Želechovice na Dřevnicí - jarní pasekářská stezka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

V předjarním období je nedaleko Zlína řada míst, které stojí za návštěvu.

Důvod je jasný - doposud nezalesněné porosty nabízí možnost nádherných výhledů do širokého okolí, zároveň možnost narazit na řadu poslů jara z oblasti živočišné i rostlinné říše.

Začínáme v Želechovicích na Dřevnicí. Procházíme přes místní část Lysá a scházíme do údolí potoka Milenov. Postupujeme proti toku cca 1,5 km. Místní komunikace pomalu mizí, cesta se mění s pěšinu. Míjíme táborovou základnu se zbytky indiánských týpí a už nastupujeme přes otevřenou pastvinu do kopce směrem Doprava. Vbrzku narazíme na místní asfaltku i s turistickým značením - zelená značka nás dál povede směrem doleva po trase nedávno vyznačené pasekářské naučné stezky - tip pro další výpravu. Pasekářská stezka nás vyvede až na hřeben, kde můžeme shlédnou další zajímavost - zbytky tzv. Baťovy dálnice, tedy připravovaného úseku silničního spojení Zlín - Luhačovice.

Z této stavby stojí za připomenutí osamocený objekt dálničního mostu na vjezdu do obce Ludkovice, další torza zastavené stavby jsou velmi pěkně patrna v oblasti Chřibů.

Ale zpět na trasu. Na hřebenu tedy odbočujeme vlevo po komunikaci - Zlín - Březůvky směrem na Pindulu. Zde poutníka přivítá obnovená restaurace Na Pindule, která kromě výborných kulinářských zážitků nabízí z otevřené terasy také nádherný panoramatický výhled na oblast Jaroslavických a Želechovských pasek.

Z restaurace potom pokračujeme po hřebenu vpravo nad obec Březnice. otevřený hřeben opět nabízí široké rozhledy do kraje. Od památníku na osvobozovací boje v roce 45 potom po loukách sestupujeme do obce Březnice a po místních komunikacích potom máme možnost vystoupat na hřeben na Zlínem buď k televiznímu vysílači ve čtvrti U majáku, nebo k bývalým filmovým atelierům, kde je možno problédnout si zajímavě řešený Lesní hřbitov.

Oba cíle jsou již na trasách MHD.

Za připravenou vycházku je třeba poděkovat aktivistům ze zlínského KČT a spolku Chatocha.

Poslední aktualizace: 19.3.2014
Želechovice na Dřevnicí - jarní pasekářská stezka na mapě
Autor: trpo1

Příspěvky z okolí Želechovice na Dřevnicí - jarní pasekářská stezka

Zimní vycházka přírodním parkem Želechovické paseky
PP Želechovické paseky je nejhezčí v létě, ale zimní krajina v typicky pasekářské krajině má také své kouzlo. Trasu (14 km) začneme…
Přesto, že letní sobotní ráno je spíše pod mrakem, vyrážíme n…
Želechovice nad Dřevnicí jsou rozlehlou obcí, v níž dnes žije bezmála 2000 obyvatel. Kromě barokního kostela sv.Petra a Pavla a…
  Želechovice nad Dřevnicí jsou poměrně velikou obcí, kterou najdeme…
Od mé výpravy na Provodovsko uběhl týden a následující sobotní kuropění n…
  Neklimatizovaným prostředkem MHD jedeme na konečnou do Kudlova. Nová…
  Je určen pro omladinu ve věku od tří do osmi let, která se zde nejen…
  Měsíc po operaci kolena jsem se rozhodl jej rozhýbat nejen šlapáním po…
Jedním z šesti Přírodních parků ve Zlínském kraji je PP -…
Základem pitného režimu by měla být čistá voda, bez které se naše tělo neobejd…