Polsko - Szklarska Poreba - Po hřebeni Krkonoš

číslo 12 silnice k vrcholu Szrenice Asfalt 11,8 km
  černá TZ
číslo 13 Szrenica - vrchol Šotolina 12,2 km

Východiskem naší trasy bylo městečko Szklarska Poreba,zastávka na cestě domů od moře.Z městečka vede dvouúseková lanová dráha pod vrchol hory Szrenica a právě pomocí lanovky jsme se nechali vyvézt skoro na hlavní hřeben Krkonoš.

Od horní stanice lanovky vedou dvě cesty k hřebeni,my jsme zvolili zalenou TZ,která traverzovala východní úboči Szrenice.Kousek pod Svinskými kameny jsme se napojili na hlavní červenou TZ,která protíná celé Krkonoše.Cesta vede v podstatě po hranici a je dosti frekventovaná.

Procházíme okolo skalního útvaru Tvarožník a mírně stoupáme severním úbočím Sokolníku k rozcestníku Česká budka.Zůstáváme na červené "magistrále" a před námi se objevuje žulový vrcholek Violíku.Mineme jej po jeho jižním úbočí a mírně klesáme do sedla a míříme ke Sněžným jámám.Rozhledy na polskou stranu jsou nádherné.

Stejnou cestou se vracíme k rozcestníku Česká budka,kde přejdeme na českou stranu Krkonoš a po žluté TZ se vydáme K Prameni Labe.Jako ústečáci/děčíňáci máme k této řece přece jen blíže.Pokračujeme stále po žluté TZ k rozcestníku Labská louka.

Zde přecházíme na zelenou TZ a mírným klasáním mezi kosodřevinou a poté lesem nás TZ zavede až k Vosecké boudě.Od Vosecké boudy vystoupáme krátkým prudkým kopcem po žluté TZ opět na hlavní hřeben s "magistrálou".

Po červené TZ pokračujeme ke Svinským kamenům a poté k silnici vedoucí k vrcholu Szrenice.Vystoupáme na vrchol po černé TZ a pokocháme se rozhledy nejen po hřebeni Krkonoš ale i do polského a českého vnitrozemí.Obejdeme restauraci s ubytovnou na vrcholu a po schodech sestoupíme k horní stanici lanovky.Ta nás doveze do Szklarske Poreby.

Naše trasa měří přes 12 kilometrů.Najdeme ji na serveru Mapy.cz

Do městečka Szklarska Poreba zajíždí vlakové spojení z ČR - trať 036.

Občerstvení na trase je mimo městečka Szklarska Poreba možné až ke konci trasy na Vosecké boudě a v restauraci na vrcholu Szrenice.

Za vstup do Krkonošského národního parku se v Polsku platí 6 Zl(asi 40Kč).Vstup se vybírá na mezistanici lanovky.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 27.8.2016
Polsko - Szklarska Poreba - Po hřebeni Krkonoš na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Polsko - Szklarska Poreba - Po hřebeni Krkonoš

Szrenica – vrchol v západních Krkonoších
Szrenica je se svojí nadmořskou výškou 1.362 m výrazným vrcholem v hlavním…
V západních Krkonoších na jihozápadním svahu Szrenice na samé česko-polské…
Schronisko położone jest na wysokości 1362 m n.p.m. w Sudetach Zachodnich, w paśmie Karkonoszy, na…
Schronisko Na Hali Szrenickiej położone jest na wysokości ok. 1200 m n.p.m. na środku Hali…
Pokud budete v průvodcích, mapách a jiné dokumentaci číst názvy Hala…
Svinské kameny
Svinské kameny je z dálky viditelný skalní útvar přímo na státní hranici s…
Tvarožník (Twaroźnik)
Tvarožník je jedním z několika uskupení žulových kamenů na hlavním hřeben…
V listopadu se města vlivem inverzního proudění vzduchu velice často…
Krkonoše (3): Vrbatova bouda - Kotel - Pramen Labe - Vysoké kolo …
Pramen Labe
Pramen naší nejvýznamnější české řeky Labe vyvěrá na Labské louce,…