Zdobnice - Orlické Záhoří a zpět

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Kostel Dobrého Pastýře Asfalt 0,0 km
  barokní kostel Dobrého Pastýře byl postaven zedníkem Schubertem v letech 1788-89. Kostel spravuje Římskokatolická farnost v Rokytnici v Orlických horách.
číslo 2 Studánka Nad Hradečankou Šotolina 1,0 km
  O studánku se starají místní osadníci
číslo 3 turistické rozcestí Pěticestí Šotolina 4,8 km
  Turistický rozcestník se nachází na známé křižovatce cest Pěticestí u srubu HS, ukazuje cesty v pěti směrech. Po zelené značce ve směru Pěticestí - Orlické Záhoří, po žluté zn. ve směru Zdobnice - Říčky kostel a po zn. červené ve směru Velká Deštná - Mezivrší.
číslo 4 Pamětní deska Ignáce Preisslera Asfalt 10,6 km
  Sklo od Ignáce Preisslera lze nalézt v různých muzeích jako je sklářské muzeum Pasov, J. Paul Getty Museum v Los Angeles , Museum & Art Gallery v Birminghamu, Museum of Art Cleveland, Uměleckohistorické muzeum Vídeň.
číslo 5 Kostel sv. Jana Křtitele Asfalt 11,0 km
  Dnešní pozdně barokní podoba kostela vznikla v letech sedmileté války (1754-1763). Součástí svatyně je věž, netradičně umístěná na východní straně. Zařízení interiéru je barokně klasicistní z doby kolem roku 1770. Na hřbitově u kostela je dochována márnice, jednoduchá stavba krytá šindelem.
číslo 6 Informační centrum Asfalt 11,2 km
  v sezóně od 1. 5. – 28. 8. 2010 otevřeno: PONDĚLÍ – PÁTEK: 7.00 - 15.00 hodin SOBOTA: 8.30 – 12.30 a 13.00 – 15.00 hodin mimo sezónu otevřeno: PONDĚLÍ – PÁTEK: 7.00 – 15.00 hodin
číslo 7 Rozcestník Pod Homolí 15,0 km
  Rozcestí Pod Homolí se nachází na křižovatce červené TZ a modré TZ pod Homolí (1001m n.m.). Vede zde NS Po hřebeni Orlických hor.
číslo 8 Čertův Důl Asfalt 17,9 km
  Osada nacházející se v údolí Čertovodolského potoka, pod hlavním hřebenem Orlických hor, rozprostřená v nadmořské výšce 700 až 780 m. Údolím prochází silnice končící až v sedle pod hřebenem a modrá TZ ze Zdobnice do Orlického Záhoří.
číslo 9 Rozcestí Pod Černým dolem Asfalt 18,7 km
  Nachází na křižovatce žluté TZ a modré TZ severně od Zdobnice.
číslo 10 Turistické rozcestí Zdobnice, obec Asfalt 19,6 km
číslo 11 Chata Jitřenka Asfalt 20,4 km
  Zde jsme se dobře najedli i napojili.

Od kostela Krista Dobrého Pastýře ve Zdobnici jsme se vypravili po žluté TZ. Byla mlha a z krás Orlických hor toho nebylo moc vidět. V první části trasy jsme narazili na několik studánek, přičemž jako nejmalebnější se nám jevila ta Nad Hradečankou. Po čtyřech kilometrech jsme došli až k turistickému rozcestí Pěticestí nacházejícího se ve výšce 1000 m.n.mořem. U rozcestí jsme odbočili vlevo po zelené TZ a pokračovali do Orlického Záhoří. Když jsme sestoupili do údolí Divoké Orlice, mlha se zvedla a objevilo se sluníčko. A s ním i krásný pohled na Kunštát i další části obce. U ranče Ekolife jsme opět odbočili vlevo. Pokochali se pohledem na krásné jezdecké koně. O kus dále jsme u kostela svatého Jana Křtitele okoukli Pamětní desku barokního malíře skla Ignáce Preisslera, jehož dílo se stalo součástí evropského kulturního dědictví. V Orlickém Záhoří se narodil a také pracoval. U kostela sv. Jana Křtitele se zelená TZ změnila na modrou. O kus dál jsme si v informačním centru koupili hrníček a magnetky. V místním konzumu jsme si koupili jídlo a pití a kochajíce se okolní krajinou jsme se posilnili na návrat do Zdobnice. Což jsme krátce na to, učinili.

Kousek za Kunštátem se modrá TZ stočila doleva. Po 600 metrech jsme vstoupili do lesa s občasnými výhledy na Orlické hory. Stezka se lesem nazývaným Židovský kout klikatila všemi směry. Jihozápadní směr se změnil na jižní, kratce nato se šlo na západ a po chvilce na sever. Po třech kilometrech jsme došli k rozcestí Pod Homolí. Modrá TZ vedla teď podél Čertovodolského potoka, který se na konci své pouti vlévá do Zdobnice.

V Čertově dole jsme toho už měli dost, proto jsme se posadili na prosluněné stráni a trošku si odpočinuli. Pak už bylo na čase sestoupit do Zdobnice. Utrmácení jsme se doklopýtali k chatě Jitřenka, kde si hlavně naše děti dali vydatnou večeři, kterou si opravdu zasloužili.

Poslední aktualizace: 17.1.2015
Zdobnice - Orlické Záhoří a zpět na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Zdobnice - Orlické Záhoří a zpět

Zdobnice
Zdobnice, původně Velká Zdobnice, je horská ves a rekreační středisk…
Zdobnice - první písemné zmínky o osadě se datují od roku 1550. Počátkem…
Webkamera na připojeném odkazu snímá zejména část místního lyžařského…
Od autobusové zastávky Zdobnice jsme vykročili po žluté TZ.…
Na trasu nastoupíme ve Zdobnici u stejnojmenného hotelu. Žlutá…
Rozcestí leží uvnitř obce Zdobnice u autobusové zastávky na křižovatce silnic z Rokytnice v Orl. horách do Deštného a odbočce do Říček. Modrá značka odtud…
Lyžařské středisko Zdobnice se nachází v Orlických horách, mezi obcemi De…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na přechod…
Ve světě je pojem Slow tourism nebo také Slow travel již zcela běžný.…
Dnes nás čekala procházka s dětmi v Rokytnici v…
Do Orlických hor, tentokrát zájezdovým autobusem s využitím…
Dá se říci, že vlastně všechny horské masivy, které v naší zemi n…
Zakletý
Zakletý - výrazný vrch severně nad Říčkami. Místo dalekého rozhledu směrem…
Říčky - na běžkách ze Zakletého do Ski areálu Na Zakletý nás vyvezla…
Barokní kaple Navštívení Panny Marie pochází z roku 1760. Je kruhového půdorysu a nachází se na hlavním hřebeni Orl. hor ve výšce 1035 m. Sloužil…
Pramen řeky Kněžné leží na úbočí vrchu Pláň nad obcí Zdobnice v Orlických horách. Současnou podobu má od roku 2006, kdy Správa CHKO Orlické hory zad…
Turistický rozcestník, který se nachází ve známé křižovatce cest Pěticestí u srubu HS, ukazuje turistům cestu v pěti směrech. Po…
Ski centrum Říčky v Orlických horách
Malebné zákoutí Říček v Orlických horách objevili lyžaři z Ústí n…
Jedná se o nejdelší lanové centrum v Orlických horách a jedno z největších…
Pondělí 13. 9. 2021 Už večer jsme si připravili svačinu. Hned po snídani…