Nezaměnitelný půvab Mařatických vinohradů

Tipy na výlet Vinařská turistika

I zcestovalí vinaři určitě dají za pravdu tvrzení, že na světě lze jen stěží nalézt místo, které by se podobalo Slovácku na Uherskohradišťsku. Typickým rysem Slovácka jsou vesnice zasazené do vinařské KRAJINY, které jsou tvořeny uličkami s historickými búdami a sklepy. Slovácko má nejseverněji položené vinice z celé Moravy, a proto hrozny dozrávají pomaleji, a díky tomu si zachovávají větší množství aromatických látek. Pokud chcete poznat opravdu něco jedinečného z vinařské kultury, vydejte se na Slovácko, především do Mařatických vinohradů…

Vinařství má na Moravě dlouhou tradici a lehce se o tom přesvědčíte v městské čtvrti Mařatice, kde se dochovala řada vinných sklepů a vinohradnických domů, z nichž nejstarší pocházejí z 18. století. Areál měšťanských vinných sklepů přiléhá k městu Uherské Hradiště a tvoří dlouhé údolí zasahující do úpatí Černé hory. O pěstování révy vinné se již ve dvanáctém století na Hradišťsku zasloužili velehradští mniši - cisterciáci. Později je v řemesle vystřídali uherskohradišťští měšťané. Mařatické vinohrady, sklepy a búdy lákaly mnoho významných osobností. Hledali v nich inspiraci především spisovatelé, výtvarní umělci a hudebníci. Významnou stavbu Mařatických vinohradů představuje barokní dům s vinárnou „U Lisu“ se zachovaným původním lisem na révu. Dále vás nepochybně uchvátí památkově chráněné stavby z roku 1739, které pocházejí z období klasicismu.

A co ještě nabízí Mařatické vinohrady?
Mařatické vinohrady nabízí vinařský turistům především návrat k tradicím… Pokud vyrazíte na Slovácko, očekávejte nejen kvalitní víno, ale také mnoho zábavy, skvělou kuchyni a hlavně přátelskou atmosféru. Neměli byste si nechat ujít slavnostní průvod a večerní ochutnávky ve vinných sklepech v rytmu cimbálové muziky.

Více o vinařské zajímavosti naleznete na www.uherske-hradiste.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 28.6.2013
Nezaměnitelný půvab Mařatických vinohradů na mapě

Příspěvky z okolí Nezaměnitelný půvab Mařatických vinohradů

Z Uherského Hradiště přes archeonáleziště Sady do Mařatic
Zhruba v polovině května jsem vyjel v pátek hned po práci za ženou do Uherského Hradiště s tím, že napřed podniknu kratší túru do…
Náš pobyt na Slovácku se chýlil ke svému závěru. Stejně jak…
Mezi archeologickými odborníky je lokalita známa jak Uherské Hradiště – S…
Původní hřbitov se rozkládal ve svahu nad dnešním tur.rozcestníkem Sady, poblíž křižovatky ulic Větrné, Solné cesty a třídy Maršála …
Náměstí se nachází poblíž jižní části třídy Maršála Malinovského. Jako or…
Kromě Sokolovské se jedná o nejdelší uherskohradišťskou ulici (v tomto…
Dalším z děl známého sochaře Jana Habarty, jež je k vidění v Uherském…
Návštěvu historického města Uh. Hradiště si můžete spestřit prohlídko…
Uherské Hradiště - Penzion v Rybárnách, kde jsme se ubytovali. Odtud…
Tento největší městský park se rozkládá mezi třídou Maršála Malinovského,…
Při poslední návštěvě u manželčiny maminky jsme Janu zase nechali u ní…
Dnes (sobota 2.4.2011) nás čeká milá povinnost: oslava 75.narozenin Janiny maminky. A protože naše jubilantka žije v Uherském Hradišti,…
Město s bohatou historií a řadlou památek, Uherské Hradiště, r…
Velký obdélníkový rynek (cca 100 x 60 m) se nachází v centru města a v…
Tento novodobý rynek se stal v pořadí sedmým městským náměstím. Vznikl na…
V historii Uherského Hradiště hrálo důležitou roli i vězeňství. V…
Už od září roku 2022 stojí tahle děvčica v kroji na Masarykově náměstí. Nekřičí, nebrečí, nehudruje, s nikým se nehádá ba dokonce an…
Při každoroční Jarní návštěvě města na řece Moravě - Uherského Hrad…
 Centrum Moravského Slovácka (město Uherské Hradiště) je milovníkům…
V centru Uherského Hradiště na Masarykově náměstí je jednou z prodejních…
Okresní královské město Uh. Hradiště ve Slováckém regionu, ležící na levém…
Tuhle zajímavou plastiku cyklistky v životní velikosti můžeme spatřit na Obchodní ulici poblíž uherskohradišťského autobusového…
Budova barokní lékárny „U Zlaté koruny“ v Uherském Hradišti patří mezi nejkrásnější objekty tohoto historického města. Tento dům s neorenesančním…
Tato nenáročná vycházková trasa vede od nádraží z Uherského Hradi…
Střed města se rozkládá v okolí Masarykova a Mariánského náměstí. Velké…
Uherské Hradiště leží na Jižní Moravě, východním směrem od Brna. Město se…
Do „Hradišťa,“ kde žije manželčina maminka, zajíždíme často a centrum města máme dobře obšlápnuté, ale i tak nás tady vždycky něco n…
Při naší letošní návštěvě Uherského Hradiště, jsme se prošli Mariánským …
Poslední pátek v měsíci květnu jsem se měl odpoledne dopravit do…