Trhová Kamenice - Hlinsko a přes Veselý Kopec zpět

číslo 1 Trhová Kamenice, náměstí Asfalt 0,0 km
  Vycházíme z náměstí (foto 1) po žluté značce do mírného stoupání.
číslo 2 Trhová Kamenice, hřbitov 0,6 km
  U hřbitova, odkud je výhled na protější hřbet okolo Zubří (foto 2), odbočíme ze silnice. Jdeme lukami (foto 3) a později lesem k potápěčské základně a zatopenému lomu (foto 4) s nádhernou vodou.
číslo 3 Lom na Kamenném vrchu 1,8 km
  Lesní cestou obejdeme Kamenný vrch do Petrkova (foto 5 a 6) a pokračujeme přes louku (foto 7) k rozcestí.
číslo 4 Petrkov, rozcestí Asfalt 3,6 km
  Změna značky na červenou. Nejdříve kilometr po asfaltu, pak pohodlná (i když do kopce) lesní cesta.
číslo 5 Srní (foto 8) 6,1 km
  Ještě chvilku po asfaltu, ale brzy odbočíme do lesa.
číslo 6 Naučná stezka 7,4 km
  Mezi kameny u dalšího zatopeného lomu (foto 9 a 10) najdeme lavičky a tři zastavení Naučné stezky Žulovými lomy). Velice zajímavá lokalita.
číslo 7 Nad Lomovými rybníky 8,3 km
  Rozcestí s modrou značkou. Obě značky odtud míří lesní cestou kolem rybníků (foto 11) na okraj Hlinska a dále ulicemi k nádraží.
číslo 8 Hlinsko, nádraží (foto 12) Asfalt 10,4 km
číslo 9 Hlinsko, turistický rozcestník Asfalt 11,0 km
  Rozcestník je na zvláštním místě na křižovatce ulic. Zvolíme zelenou značku.
číslo 10 Hlinsko, Betlém (skanzen) Asfalt 11,2 km
  Pár moc krásných chaloupek s prodejem suvenýrů a občerstvení (foto 13 a 14). Dále souběžně s Chrudimkou (foto 15) do části Hlinska Kouty.
číslo 11 Betonárka 13,5 km
  Tady velký pozor, první problematické místo. Silnice zatáčí vlevo a doprava odbočuje polňačka. Je nutné odbočit na tuto cestu k Chrudimce. Značky zde ale nejsou, jediná značka na rohu budovy spíše svádí k pokračování po silnici. Takže odbočit vpravo!
číslo 12 Vítanov 14,0 km
  Proplétáme se místními uličkami poblíž tou Chrudimky. Později sejdeme z asfaltu vlevo na louku, přes ni se jde podél trati uzoučkou pěšinkou (foto 16).
číslo 13 Králova pila, penzion Asfalt 15,8 km
  U penzionu (foto 17) přes trať a chvíli po silnici.
číslo 14 Králova pila, most 17,1 km
  Před mostem opět pozor. Vlevo odbočuje nenápadná cesta, jakoby vjezd na louku. Tudy vede naše trasa. Šipka pro odbočení sice na stromě je, ale na místě, kde se snadno přehlédne.
číslo 15 Pod Veselým kopcem Asfalt 18,4 km
  Jsme pod známým skanzenem. Mezi chaloupkami vyšplháme nahoru k oficiálnímu vstupu do skanzenu (foto 18 a 19) a jdeme k parkovišti.
číslo 16 Veselý Kopec, parkoviště Asfalt 18,9 km
  Pokračujeme po zelené značce do Dřevíkova.
číslo 17 Dřevíkov (foto 20) Asfalt 19,4 km
  A stále po silnici s výhledy (foto 21) do Svobodných Hamrů.
číslo 18 Svobodné Hamry (foto 22) Asfalt 20,6 km
  Projdeme kolem golfového hřiště, starého hamru (foto 23) a staré hospody, kde se čepuje pivo Hamerník. Čeká nás stoupání, pak krátký úsek po hlavní silnici a sestup lesní cestou k rybníku.
číslo 19 Rybník Velká Kamenice, rozcestí 21,6 km
  Zprava se k nám přidává červená značka. Obě nás dovedou kolem rybníka (foto 23) přes louku do Trhové Kamenice, kde naše trasa končí na náměstí (foto 24).
číslo 20 Trhová Kamenice, náměstí Asfalt 22,9 km
  Konec trasy.

