Náročná, ale krásná Kraví Hora.

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Vyšlápli jsme si Na Kraví horu v Novohradských horách. Bez znalosti terénu jsme posuzovali trasu dle mapy. Podle vrstevnic se nám zdála levostranná trasa schůdnější. Vydali jsme se po zelené turistické značce. Trasa se klikatila lesem ze začátku opravdu mírně vzhůru. Pak jsme ale dorazili do míst se skalními útvary. Tam začala trasa být náročná vzhledem k překonávání skal. Nakonec jsme stanuli na nejvyšším bodě, na vrcholu skály. Pak již zbývalo sejít o pár metrů níže a byli jsme u rozhledny. Odpočali jsme si pod přístřeškem, osvěžili se a vystoupali na rozhlednu. Je dobré míti sebou mapu, rozhledy jsou nádherné a daleké, bez mapy se nedá moc zorientovat, co vidíme. Po sestoupení z věže jsme sešli sice prudší, ale o mnoho schůdnější pravostrannou trasou. Při tomto výletě je třeba počítat s delším časem, jelikož vystoupat Na Kraví horu se musí zvolna. Strmost je přece jen značná.

Okružní turistická trasa na rozhlednu na Kraví hoře. Levostranná trasa stojí za námahu, skalní útvary a pohledy z nich jsou kouzelné. Z rozhledny přehlédneme ne jen jižní Čechy, ale i kus Rakouska.

V Hojné Vodě jsou pensiony s restauracemi. Neměli jsme potřebu využít jejich služeb, proto nemůžeme hodnotit.

Líbilo: Dobrá práce značkařů, kteří vyznačili trasu. I přes vedení trasy lesem mimo cest je vidět každá další značka od té, u které se nacházíte. Zajímavé skalní útvary, kouzelné pohledy na ně i z nich. Z rozhledny pak je vidět opravdu velice daleko, množství vyšlapaných schodů za to stojí.

Nelíbilo: Mělo by být upozornění ve východišti na náročnost trasy. Levostranná část přes skalní útvary je zřejmě za mokra dosti nebezpečná (uklouznutí a pády). Též tato část je zcela nevhodná pro méně zdatné či hůře pohyblivé turisty. Také bych doporučil levostrannou trasou stoupat nahoru k rozhledně, opačným směrem po skalách též nebezpečí sklouznutí.

Přístup na rozhlednu je na vlastní nebezpečí celoročně a zdarma.

Poslední aktualizace: 9.8.2015
Náročná, ale krásná Kraví Hora. na mapě

Příspěvky z okolí Náročná, ale krásná Kraví Hora.

Kraví hora v Novohradských horách
Kraví hora (původně Kamenná hora) je Vysoká 953 m. Těsně pod v…
Vrch (953 m) v Novohradských horách asi 1 km západně od Hojné Vody a…
Ves Hojná Voda v Novohradských horách byla založena v 16. století, na…
Tato krátká vycházková trasa začíná na parkovišti v Hojné Vodě. Po červené…
Meditační zvon - Zvon setkávání na Hojné Vodě u H.Stropnice
Meditační zvon - Zvon setkávání (200m nad autobusovou točnou Hojné vody vedle je Svatý Jan Nepomucký a parkoviště.) zvoní se…
Obec Hojná Voda (německy Heilbrunn) leží ve výšce 770 m n.m. Dříve se…
Letovisko a poutní místo Dobrá Voda leží na severním úbočí…
Trochu náročnější výlet v Novohradských horách. Cesta vede převážně lesem, l…
Jihočeské Lurdy - tak je nazýván kostel Panny Marie Těšitelky v D…
V Novohradských horách je na jihozápadním svahu Kraví hory barokní kostel - dominanta lokality viditelná za jasného počasí až z…
Osadu Paseky najdeme v Novohradských horách, přibližně 3 km vzdálenou od…
Kamenná pyramida u Pasek u Dlouhé Stropnice je jednou z…
V blízkosti hranic s Rakouskem se jihozápadně od Nových Hradů (asi …
Obec Dlouhá Stropnice se nachází na úpatí Kraví hory v Novohradských…
První zmínky o obci pocházejí již z roku 1259. Významnou památkou j…
Městečko Horní Stropnice leží v Novohradských horách  na toku stejnojmenné říčky 5 km jihozápadním směrem od Nových Hradů. Nedaleko…
Kostelu v Horní Stropnici je, jako jednomu z nemnoha kostelů v Jihočeském…
Osadu Světví vlastnil před rokem 1279 klášter Světlá. Dalšími majiteli byli Rožmberkové a pánové z Michnic. Pánové z Michnic se koncem patnáctého století…
Přehrada Humenice
Hráz vodní nádrže Humenice byla postavena na 45. kilometru říčky …
Tvrz Cuknštejn stojí nad říčkou Stropnicí jihozápadně od Nových H…