Srbská Kamenice - pohodový okruh s návštěvou vyhlídky Nad Jezírkem

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 počátek/konec trasy Asfalt 0,0 km
číslo 2 naučná stezka Srbskou Kamenicí Asfalt 0,5 km
  jeden z velmi pěkně udělaných panelů
číslo 3 přechod na žlutou TZ Asfalt 1,4 km
číslo 11 lavička Šotolina 8,4 km
  svatý obrázek
číslo 12 muzeum opevnění Šotolina 8,9 km

Cílem naší trasy byla krásná příroda Labských pískovců a vyhlídky Nad jezírkem a na Českou Kamenici.

U autobusové zastávky a rozcestníku Srbská Kamenice - okraj se orientujeme a vyrážíme po silnici proti proudu říčky Kamenice.Cestou míjíme tabule místní NS.Asi po kilometru u místního "I" opustíme silnici a odbočíme na žlutou TZ mezi domy.Pomocí můstku překonáme říčku Kamenici a okolo jezírka a PR Arba pokračujeme do lesa.Odbočíme doleva a prudkým stoupáním zdoláme převýšení k vyhlídce Nad jezírkem značené speciálním značením.Otevře se nám výhled na obec Srbská Kamenice,Růžovský vrch a severní vrcholky Českého Středohoří.Stejnou cestou se vrátíme na hlavní značení a pokračujeme mírně do kopce až k závěru Mlýnské rokle.Projdeme skalní branou a začneme prudce stoupat ,místy po kamenech,mezi pískovcovými věžemi k úpatí vrchu Strážiště.

Na křižovatce lesních cest se orientujeme a po neznačené lesní cestě traverzujeme úbočím vrchu Strážiště.Vyjdeme z lesa a otevře se nám krásný rozhled na okolí České kamenice,Zámecký vrch a Jehlu(https://www.turistika.cz/trasy/jehla-skalni-vyhlidky-v-okoli-ceske-kamenice).Mírným klesáním po okraji lesa dorazíme na polní cestu s rozcestníkem a pokračujeme po modré TZ směrem na Všemily.Procházíme po hřebeni nad údolím bezejmenného přítoku Kamenice a sestoupíme na lesní cestu,která nás dovede k rozcestníku Pod Borovinou.

Odbočíme na zelenou TZ a loukou mírně stoupáme okrajem meze a lesa.Otevře se nám výhled na pískovcové stěny Boroviny a Ferdinandovy soutěsky.Přehoupneme se přes terénní vlnu a ukáže se nám Růžovský vrch.Procházíme okolo dvou betonových pevnůstek z konce 30-tých let(u jedné z nich improvizované muzeum) a mezi domy sejdeme k silnici u našeho výchozího místa.

Okruh měří něco málo přes 8 km a najdeme jej na mapě KČT č.12 NP České a Saské Švýcarsko.Mimo trochu exponovaného úseku při výstupu závěrem rokle pod vrch Stážiště jsou cesty pohodové.

Linka 436 dopravce BusLine je ideální při použití VHD.

Občerstvení v penzionech a restauracích v obci Srbská Kamenice,na trase pouze z vlastních zásob.Lavičky jsou na počátku trasy na Vyhlídce nad jezírkem a ke konci trasy kousek za rozcestníkem Pod Borovinou.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 6.6.2016
Srbská Kamenice - pohodový okruh s návštěvou vyhlídky Nad Jezírkem na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Srbská Kamenice - pohodový okruh s návštěvou vyhlídky Nad Jezírkem

Ferrata Kavárnička.
Na severním okraji Srbské Kamenice je u silnice bývalý pískovcový lom. Stěna lomu je vysoká 15 metrů a široká 13 metrů. V roce 2017 zde byla vybudována ferrata. Má tři výstupové…
V roce 1867 bylo v Srbské Kamenici založeno ochotnické divadlo. Hrávalo se v místním hostinci. Když hostinec po druhé vyhořel, zrodil se plán vybudovat lesní divadlo v…
V pískovcových skalách nad jezírkem v Srbské Kamenici je schovaná jeskyně Kriegsloch. Jeskyni se také říká válečný domeček, protože v třicetileté válce sloužila jako úkryt…
Pomník havárie letadla DC-9 se nachází v blízkosti rybníka po levé straně silnice na Novou Olešku. Připomíná havárii letu JAT 367…
Přírodní rezervace Arba je nevelká louka v nivě řeky Kamenice na východním…
Vyhlídka nad Jezírkem se nachází na východ od obce Srbská Kamenice nad…
Obec ležící nad Českou Kamenicí v chráněné krajinné oblasti Labské…
Všemily je obec jihozápadně od Jetřichovic na dolním toku říčky Chřibská Kamenice a slouží též jako rekreační osada. V jejím středu…
V pískovcové jeskyni na okraji Srbské Kamenice bylo vyb…
Ferdinandova soutěska se nachází mezi Srbskou Kamenicí a Dolským mlýnem. …
Neuběhlo ani čtrnáct dní a blížil se prodloužený červnový víkend. Já nic, Pavlína nic, ale nevydržela ona a vlastně mi vynadala, že…
Naučná stezka vede krásnou krajinou Českého Švýcarska, …
Obec Růžová je ideálním východiskem pro pěší turistiku. Především k výstu…
Tuto naučnou stezku jsme si prošli na jaře r. 2013. Moc se toho za…
Dolský mlýn je jedním z nekrásnějších míst u nás. Nachází se v přírodě…
          Ráno, po vydatné snídani, ze které zbylo i na svačinu, jsme…
22.8.2015 Po včerejší velké túře nepotřebujeme hltat kilometry, dnes si chceme trošku užívat, to však nebrání včasnému odjezdu, ačkoliv přeci jen si …
Nějak neveselo bylo, nic moc se nedařilo, i když léto bylo, Pavlína…
Dalším tipem na Váš výlet v okolí České Kamenice může být právě památník na místě, kde za II.světové války stál koncetrační tábor…
Malá Pravčická brána je trochu opomíjený pískovcový skalní útvar.…