Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník

Tipy na výlet Vinařská turistika

Poznáváte raději historii vinařství nebo spíše ochutnáváte výsledky vinařského řemesla, za jehož vznik vděčíme našim předkům? Pro turisty, kteří by chtěli obojí je kupodivu ideálním místem muzeum, a to především Regionální muzeum Mělník.

Mělnické muzeum sídlí v budově bývalého kapucínského kláštera pocházejícího z druhé poloviny 14. století, a to přímo v historickém centru města, čímž umocňuje svůj historický význam. Dochované artefakty, které muzeum vystavuje, zachycují specifické rysy ze života obyvatel mělnického regionu. Muzeum má dvě stálé expozice. První expozice se zaměřuje na vinařství, regionální historii a přírodu. Část vinařské expozice je dokonce umístěna v původním středověkém sklepě, ve kterém mají návštěvníci možnost si vyzkoušet, jak se hodovalo a koštovalo u zrodu tradice vinařského řemesla. Tato expozice vám také umožní nahlédnout do středověkého města ve stylu lidové architektury a spatřit všední den obyvatel venkova. Druhá expozice ztvárňuje vývoj dětského kočárku v ČR od druhé poloviny 19. století do konce šedesátých let 20. století.

A na jaká vína se můžete těšit?
Můžete si vybrat téměř ze 60ti druhů kvalitních českých vín pocházejících z Mělníka, Litoměřic a Velkých Žernosek. Najdete zde zejména odrůdová jakostní vína suchá, vína s přívlastkem a košer vína včetně vína Barrique. Na své si přijdou i milovníci archivního vína, protože si rozhodně vyberou svého favorita. Muzeum je otevřené po celý rok od 9 do 17 hodin, ale pokud byste chtěli ochutnávat vína, doporučuje se raději si rezervovat termín. Návštěva muzea v Mělníku je vhodná pro každého, kdo se rád navrací do minulosti a umí ocenit kvalitu českých vín v souznění s historickou atmosférou.

Více o muzeu naleznete na webových stránkách www.muzeum-melnik.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 31.5.2013
Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník na mapě

Příspěvky z okolí Za ochutnávkou a historií vína do Regionálního muzea Mělník

Polabské vyhlídky
Tentokrát vyrazíme do Polabí a zjistíme, že i v této rovinaté oblasti se…
Vinařské stezky se v České republice Vinařské stezky…
Otevřené sklepy jsou jednou z nejrozšířenějších a nejoblíbenějšíc…
Oblast Chorušicka leží v bezprostřední blízkosti přírodních a kulturních pamětihodností, například hradu Kokoř…
Vltava je řekou mnoha podob s nedoceněným turistickým potenciálem…
Procházka Mělníkem, k soutoku Labe s Vltavou a na zámek Hořín
Soutěž 2 body
Vypravte se do Mělníka, věnného města českých královen, města vína s…
Vltava je kouzelnou řekou. Lze ji totiž sjet a nenamočit se. Tedy…
Vltava není jen obyčejnou řekou, ale i národním symbolem. Chápal ji tak už…
Víno z Čech možná není tolik známé a vyhledávané jako to moravs…
Druhý mělnický zámek, méně známý než zámek Lobkovický, Zámeček Neuberk, s…
Víno snad ve všech možných podobách, spousty veselí, „gastrozážit…
Na dnešní výlet vyrážíme ze zastávky Ládví a vystupujeme v Mělníku -…
Jednolodní barokní kostel svaté Ludmily v Mělníku se Nachází v Pražské ulici a podle legendy byl vystavěn na místě, kde přespala kně…
Mělnický zámek se nachází ve Středočeském kraji a je dominantou…
27.7.2019 Zdá se, že až po našem odchodu z hospůdky začala ta prvá zábava. Hovor a smích se ozýval z opačné straně hřiště ještě poměrně dlouho do noc…
Na místě dnešní radnice stávala původně rychta, přestavěná na konci 14.…
Regionální muzeum Mělník a můzeum kočárků
Soutěž 2 body
Regionální muzeum Mělník Regionální muzeum Mělník sídlí v nově rekonstruovaném objektu bývalého kapucínského kláštera, původně měšťa…
Vypravíme se do města Mělník a to jak vozem,autobusem i…
Opustili jsme tedy Veltrusy a zamířili k rodišti hudebního…
Soutok Labe a Vltavy je zvláštní tím, že do řeky Labe se zde vlévá nejen…