Hynčice pod Sušinou

Tipy na výlet Putování (více dnů) Za sportem Na hory

Osada Hynčice pod Sušinou poblíž Starého Města pod Sněžníkem. Malebný kraj v oblasti Králického Sněžníku, turistická vesnička mezi kopci Sušina a Štvanice.

Osada osídlená většinou turisty a chataři se táhne podél Chrastického potoka pozvolna do kopečka. V Hynčicích se nachází prastará památná lípa, která je uvnitř dutá. U ní se hned můžeme zastavit na něco dobrého v hotelu Sněženka, nebo můžeme pokračovat dále přes celé lyžařské středisko až do sedla Štvanice. Dále cesta pokračuje na Stříbrnice.

Mlha...
Mlha...  •  Foto: ivulik

Lyžařský areál je poměrně rozlehlý, takže, než zkombinujete všechny možné tratě, máte o zábavu vystaráno. Na své si tady přijdou všichni, hlavně rodiny s dětmi a začínající lyžaři. Vlekaři dětem vždy ochotně pomůžou při nasedání a pak stačí si jen vybrat po které "modré" se dáme. I nejdelší trasa ke kapli, která je značená jako červená, má poměrně mírný sklon a užijí si na ní všichni. Zkušenější lyžaři se můžou z vrcholu Štvanice pustit po "červené" do Stříbrnic, odkud se zpátky na vrchol vyvezeme lanovkou. Ve skiareálu najdeme také "černou", která se zase svažuje z druhé strany po úbočí Sušiny a pomocí vleků je propojená s ostatními tratěmi.

Na své si tady přijdou i bruslaři, pro které je za příznivých podmínek u kaple udržovaná ledová plocha, a hlavně běžkaři, kterým se v tomto půvabném kraji naskýtají neomezené možnosti. Mimo jiné vede okolo Hynčic Jesenická magistrála a také Skiareál Králičák udržuje dva kratší okruhy - okolo jezera a Hynčickou trojku. Určitě nejen děti zaujmou vojenské řopíky, kterými jsou zdejší svahy poseté.

A i když na nohou nemáme lyže ani brusle, můžeme se při svých procházkách po okolí zastavit třeba v Hospůdce u vleku, v chatě Spartak, nebo ve Skibaru u kaple na vynikající horkou hrušku :-).

Ubytování nám poskytla útulná chata, kterou jsme si vybrali u cestovní agentury Chatař.

Poslední aktualizace: 7.3.2013
Hynčice pod Sušinou na mapě
Autor: ivulik

Příspěvky z okolí Hynčice pod Sušinou

Hynčice pod Sušinou – Kolovna
To, že se oblast Králického Sněžníku v posledních letech stala da…
Na východním svahu masivu Kralický Sněžník v průměrné nadmořské v…
Že leckdy i zcela účelová stavba může působit malebně dokazuje…
Lípa malolistá v Hynčicích pod Sušinou stojí hned u hotelu…
Hynčice pod Sušinou se nachází v rekreační oblasti Staroměstsko v…
Ve svazích na Hynčicemi pod Sušinou uprostřed lyžařského areálu vyrostl v…
Do Starého Města (pod Sněžníkem je jen určení železniční stanice)…
Pátek 4. 9. 2020 Pod peřinou jsem se večer nějak nemohla zahřát. Sice jsem…
Na Staroměstsko. Starých Měst je u nás poměrně dost, takže upřesn…
Pohoří Králický Sněžník bylo donedávna vnímané jako kus Jeseníků, nicméně v poslední době se celkem daří prezentovat horstvo jako samostatné …
Osada Štěpánov vznikla po roce 1772 v souvislostí s parcelací původního Staroměstského dvora. Nikdy to nebyla velká ves, nicméně v r. 1834 mělo žít v…
Králický Sněžník (1424 m.n.m) je nejvyšším vrcholem stejnojmenného pohoří,…
Zatáček se smrtelným přídomkem najdeme všude u nás i ve světě dostatek,…
- dvousedačková lanovka Doppelmayr vedouci na vr…
Kdysi poněkud neznámé pohoří Králického Sněžníku se za posledních…
Výchozím bodem výletu jsou Stříbrnice, místní část Starého Města pod…
Poslední výspou civilizace před vstupem do divokého údolí Prudkého Potoka…
Králický Sněžní a samozřejmě i výstup na jeho vrchol patří minimá…
Třetí nejvyšší pohoří naší země je v posledních letech čím dál…
Že bude v dubnu léto, čekal asi málokdo, zvláště po celkem chladn…