Z Borové přes Pustou Rybnou do Poličky

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

I minulou neděli jsme využili k pěknému výletu, tentokrát do mlhy…

Zajeli jsme si do Borové u Poličky, kde jsem kdysi strávila jeden velmi nudný školní výlet v místním kempu a jeho nejbližším okolíJ

Tentokrát jsme však známý kemp pouze minuli po zelené turistické značce, která nás vedla od vlakové zastávky (0,5 km) směrem na Pustou Rybnou.

Hned za kempem se ukrývá romantické přírodní koupaliště (0,5 km) a začínají nádherné lesy, kterými jsme se dostali až skoro k rozcestí Bukovina (1,5 km), kde stojí hájovna a kaplička a začíná další lesní úsek, vedoucí opět až téměř k samotě Blatina (2 km).

Zde už jsme se ocitli v tak husté mlze, že jsme byli opravdu vděční za celkem dobře viditelnou cestu, po níž jsme s jistou dávkou štěstí slezli po louce až na silnici kousek před Pustou Rybnou (1,5 km).

Z této docela rozlehlé obce už jsme pokračovali po červené značce do Poličky.

Vystoupali jsme nejdříve 2 kilometry silničkou k autobusové zastávce Pod Luckým vrchem, odkud nás polní cesta vedla na samotný vrch (1 km), kde jsme ovšem díky dalšímu přívalu neobyčejně husté mlhy neviděli prakticky nic.:-)

Statečně jsme klopýtali dále přes lesík, pole a rozcestí Přibylov (1,5 km) až do obce Sádek (2,5 km).

Tady sice došlo podle naší pár let staré mapy k drobnému přeznačení, ale my už jsme se od nádraží přímého směru k cíli nepustili a společně s cyklotrasou dorazili okolo rybníka Kamenec (1 km) a přes rozcestí Nad Kamencem (0,5 km) až do krásné, malebné Poličky (2,5 km).

Nebyli jsme zde už pár let, takže se leccos změnilo, např. „odletělo“ pár svatých z mariánského sloupu na opravu, v parku pod hradbami se zrovna chystal večerní lampionový průvod pro děti, ale také vznikla blízko náměstí útulná kavárnička Palačinka, která nám příjemně nahradila mezitím naopak zaniklou cukrárnu Amálku u nemocnice...

Poslední aktualizace: 14.11.2014
Z Borové přes Pustou Rybnou do Poličky na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Borové přes Pustou Rybnou do Poličky

Objevte Lucký vrch
  Lucký vrch, severovýchod Žďárských vrch- Pěšky, na kole, autem      …
Žďárské vrchy, kterými tato trasa vede, jsou turisty vyhledávanou…
První zpráva o obci pochází z roku 1349. Po většinu doby…
Nachází se u hlavní silnice v severní části obce. První dřevěná kaple zde měla stát již na počátku 10. století, byla však v pozdější …
<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0…
Dominantní vchol Luckého vrchu (739 m) byl s rozvojem turist…
Rozcestí se nechází na silničce vedoucí k turiostické chatě na Luckém…
Rozcestí umístěné přímo na vtipně výtvarně dekorované čekárně autobusové…
Rozcestí se nachází východně od samoty Přibylov. Z místa je daleké rozhled směrem na Poličku. K Rozcestí je možné dojít/dojet…
Monumentální socha Svaté Trojice se nachází na úpatí kopce mezi Lubnou a…
Široký Důl - obec cca 3 km severozápadně od Poličky. Zvláštností obce je…
Lukasova lípa
Nachází se v horní části obce Telecí. Říká se ji též Zpívající lípa…
Terezka
Terezka - Druhá ze tří (Toulovcova rozhledna, Borůvka) dřevěnoocelových rozhleden v oblasti Toulovcových Maštalí nedaleko Litomyšle. Z trojice rozhle…
Výrazný pískovcový skalní ostroh vystupující ve střední části obc…
pokud do Poličky přicestujeme autem můžeme…
Chrudimsko – Toulovcovy Maštale. Tentokrát se podíváme do Východních Čech,…
Polička - městské hradby
Poličské hradby byly zbudovány v polovině 14. století. Hlavní hrad…
Proseč leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od města…
Borůvka
Třetí a ?nejmladší? ze tří dřevěnoocelových rozhleden (Toulovcova rozhledna, Terezka) v oblasti Toulavcových Maštalí nedaleko Litomyšle. Na první poh…
Polička leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od města Svitavy.…