Z Horní Cerekve do Počátek a Žirovnice

Na konci letošního léta jsme vyrazili na víkend na Vysočinu, na zajímavý a obsažný dvojvýlet s noclehem v Jihlavě. První den jsme jeli rychlíkem do Horní Cerekve, jejíž malebný zámek jsme vždy cestou kolem z okna vlaku obdivovali. Do samotného městečka jsme si sice museli asi kilometr z nádraží zajít, ale za krátkou prohlídku určitě stojí, přestože třeba zmíněný zámek je v soukromém vlastnictví a přístupný není. Poté jsme se vydali po modré turistické značce na druhou stranu od nádraží, 2,5 km po silnici do Horní Vsi, odkud už jsme směřovali k nedalekým krásným lesům. Přes vrch Lísek (760 m. n. m.) jsme po 4 kilometrech doputovali do někdejších barokních lázní a dnes supermoderního wellness resortu Svatá Kateřina, cestou jsme viděli dokonce houby, což byla letos docela vzácnost! V lázních jsme si mohli jako prostí turisté dovolit tak akorát kafe, i tak jedno z nejdražších v našem životě, ale zato na velice nóbl hotelové terase u jezírka! Je dobře, že areál žije, je možno nahlédnout i do opravené barokní kaple, jen škoda, že voda ze studánek je svedena, takže se turisté nemohou osvěžit. Následující úsek jsme využili červenou značku, ale kousek jsme šli po naučné stezce právě kvůli dalším studánkám, kterým se značka vyhýbá. Po 3 km jsme sešli do malebného historického městečka Počátky, kde nás sice přivítalo rozkopané náměstí s bagry a zavřeným kostelem, ale překvapivě i otevřená cukrárna s úžasnými tartaletkami! Přes pole a menší les nás pak značka dále dovedla k rybníku Budín (3,5 km), odkud jsme zase museli udělat menší zacházku 1,5 km do centra Žirovnice, které se také může pochlubit řadou turistických zajímavostí, např. krásným zámkem, který už jsme si ale museli nechat na jindy. Bylo třeba se vrátit zpět k rybníku, odkud jsme už k nádraží došli po silnici, protože značka tam vytváří trochu zbytečnou zacházku. V dopravní kanceláři jsme se sice dozvěděli, že má rychlík (tradičně) asi ¾ hodiny zpoždění, ale naštěstí hned naproti fungovala sympatická hospůdka, kde se u dobrého pití sešla většina čekajících cestujících..

Poslední aktualizace: 10.10.2015
Z Horní Cerekve do Počátek a Žirovnice na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Horní Cerekve do Počátek a Žirovnice

Horní Cerekev - zatopený lom
Zatopený lom v Horní Cerekvi se nachází nad železniční tratí na…
Původně dřevěný kostel Zvěstování Panny Marie na náměstí T.G.Masaryka v Horní Cerekvi byl goticky přestavěn v 15.století. Ve 2…
Horní Cerekev leží v kraji Vysočina, jihozápadně od Jihlavy. Městem…
Barokní zámek se nachází v městečku Horní Cerekev na Pelhřimovsku v kraji…
Dnes byl den plný krásných památek a zajímavostí. Zřícenina hradu Janštejn…
Především v dešti, což není letos až tak překvapivé, ale nepříliš příjemné…
Zatopený lom v Horní Cerekvi.  Především je to nádherné prostředí na procházku, posezení na lavičkách, které jsou podel lomu, a v létě na koupání. L…
Hříběcí je poetický název obce jež je součástí města Horní Cerekve na…
Bývalá cihelna na východním okraji obce Hříběcí, nedaleko silnice z Horní…
Obec Deštná je obcou s dvoma muzeami. Okrem Provaznického muzea je v obci…