Rejchartické sedlo – Hynčice nad Moravou

číslo 1 Rejchartické sedlo Asfalt 0,0 km
  Sem můžeme od Kopřivné nebo Rejchartic
číslo 2 Cesta k elektrárnám Asfalt 0,8 km
  Nová cesta k větrným elektrárnám
číslo 3 Pod Prameny Asfalt 1,1 km
  Odbočka s trasy na Štolnavu
číslo 4 Chalupy Asfalt 1,9 km
  Odbočka k chalupám
číslo 5 Sedélko pod Pršnou Asfalt 3,8 km
  Pokud se podíváme k západu v lesíku narazíme na malou skalku
číslo 6 Pastviny koní Asfalt 4,2 km
číslo 7 Hynčická K2 Asfalt 4,6 km
  Kde jinde přestat než v hospodě

Původně jsem sice chtěl popsat jen konkrétní místo, ale po důkladnějším uvážení není samotné tak důležité, tudíž spojím do jednoho článku. O odbočce do Hanušovic pod Štolnavou sice vím už léta, ale nevím z jakého důvodu jsem po ní nejezdil.

Kdo se někdy ocitnul v podhůří Jeseníků, dejme tomu někde v údolí Desné a chtěl se dostat na západ do vedlejšího údolí, může zvolit řadu alternativ, nejméně náročnou ovšem nejdelší je varianta vše objet údolím Moravy do Hanušovic a tam se říčka Branná vlévá. Otázkou je, co si tím pomůže, protože tato varianta může stát výletníka řadu cenných minut ba hodin. Sportovnější je tedy vzít to přes kopec. To už je variant bezpočet. Jednou z nich je přejezd přes Rejchartické sedlo do Hynčic nad Moravou. Do Rejchartic dojedeme celkem snadno odbočku od Rapotína, samozřejmě pěkně do kopce, jde o skoro regulérní horský výjezd opatřený i nějakým serpentinami. V Rejchartickém sedle , tedy ve vrcholu stoupání nad Kopřivnou odbočíme do zákazu vjezdu (po levici dominují dvě mohutné větrné elektrárny na Křížovém vrchu). Většinu stoupání máme naštěstí za sebou, tak jen mírně sjíždíme malý hřebínek. Po mírném sjezdu trasa odbočuje vlevo, tedy dál z kopce, rovně bychom mířili na Štolnavu (Prameny). Asfalt sice není z nejkvalitnějších, ale při troše opatrnosti je cesta vhodná i pro silničáře (ať si užijí). Celý následující úsek je bezstromový, tedy mezi poli (dnes spíš louky a pastviny, kdo by tu co pěstoval. Díky bezlesí se výletník může kochat velkolepým výhledem na Králický Sněžník, Jeseníky jsou poněkud zakryté, ale dost je toho k vidění na přilehlé Hanušovické vrchovině (ke Kopřivné i k Jeřábské hornatině). Těsně pře dojezdem k Hynčicím na západním výběžku vrchu Pršná (642) malé návrší s kótou 605m ukrývá k překvapení výletníka malou skalku. Ta mě původně zaujala, když tu projíždíte v létě, v podstatě vidíme jen zalesněný vršek, a ejhle listí opadá a je vidět i to skryté. Skalka není zas tak obrovská, nicméně mě mile překvapila svou přítomností (ani jsem nezkoumal co je to za horninu, asi svorová nebo fylitická rula). Pak už krátký sjezd do Hynčic. Zde se nabízí směr červené turistické značky někam do Potůčníku. Ovšem většina asi zamíří dolů do Hanušovic. Zde je ovšem důvod, proč příliš nedoporučuji obrácený směr, tedy z Hanušovic do Hynčic. Ačkoliv je tu poměrně zánovní asfaltka, jedná se o dosti brutální sjezd (výjezd na kole jsem neabsolvoval, pouze několikrát pěšky, tehdy jsme mu říkali kopec „Střízlivák“).

Poslední aktualizace: 11.3.2014
Rejchartické sedlo – Hynčice nad Moravou na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Rejchartické sedlo – Hynčice nad Moravou

Rejchartické sedlo – Zlosiyn – se Štolnavou a kolem Červeného vrchu
Vlastně jde jen o kratší úsek, který můžeme považovat za částečnou…
Mezi dlouhodobá nepsaná pravidla dávno patří nedlouhá podzimní vyjížďka, která má jediný cíl: podívat se do okolí Šumperka, jakýže to…
Zeměpisci a geomorfologové nám civilům a laikům připravili pár zapeklitých oříšků a když se k tomu přidají i značkaři, už je v tom p…
Obec Kopřivná je poměrně nenápadnou horskou vsí mezi Šumperkem a…
Stavba vévodící celé obci i širšímu okolí, umístěná na vršku nad …
Obce Bratrušov a Kopřivná se nacházejí při silnici, spojující…
Jednou z památek, nacházejících se v obci Kopřivná na Šumpersku, je…
Nový hrad u Hanušovic (spíše Raškova nebo Lužné) patří k nejrozsáhlejším…
Malá osada Osikov je součástí vesnice Bratrušov. Není zde žádný…
Opatření omezující pohyb na katastr obce se poněkud zmírnila na o…
Autem přijíždíme do Kopřivné, malebné vesničky ležící v kopcovité krajině…
Tento tip na výlet skutečně nabídne vše v jeho názvu uvedené … a navíc to…
V katastru obce Žárová (okr.Šumperk)…
Osada Lužná spadá pod vesnici Kopřivná a najdeme ji na vrcholu…
Do obce Rejchartice jsme jeli od Šumperku. Je to cca 11km. Malebná vesnice, která není zas až tak zajímavá. Místo památek, zde najde…
Rejchartice – Andělská louka neboli Andělárium
Správný název tohoto článku by měl možná znít spíše Andělské louky, s podt…
Tento pramínek asi nebude lákat k návštěvám davy turistů, protože jde spíš…
Rejchatrice jsou malou horskou obcí se 185 obyvateli a najdeme ji…
Dá se říci, že je-li v malé obci jediné kulturní zařízení, obvykle je to…
Po návratu z rockové show jsem potřeboval poněkud pookřát, tudíž sednu odpoledne na kolo a jedu se podívat do Rejchartic, což je…