Ze Svahové do Mezihoří v Krušných horách.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Cesta do Krušných hor se blížila ke svému závěru. Projeli jsme Chomutovem, objeli město Jirkov a za ním jsme odbočili na okresku, která by nás měla dovézt do osady Svahová. Silnice tady prochází mezi lesy a loukami, na kterých se pasou stáda krav a ovcí. Některé stromy v okolí se začínají převlékat do podzimního kabátku a tráva na loukách pozvolna mění barvu. Silnice od Jirkova neustále stoupá, projíždíme desítkami zatáček a pochvalujeme si kvalitu silnice. Průjezd obcí Boleboř je za námi a do několika minut bychom měli odbočit. Na vrcholu stoupání jsme se dočkali, směrovka k hotelu Svahová nás odvádí vpravo a po chvilce jsme u našeho cíle. Dnešní den končíme procházkou po okolí a přípravou na zítřek. Dozvídáme se, že Svahová byla v minulosti dřevařskou osadou a dnes tady převládají chataři.

Ráno nás přivítalo šedou oblohou a nevídaným pohledem na část Českého středohoří. Než jsme stačili vyjít, slunce se probralo mezi mraky a jeho paprsky začali příjemně hřát. Od hotelu procházíme osadou k bývalé hájovně. Tady je rozcestí turistických cest a nás odtud povede červená. Dlouhé, ale mírné stoupání se zdá být nekonečné, cesta je jedna dlouhá přímka. Okolní lesy jsou převážně smrkové s menší příměsí listnáčů. Na několika místech jsou skupiny stříbrných smrků, mezi nimiž je značný počet mrtvých stromů. Na loukách rostou nálety a někde se i vysazuje nový les. Kolem cesty jsou občas ploty chránící novou výsadbu. Dostáváme doprovod umíněné sojky, která tu zřejmě zastupuje policii. Musí o nás vědět všechno osazenstvo lesa. I když tady nastoupil už podzim, objevují se kvetoucí bodláky a sem tam ještě kvetou náprstníky. Přecházíme silničku a stoupáme pod Mezihořský vrch ( 916 m.n.m.). Po pravé straně je větší mokřad, ze kterého vytéká potůček.

Přicházíme pod výše jmenovaný vrch a nad nízkým lesem se nám otevírá hodně omezený výhled do Mostecké pánve. O zdolání vrcholu si můžeme nechat jen zdát. Stezka nikde žádná a navíc je les neprůchodný. V okolí září hlavy muchomůrek a dočkali jsme se i hub jedlých. Cesta začíná klesat a docházíme na konec lesa. Před námi se rozprostírají louky a za nimi pásmo lesů. Nad ním je vidět oblaka páry z elektráren dole v údolí. Blíže k nám jsou stavení osady Mezihoří. Mrtvé stromy při okraji lesa připomínají, že tady stále vládne příroda. Slunce zmizelo a k nám se přibližují poměrně rychle černé mraky. Po několika minutách na nás dopadají první kapky. Po chvilce se déšť mění v liják, přes který není ani vidět. Veškerá opatření proti dešti jsou zbytečná. Scházíme k lesu a hledáme zelenou, po které se máme vracet do Svahové. Zelená je tady a další čtyři kilometry vodou shora i zdola po hodině končí před hotelem. Teplá sprcha nás vrací do života a horký čaj je jen tečkou za výletem, na který se jen tak nezapomene.

Stravovali jsme se a byli ubytování v horském hotelu v osadě Svahová. Jídlo bylo výborné, pivo tu točit také umějí. Navíc obsluha byla nejen rychlá ale i milá. Pokud se do těchto končin ještě někdy dostaneme, víme kam jít.

Se změnou počasí v horách musí člověk počítat. I když jsem na horách často zažil déšť, tak tenhle liják byl nad veškerá očekávání. Přesto jsme to brali s nadhledem a tenhle výlet se nám více líbil než nelíbil.

Celá cesta byla dlouhá okolo 10 kilometrů s převýšením nad 300 metrů. Cesty jsou tu dobře značené, ale na těch rovinkách to moc neubývá.

Poslední aktualizace: 14.11.2017
Ze Svahové do Mezihoří v Krušných horách. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Ze Svahové do Mezihoří v Krušných horách.

Vyhlídka Kočka
V západním svahu Kočičího vrchu, u lesní silničky vedoucí z Pyšné na silnici ze Svahové do Rudolic v Horách je vysoký skalní útvar…
Těžko přístupný vodopád na Lužci (Nivském potoce) ve výšce zhruba…
Ve svahu Strážného vrchu nad obcí Orasín stojí v lese u studánky menhir. Menhir ležel dlouho v korytě potůčku. V roce 2003 ho studenti z UJEP z Ústí nad Labem vyhrabali a…
Výlet na jeden z vodopádů v Krušných horách, do klidné a tiché rekreační…
Jedeme na rozhlednu Hláska na Růžový vrch, jenže ta je otevřena až…
Pod Orasínem vtéká říčka Bílina do Telšského údolí, které svírají po obou stranách prudké svahy okolních kopců. V pravém svahu na Brandsteinu stojí myslivna Telš.    Je to…
Pamětní deska na domě č.p. 18 v Orasíně připomíná významného rodáka Loise Zimmermanna, který zde prožil celý svůj život. Loise Zimme…
Krušnohorské muzeum se nachází ve východní části Krušných hor, nedaleko měst Chomutova a Mostu. V muzeu je…
Zaniklý hrad Nový Žeberk.
Soutěž 2 body
Hrad Starý Žeberk byl nejvýše položeným hradem v Krušných horách. Sloužil…
Z Chomutova jsem se rozjel autobusem do Kalku, horské osady v blízkosti…
Při pohledu na Krušné hory ze silnice vedoucí z Mostu do Chomutova nás upoutá masiv Jedláku /Jedlové hory/ s anténním stožárem na vr…
Vodárna se nachází hlouběji v Oboře Červený Hrádek. Pokud pokračujete…
Osada ležící na vysoko položené náhorní plošině, dnes převážně…
Další z rybníků náhorní plošiny Krušných hor, který napájí voda z rašeliniště. V blízkosti Rudolic v Horách jsou tři rybníky /Rudolický, Kachní, V…
Údolní vodní nádrž s kamenitou hrází vybudovanou v roce 1966 na ř…
Medvědí skála je druhá nejvyšší hora Mostecka a nejvyšší vrchol Rudolické…
Unikátní skalní útvar se nachází ve svahu hory Jedlová /853 m/. Rulová skalní brána /okno/ má výšku 5 metrů a dosahuje šířky 2 metry. Dostaneme se k…
Červený Hrádek - zámocký park a rybník Barokový zámok Červený Hrádek…
Zajímavý barokní zámek Červený Hrádek stojí na úpatí Krušných hor…
Jezerka je národní přírodní rezervace v oblasti Krušných hor. Patří k nej…