Pod Javořími horami 3 - Ruprechtice - Vižňov

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Ruprechtice, penzion Malý dům 0,0 km
  Od penzionu (foto 1) jdeme k autobusové zastávce, přes potok a stoupáním k lesu nad obec (foto 2 a 3).
číslo 2 Nad Ruprechticemi 1,0 km
  Místo dalekého rozhledu na Javoří hory, Broumovské Stěny a Mieroszowskie Ściany (foto 4 - 9). Shora sejdeme dolů k modré značce.
číslo 3 Modrá značka 2,4 km
  Dáme se doleva širokým údolím (foto 10).
číslo 4 Pomeznice (foto 11) Šotolina 3,6 km
  Přes jeden kopeček a jsme ve Vižňově.
číslo 5 Vižňov, most Asfalt 4,3 km
  Nepovinná malá zacházka ke kostelu a geoparku, po návratu zpět pokračujeme po žluté značce na horní konec obce.
číslo 6 Vižňov, konečná autobusu Šotolina 5,7 km
  Žlutou značku opustíme, přejdeme potok a stoupáme k lesu (foto 13).
číslo 7 Lesní Domky 6,4 km
  Místo s nádherným výhledem (foto 14 - 16). Dál pokračujeme po kraji lesa (foto 17).
číslo 8 Modrá značka podruhé Šotolina 6,9 km
  Po modré značce vlevo.
číslo 9 Lesní křižovatka Šotolina 7,3 km
  Sejdeme z modré značky vpravo z kopce dolů.
číslo 10 Nad Ruprechticemi Asfalt 8,1 km
  Zde narazíme na žlutou značku z Ruprechtického Špičáku. Po silnici dojdeme do výchozího místa.
číslo 11 Ruprechtice, autobus Asfalt 9,9 km
  Konec trasy

Úvod (shodný pro všechny díly Pod Javořími horami): Když jsem na stránkách Turistiky propagoval Javoří Hory, dostalo se mi několikrát odezvy, že fajn, ale... Značené cesty jdou jen nahoru na hřeben, kde kromě lesa nic není a trasy jsou pak moc dlouhé, že nejhezčí je to stejně na úbočí, jenže tam zase nejsou značené cesty a tak podobně. Je to pravda, značení pro pěší turisty tu chybí, cesty naštěstí ne. A tak jsme se se ženou rozhodli tyto stezky zmapovat, vybrat ty nejhezčí a na Turistice je popsat.

Ve druhém dílu jsme dorazili do Ruprechtic k penzionu Malý dům. Když budete mít štěstí a bude otevřeno, můžete si tu dát gáblíček, vaří se tu excelentně. A pivíčko Opat nebo Krakonoš taky stojí za ochutnání. Poté už můžeme vyrazit na poslední úsek pod Javořími horami, do Vižňova. Tam se dá dojít dvěma způsoby (nepočítám chůzi po silnici přes Meziměstí). Oba jsou pěkné, my jsme je prošli jako okruh a takto je zde budu prezentovat, abych nemusel zakládat další trasu.

Takže: Od penzionu přejdeme pár metrů k autobusové zastávce a zároveň parkovací ploše. Vlevo ve směru chůze si všimneme mostku přes potok, od něhož stoupá vzhůru strání cesta k zemědělské usedlosti. Po ní se vydáme vzhůru k lesu, který celý projdeme. Tím se dostaneme na návrší, ze kterého jsou za dobrého počasí výhledy do kraje opravdu parádní. Odtud sejdeme kolem malého lesíka dolů do údolí a po pár metrech narazíme na modrou značku. Cesta až sem značená není, ale ono se z ní moc sejít nedá a pokud by vám nebyla jasná, přepněte si nahoře mapu na satelitní a pak už jasná bude.

