Z Lipůvky přes Hořický hřbet do Blanska

číslo 9 Turistické rozcestí Hořice Šotolina 6,6 km
číslo 10 Výhled na Blansko Asfalt 7,6 km
číslo 11 Blansko- město, železniční stanice Asfalt 8,2 km

Trasa výletu začíná v Lipůvce na náměstí u autobusové zastávky. Od začátku až do konce vede po červené značce. Z obce pokračujeme lesem až ke zdejší hájence. Odtud stále lesem dorazíme k turistickému altánu, kde se nachází i památník lesníka Josefa Šotoly. Od něho lesní komunikací mineme nejprve rozcetí Pod Dubovým kopcem a později další Pod Bukovcem. Dále přijdeme na výrazné trojúhelníkové rozcestí k turistickému přístřešku. Za ním cestou lesem dojdeme na rozcestí Nad Hořicemi a klesneme k pensionu U Strakatého koně, který se nachází na kraji lesa. Odtud projdeme obcí Hořice a prudce klesáme lesní pěšinou až na okraj lesa, odkud se otevírá široký pohled na Blansko. Dále pak sestupujeme uličkou, kolem kostela přijdeme do Starého Blanska. Konec trasy je pak u železniční stanice Blansko-město. Trasa výletu má něco přes 8 km.

Trasa výletu se nachází na turistických mapách KČT 1:50 000 č.85 Okolí Brna-Svratecko, ve čtvercích D2 a D3 a podrobné turistické mapě GOL 1:25 000 Moravský kras.

Poslední aktualizace: 6.11.2022
Z Lipůvky přes Hořický hřbet do Blanska na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z Lipůvky přes Hořický hřbet do Blanska

Kostel sv. Cecílie v Lipůvce
Dominantní památkou obce Lipůvka na Brněnsku je kostel sv. Cecílie, stojící na jejím západním okraji, uprostřed ohrazeného parku. …
Nebylo jednoduché najít kavárnu Srdečno, ale nakonec se to podařilo.…
Lipůvka je velkou podhorskou obcí s 1270 obyvateli a nachází se j…
Nachází se na křižovatce lesních cest. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede po panelové cestě a začíná zde zeleně z…
Kostelík sv. Klimenta byl součástí dnes zaniklé osady, která zde …
Na menší půldenní výlet okolím Brna jsem se vypravila z obce Lažany, které…
Památník stojí uprostřed rozlehlého lesního celku Hořického hřbet…
Na kraji Svinošic, jak vede zelená značka, odbočte doprava dolů k…
Turistické rozcetí se nachází na hřebeni rozlhlého lesního celku Hoř…
Nachází se v plochém sedle na výrazném hřebeni Zlobice. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Lipůvky…