Vyškov a blízké okolí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody

Je pátek odpoledne a naše rodina vyráží na víkendový výlet do Vyškova. Rozhodli jsme se vyzkoušet nový způsob výletu - nebudeme spěchat během jednoho dne, ale ve vybrané oblasti si zajistíme nocleh a zůstaneme 2 dny na místě.

Kolonku na zatrhnutí tu mám ovšem jen na celodenní výlet nebo putování, což vlastně neodpovídá ani jednomu.. :o)

Vyškov jsme vybrali jako rozloučení s prázdninami - mladší syn obdivuje dinosaury, starší rád "řádí" ve vodě.

Vyškov slibuje pro oba uspokojení a ještě něco navíc.

Předpověď počasí není zrovna nejlepší, dnes je ještě hezky, zítra čekáme oblačnost s deštěm, proto měníme původní plám a jako první Zastávku našeho výletu volíme ZooPark a Dinopark Vyškov.

Dinovláček
Dinovláček  •  Foto: Gaudii

Dinopark můžu doporučit všem s malými dětmi. Vstup do Dinoparku je jen přes ZOO Vyškov, odkud Vás odveze na místo dinovláček, kterým projedete celý Vyškov, a který vás odveze přímo do "druhohor".

Hned po příjezdu máte možnost navštívit 3D kino,s filmem dlouhým asi 12 minut, o mláděti Apatosaura.

Je zde stánek s občerstvením, stánek se suvenýry a upomínkovými předměty, venkovní pískoviště, ve kterém děti objevují pod vrstvou písku "kostru Stegosaura" a mají tak možnost vyzkoušet si práci paleontologa.

( Po tomto zážitku se synovi zdálo, že byl vrchním "vykopávačem", takže zážitek měl jistě intenzivní.)

Zajímavá trasa mezi pohyblivými modely ( ne všechny modely jsou pohyblivé), je umocněna zvukovými efekty ze skrytých reproduktorů, mnohdy hrůzostrašnějšími než samotní dinosauři. U každého modelu je přehledná tabulka s popisem.

Dinovláčkem se opět dostaneme do Zoo a teprve nyní se vydáváme na prohlídku tady. Vyškovská ZOO je zaměřena většinou na domácí zvířata, což bereme s povděkem, protože dětí, které ve skutečnosti např.krávu nikdy neviděli přibývá. Najdeme tu vesnický dvorek, na kterém vidíme soužití téměř všech domácích zvířat ( mě nadchla poučná dřevěná stěnu s obrázky domácích zvířat, která vám po otevření připomenou jaké je jejich využití), voliéry, které obývají různé ( a zajímavé) druhy slepic, králíkárny atd.

ZOO je velice půvabná, milovníky cizokrajných zvířat potěší velbloudi, lamy, pštrosi a opice. :o)

V Dinoparku a zooparku jsme strávili něco přes čtyři hodiny a nebýt zavírací doby, trávíme zde víc času.

Následuje čas ubytování a večera při folkové hudbě.

Den druhý

Po probuzení a rychlé snídani z vlastních zásob se vydáváme do leteckého muzea, které je umístěno v areálu letiště vyškov. V muzeu uvidíte vojenskou techniku dob minulých, mě zaujaly zbytky letadel havarovaných za II. světové války a vyzdvižených ze země třeba v roce 2002. Zvláštní pocit, že?

Zejména kluci všech věkových kategorií si zde přijdou na své, ženský doprovod se rozhodně nenudí. :o)

Po prohlídce vojenské techniky volíme vodní zábavu - začíná poprchávat - což nám pod střechou akvaparku určitě vadit nebude.

Akvapark Vyškov najdeme pohodlně podle ukazatelů ve městě, parkoviště přímo u bazénu.

V krytém areálu můžeme vyzkoušet: plavecký bazén, vířivou vanu, saunu, dva tobogány, divoký kanál, masážní lavice, bublinky, dětský bazén a další.

I já ve svém pokročilém věku jsem poprve vyzkoušela oba tobogány... :o)

Vstupenku jsme zakoupili na 90 minut, ale určitě bychom vydrželi déle. Nejde o tak velké akvaparky jako např. v Liberci, Praze či Olomouci, ale nadchlo mě příjemné prostředí, teplota vzduchu i vody a počet lidí, který vůbec nebyl vysoký. Užili jsme si...

Příjemně unavení se vydáváme do Brna - spojíme příjemné s užitečným a navštívíme IKEU - náš oblíbený obchod s nábytkem a bytovými doplňky. Pozdní oběd absolvujeme tam - osvědčená kvalita :o) a obrátíme auto k domovu.

Všem, kdo nepotřebují koupit něco do bytu, doporučuji z velkého výběru dalších lokalit a zajímavostí Vyškovska - od Punkevních jeskyní, přes Slavkov, Olšany s farmou Bolka Polívky a mnoha dalších.