Charakteristika krajiny v této oblasti z hlediska pěší turistiky by mohla být jednoduchá: důchodcovská. Žádné strmé kopce, žádné lezení přes nebezpečné překážky, nic takového. Zkrátka pohodlné cesty mírně zvlněnou krajinou. Navíc doslova malebnou krajinou. Spousta lesů se spoustou hub, lesních jahod (těch jsme se nacpali! ), borůvek, občas potůček, rybník, pak zase přes louky s hezkými výhledy, balzám na nervy.

Trasa vychází z náměstí v Trhové Kamenici. Po žluté značce vychází nad město, obchází Kamenný vrch kolem zatopeného lomu a v Petrkově se napojuje na červenou značku. Po ní se jde přes Srní do Hlinska. Zde změna značky na zelenou, která víceméně sleduje tok Chrudimky až pod Veselý Kopec. D skanzenu vstoupíme zezadu, vyšplháme na kopec a přes Dřevíkov a Svobodné Hamry se vracíme zpět do Trhové Kamenice.

Celá trasa je dlouhá cca 23 km. Je velice pohodlná, střední náročnost volím pouze kvůli délce trasy. Zelená značka má místy bohužel trhliny ve značení, na pár místech jsem byl vděčný navigaci, že jsme si nezašli. V popisu bodů trasy na tato místa upozorňuji. V Hlinsku je pochopitelně mnoho možností se občerstvit a je fajn, že se jedná přibližně o polovinu trasy.

Poslední aktualizace: 15.7.2013
Trhová Kamenice - Hlinsko a přes Veselý Kopec zpět na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Trhová Kamenice - Hlinsko a přes Veselý Kopec zpět

Trhová Kamenice
Trhová Kamenice leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Chrudi…
V Hlinecké ulici, u kostela svatého Filipa a Jakuba, je na zdi domu s čís…
Vzhledem k tomu, že se na této trase přemisťujeme z bodu A do bodu…
Turistický rozcestník, který se nachází v dolní, tj. západní straně…
Auto nebo jiné přibližovadlo necháme v Trhové Kamenici a odtud je…
Z rozkopaného náměstí v Trhové Kamenici, kde jsme marně hledali i…
Lokalita se nachází v údolí řeky Chrudimky,…
Zatopený lom na Kamenném vrchu aneb ráj potápěčů
Necelé dva kilometry na východ od Trhové Kamenice se zvedá Kamenný vrch o…
Rozhledna na Zuberském kopci
Turistická rozhledna u Trhové Kamenice je umístěna na stožáru základnové stanice Oskar Mobilu a.s. Je na Zuberském kopci u obce…
V původních prostorách Hamerské…
Kdysi dávno vloni jsem se domluvil s Petrem Bartákem, manažerem G…
Zámek se nachází ve vsi Svobodné Hamry na Chrudimsku v Pardubickém kraji.…
Areál se nachází v Pardubickém kraji poblíž Trhové Kamenice ve malé obci Hluboká. Jedná se o menší sjezdovku, ale má svoje kouzlo a …
Západně od osady Zubří se rozprostírá na jihozápadním svahu na ploše 28,0…
Jste - li na výletě v Národním muzeu na Veselém kopci na Vysočině, nebo…
V oblasti Železných hor jsme navštívili skanzen Veselý kopec, nacházející…
Po návratu do Hlinska jsem prchal dolů z nádraží za Janou jak střelený, d…
Veselý kopec
Veselý kopec je ideální místo pro Váš výlet. Nachází se na…
Navštívíte -li Národní muzeum v areálu Veselého Kopece v Čechách nebo někte…
Od roku 2012 nabízí skanzen na Veselém kopci u Hlinska svým návštěvníkům…