Jedná o místo v okra…
Obec Hovorany leží v jihovýchodním cípu jižní Moravy v oblasti Moravského…
Jedna z nejcennějších a nejrozsáhlejších komplexů stepních luk na…