Přímo ve Vyškově je ještě možnost navštívit zámek s muzeem vyškovska, pivovar, hvězdánu...

Po příjezdu do Vyškova - asi kolem 14.hodiny jsme se rozhodli najít někde přímo ve městě restauraci a poobědvat.

Do oka nám padla zahrádka restaurace U Anděla, kde jsme se opravdu moc dobře najedli. Maso křehoučké, úprava skvělá, bohatá obloha, porce velké. Můžu jen doporučit. :o)

Ubytování jsme měli rezervované přes internet v penzionu U Kolejků - v okrajové části Vyškova. Pokojík pro 3 osoby s možností přistýlky byl útulný, s vlastním sociálním zařízením a malou kuchyňkou, vybavenou základním nádobím a dvouplotýnkovým vařičem. Cena tohoto pokoje na jednu noc je 700,- Kč - s možností přistýlky za 100,- Kč ( my nevyužili, náš mladší syn spal s námi ).

Penzion probíhá přestavbou, polní podmínky jsou sem tam patrné, ale když pominu vstup, vlastní ubytování bylo příjemné.

Smůla byla, že v penzionu probíhala právě rekonstrukce, takže restaurace byla uzavřená, nicméně asi 300m daleko se nachází restaurace U letiště, kde jsme se opět chutně navečeřeli. Dokonce jsme tu zažili velice příjemný večer s folkovou kapelou.

Druhý den pobytu jsme obědvali v plaveckém areálu Akvaparku, rovněž tady musíme kuchyni pochválit.

Informační centrum ve Vyškově splnilo naše očekávání, hned za dveřmi najdete stojany s propagačními materiály, mapu města a všechny potřebné brožury, které potřebujete pro snadnou orientaci ve Vyškově a blízkém okolí.

Můžeme říci, že vyškov v nás zanechal velice příjemné vzpomínky, strávili jsme zde akční dva dny plné atraktivních zážitků, ceny přijatelné, chválíme.

Podobné víkendy budeme absolvovat častěji... :o)

Dinopark
Dinopark  •  Foto: Gaudii

Otvírací doba a vstupné do akvaparku: http://www.bazenvyskov.cz/

Otvírací doba a vstupné do Dinoparku: http://www.dinopark.cz/dinopark-vyskov/

Otvírací doba a vstupné do leteckého muzea: http://www.lhs-vyskov.cz/

Poslední aktualizace: 23.8.2009
Vyškov a blízké okolí na mapě
Autor: Gaudii

Příspěvky z okolí Vyškov a blízké okolí

Vyškov - zbytky středověkého opevnění
Zbytky středověkého Městského opevnění se dochovyly pouze v malém…
Tato pompézní stavba krášlí hlavní městský rynek – Masarykovo náměstí, již…
Plochu hlavního městského rynku - dnešního Masarykova náměstí, zkrášlila roku 1730. Jedná se o hodnotné vrcholně barokní dílo, které…
Tento monumentální barokní sloup stojí uprostřed náměstí, byl postaven roku 1718 jako připomenutí morové epidemie v letech 1713-14.…
  Tak jako v mnoha jiných městech, jmenuje se dnes i ono po „tatíčkovi“,…
Kašna na Masarykově náměstí ve Vyškově
Jednou z památek stojících ve středu náměstí Masaryka ve Vyškově, u které se s…
Penzion a restaurace - Chalupa U městské brány stojí v centru Vyškova, v pěš…
Pokud přijedete do historického, jihomoravského města Vyškova, ležícícho ve…
Prochází hlavním Masarykovým náměstím. Upozorní nás na něj mosazn…
  V dálkovém busu se moje prdélka uvelebí na předním sedadle vedle řidiče…
O jihomoravském městě Vyškov se zcela jistě napsalo mnohé, ale i tak si dovolím vás pozvat na celodenní výlet...nebo raději víkend...My to celé poja…
Radnice byla zbudována v letech 1568-69 v renesančním slohu. Koncem války byla její střecha značně poškozena, proto nejvyšší část objektu byla po…
Aquapark Vyškov nabízí dva areály: letní, který je otevřen v červ…
Zámek se nachází ve Vyškově v Jihomoravském kraji. Zámek tvoří ko…
  Jeho zdaleka viditelná věž je spolu s věží radnice neodmyslitelným poznávacím znamením města a při pohledu zblízka o to víc…
Převážnou část historických a kulturních památek ve Vyškově si pro…
Masarykovo náměstí ve Vyškově zdobí jedna z historických památek města -…
Město VyškovModerní dvaadvacetitisícové město, které poskytuje…
Budova - Besední dům ve Vyškově stojí v centru města, na ulici Jana…
Muzeum spravuje Nadace Letecké historické společnosti Vyškov a jde jim to…