Přechod Beskyd ve 3 dnech
Tipy na výlet • Pro zdatnější • Putování (více dnů) • Na hory
Kam a jak jedeme?
počet účastníků: 2 (slovy dva)
dopravní prostředky: osobní vozidlo, po horách pohyb po svých, mezitím veřejná Doprava vlaky ČD a autobusy různch dopravců
finanční náročnost: do 6 000 Kč
dopad na životní prostředí (EIA): nulový, maximálně něco otrhaných borůvek či jiných lesních plodů a občasné odskočení
mapa: Moravskoslezské Beskydy, Edice KČT, rok vydání 2008
den první – čtvrtek
odjezd z Olomouce a příjezd do Čeladné (doba jízdy cca 1,5 hod.)
doba odjezdu: 15:00 – 15:30
doba příjezdu: nejpozději v 16:45 -17:15
vozidlo zaparkujeme kdekoli v Čeladné – je několik možností – buď u Horského hotelu Hamry, kde budeme nocovat z pátka na sobotu nebo v blízkosti vlakové zastávky nebo jinde v obci (vzdálenost od horského hotelu k zastávce – pěšky cca 2,5 km a stejná vzdálenost je i k zastávce ČD Kunčice pod Ondřejníkem, odkud by byl odjezd v 17:01)
pak se přemístíme do Malenovic, k penzionu Rajská bouda, kde budeme spát jednu noc ze čtvrtka na pátek ( ze 7.na 8.8.) a kde je již ubytování zajištěno
Čeladná, zastávka ČD 17:06 – Frýdlant nad Ostravicí 17:12 ( os. vlak č.3145)
přesun na autobusovou zastávku Frýdlant nad Ostravicí a odtud odjezd autousem č. 860345 do Malenovic, parkoviště s příjezdem v 17:40 hod.,
nebo stejné spojení jen o něco později s odjezdy z Čeladné v 18:08 (příjezd do Frýdlantu 18:14 – os.vlak) a pak autobus z Frýdlantu v 18:25 a s příjezdem do Malenovic, parkoviště v 18:40
v Rajské boudě vaří (empiricky ověřeno), takže večeře tam
den druhý – pátek
snídaně v Rajské boudě (v ceně ubytování)
pak nás čeká nejtěžší část putování dlouhá cca 25 km, na jejíž zdolání budeme potřebovat cca 9 hodin
trasa Malenovice – Lysá hora (1323) – po žluté sestup na Šance (570) a pak po žluté a následně červené na Smrk (1276 – to už známe z Jarního výstupu) a pak sestup do Horní Čeladné po červené k Horskému hotelu Hamry (ubytování předběžně rezervováno)
ubytování v tomto horském hotelu – měli by tam vařit (večeře tam), oběd z vlastních zdrojů (na cestě není žádné pohostinské zařízení – opět známe z Jarního výstupu na Smrk)
Za čím jedeme?
den třetí sobota
čeká nás cca 22 km, na jejichž překonání si vyhradíme cca 8 hodin
snídaně v hotelu
pak přesun z Čeladné do Mořkova – nejprve z hotelu nejspíše autem k zastávce ČD v Čeladné (lze i k zastávce ČD v Kunčicích p.Ondř.) a os.vlakem č. 3124 (Ostrava - Frenštát p.Rad.) z Čeladné v 07:53 nebo z Kunčic p.Ondř. v 08:02 s příjezdem do Frenštátu p.Radh. V 08:10 a s přestupem v této stanici na další osobní vlak (č.3166 Frenštát – Val.Meziříčí) s odjezdem v 08:12 (spoje na sebe čekají) a s příjezdem do Mořkova, hl.trať v 08:29,
poté trasa z Mořkova od železniční zastávky hl.trať po modré na Huštýn (749), , pak pokračujeme po červené na Krátkou (758), Dlouhou (859) k rozcestníku na Malý Javorník a odtud na Velký Javorník (918), z vrcholu Velkého Javorníku se vrátíme na hřebenovou trasu po červené a do křížení s modrou a po modré Pod Kyčeru a na Pindulu (550) a následuje stoupání po modré na Kaní (676), Černou horu (900), Velkou Rolanu (980) a Radhošť (1129), kde putování ukončíme u stejnojmenného horského hotelu (ubytování již potvrzeno)
večeře v hotelu, oběd z vlastních zdrojů nebo hodně pozdní v motorestu na Pindule
den čtvrtý (a poslední) – neděle
máme před sebou trasu dlouhou cca 14 km s časovou náročností cca 5 hodin včetně zastávky na Pustevnách
snídaně v hotelu
trasa vede z Radhoště na Pustevny (1100) a po prohlídce vyhořelé Jurkovičovy stavby budeme pokračovat po červené či zelené na Kněhyni (1150) resp. pod ní a Malou Stolovu (970) do Horní Čeladné ke kapli a odtud k autu
oběd v Čeladné nebo kdekoli cestou z Čeladné do Olomouce
plánovaný návrat domů kolem 17.hodiny
Jak a kde jsme se najedli a ubytovali?
Ubytování v hotelu Rajská bouda, Prosper a Radhošť, Všude vstřícné jednání,jen na Rajské boudě by mohla být snídaně o něco dříve, jak v 8 ráno. Zdržuje to.
Co se nám nejvíce líbilo a co naopak ne?
Putování nemělo chybu, příští rok jej zopakujeme.
Ostatní informace
Cenová náročnost cca 6000 pro dva byla plus mínus dodržena.