Vsacký Cáb

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Vsetínské vrchy a Baťova naučná stezka přes Vsacký Cáb.
Autem přes Vsetín do Vsetín - Červenka střed a potom tůrou po okruhu naučné Baťovi stezce.

Foto: stparak

Vsetinské vrchy spadají pod Hostýnsko-Vsetínskou hornatinou.Jedné části tohoto pohoří se říká Kozí hřbety a přes něj vede Baťova naučná stezka.Tato stezka byla pojmenováná na počest nedávno zesnulého Tomáše Bati,protože vede převážně po lesních pozemcích Baťovi rodiny.Na celé trase až po Cabské jezírko je 15 naučných zastavení s řadou vyobrazených živočichů,které je možné v této lokalitě i vydět a taky o zdejší přírodě i historii.Část stezky prochází přírodní památkou Louka pod Rančem.Tato květná louka je bohatá na výskyt teplomilné květeny,včetně zvláště chráněných druhů rostlin,zejména orchidejí ( Prskavec bezový ).
Od rozcestí Pod Vsackýn Cábem vede mimo turistické značené cestě sice prudká,ale krátka stezka na vrchol Vsacký Cáb 841 m.n.m.,kde je z kamenů vytvořena mohyla označující vrchol hory.Z vrcholu se dá sejít po hřebenu k Tur.chatě Vsacký Cáb,která je celoročně otevřená a je známa nejen turisty,ale díky sjezdovce i k zimnímu lyžování.
Tady už záleží na každém,jestli se chce vydat dále po Baťově NS k Cábskému jezírku a pak se vrátit zpět Turistické chatě,nebo po okruhu NS pokračovat k areálům Vsetínské Zbrojovky,kde stezka začíná a taky končí.
V létě si kromně nádherných výhledů do okolní krajiny taky užijete houbařské vášní.
Doporučuji tůru začít o autobusové zastávky Vsetín-Červenka přes PR Louky pod Rančem.Není tak prudká jako z opačné strany přes rozcestí Nad Červenkou.
K turistické chatě Vsacký Cáb se dá taky dostat autem ze Vsetína.

Jídlo jsme mněli s sebou,ale v tutistické chatě Vsacký Cáb se dá taky dobře najíst a je celoročně otevřená.

Líbilo vše.Nádherná krajina a nelíbilo se,že jsme tam musely zanechat spoustu hub.Nebylo je už kam dát.Košíky i plátěné tašky plné a tak jsme kolem nich smutně procházeli.

Ceny na turistické chatě neznám,ale dají se najít na internetu " Turistická chata Vsacký Cáb"

Poslední aktualizace: 29.12.2022
Vsacký Cáb na mapě
Autor: stparak

Příspěvky z okolí Vsacký Cáb

O Baťově Naučné stezce
Při dvou letošních výšlapech po valašských kotárech jsem se ocitl na trase…
Rozcestí zelené a žluté turistické značky pod vrcholem Cáb, ležící jižním…
Stojí v malebné krajině Vsackých Beskyd (Vsetínských vrchů) v nadmořské…
Měsíc už utekl a já o našem jarním výletě na kola ještě nenapsal …
Úterý 30. 8. 2022 Spali jsme krásně. Do šesti hodin. To začaly bi…
     Na toto známé turistické místo se dá dojít z mnoha směrů. Nejznámější…
Vsetínské vrchy (1): Vsacký Cáb, Cábské jezírko (04/2014)…
Tato vodní plocha se nachází nad horní částí údolí Malé Bystřičky na…
Po dlouhé době se mi konečně daří opět naplánovat výjezd ven. Sic…
Dolina vznikla zahloubením vodního toku Malé Bystřičky, která pramení v…
Přiznejme si, že pokud při výletu narazíme na pěkně upravenou stu…
Autobusem ze Vsetína dojedeme na Dušnou. Odtud se vydáme pěšky po asfaltce…
Ráno budíček velmi brzy, neboť už v 5.10 mi odjíždí bus přes Slušovice na…
Od rozcestí Búřov vede dolů do 1.2 km vzdálené Valašské Bystřice červené…
Hezká hřebenová túra může začít u přehrady Bysřička, kde od bývalého…
Valašská Bystřice je podhorská rekreační valašská obec s 2200 obyvateli a…
Možná se to někomu z vás taky přihodilo. Jako několikrát mně. Pohodová procházka po hřebeni Vsetínských vrchů, Soláň, Vsacký Cáb. A…
Valašská Bystřice je rozsiahlou obcou ležiacou v okrese Vsetín v údolí…
Před kostelem Nanebevzetí Panny Marie zůstaly v místech bývalého hřbitova až do dnešních časů zachovány dva pozoruhodné barokní rovy.…
V čarokrásné krajině Vsackých Beskyd leží nedaleko vodní nádrže Bystřička…