Po modré značce se dáme vlevo, pohodlně klesáme k osadě Pomeznice a následně nás značka dovede až do Vižňova k mostu přes potok. Když už tu budete, zajděte si i ke kostelu, je to co by kamenem dohodil. Je tu sice malý, ale sympatický geopark, kde se dá o Broumovsku dozvědět hodně zajímavostí. (Teď mi dochází, jak to, že jsem ho tady ještě nepopsal?!...)

Vrátíme se k mostu, začíná tu žlutá značka na hřeben Javořích hor. Se značkou projdeme skoro celou vesnici na horní konec, až dojdeme k autobusové točně. Značka odtud pokračuje šikmo vlevo po silnici, my půjdeme naopak mírně šikmo vpravo přes potok a pak podél něho. Vystoupáme mezi pastvinami nahoru k lesu, kde jsou tzv. Lesní Domky. Báječný výhled je odtud. A dokonce i lavička. Krajem lesa pokračujeme dále. Opět potkáme modrou značku, která tu vytváří jakýsi zub. Vybereme si tedy jeho levou stranu, vpravo bychom spadli zpět na Pomeznici. Po modré značce se jde 350 metrů k docela velké křižovatce lesních cest. Tady odbočuje z modře značené cesty vpravo široká a klesající cesta, to je ta naše. Jedná se o spojku, která nás dovede těsně nad Ruprechtice. Zleva se tu k nám přidává žlutá značka z Ruprechtického Špičáku a s ní už nám zbývá jen sejít poslední necelé 2 km po silnici zpět do výchozího bodu.

I v tomto případě se jedná o pohodlnou vyhlídkovou trasu. Ta první část do Vižňova přes Pomeznici je dlouhá cca 4 km, druhá přes Lesní Domky je o cca 1,5 km delší.

Poslední aktualizace: 25.11.2016
Pod Javořími horami 3 - Ruprechtice - Vižňov na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Pod Javořími horami 3 - Ruprechtice - Vižňov

Zmijí studánka u Ruprechtic
Studánka leží stranou všech turisticky značených cest, ale…
Přibližně 6 km dlouhá okružní trasa v Javořích horách cca 13 km severně od…
Ruprechtice - kostel sv. Jakuba Většího
Ruprechtice se nachází na úpatí Javořích hor. Díky své poloze je obec ideálním východiskem k výletu na nejvyšší bod Javořích hor Ruprechtický Špičák…
Kostel sv. Jakuba Většího v Ruprechticích je další ze slavné „Broumovské skupiny kostelů“, postavených na území broumovského…
Turistický rozcestník, který se nachází u kostela sv. Jakuba Většího,…
Turistický rozcestník, který se nachází u železniční zastávky v…
Stavbu kostela inicioval broumovský opat Otmar Zinke, který ji v roce 172…
Kostel sv. Anny ve Vižnově je další ze slavné „Broumovské skupiny…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Začátkem července 2010 vyznačili členové KČT v Broumově žlutou značkou novou zajímavou trasu. Vede z Vižňova na hřeben Javořích hor do sedla pod H…
Projíždíme Broumovskem a navštěvujeme kostely, které patří do Broumovské…
Javoří hory tvoří obloukovitý hřbet horského pásma, které se rozprostírá v…
PĚŠÍ VÝLET Z MEZIMĚSTÍ PŘES POLSKÉ NOVÉ SIEDLO KOWALOVA DO SOKOLOWSKA A…
Ruprechtický špičák v Javořích horách - rozhledna
Ruprechtický Špičák je nejvyšším bodem hraničních Javořích hor, které se nachází v severní části Kladského pomezí a tvoří hranici s Polskem. Na…
Neděle: Ráno šplháme ze 620 m n.m. v Janovičkách po modré vzhůru …
Ruprechtický Špičák (880 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Javořích…
Ruprechtický Špičák (881 m n. m.) je nejvyšší horou české části Javořích…
Kdykoliv jsem v posledních letech stanul na Ruprechtickém Špičáku…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Ruprechtický Špičák (německy Spitzberg) je nejvyšší hora české části Javořích hor. Dosahuje nadmořské výšky 881 m. Vrchol leží v…