Cestování do a po Kazachstánu - diskuse

Richtr Jan
    Veřejná doprava v Astaně
    16.7.2023 14:29
    V Astaně se cestuje pohodlně. Existuje zde velmi rozsáhlá síť linek MHD. Problémem je kam jednotlivé linky směřují. Na každé zastávce je seznam linek a výčet zastávek. Ovšem je vše v ruštině a kazaštině. Takže přepis do map se problémový a pokud tady jste více dní uplatníte pokus a omyl. Ve všech autobusech jsou všude QR kódy, které snímáte na začátku cesty. Já jsem si zakoupil předplacenou kartu v Národním divadle je pokladna. Tu vždy použijete na cestu. Jedna jízda stojí 90 tenge. Což je opravdu levné. Překvapilo mě kolik lidí čeká až na revizora, kterých chodí do autobusů a kontroluje jízdenky. Pokuta je dvou měsíční plat. Ale je to zbytečné. Kartu si můžete dobíjet např. i u železniční stanice. V autobuse je zvláštní systém. Muži uvolňují místo byť i mladším ženám. Ovšem doprava autobusem bývá zdlouhavá tak bych s galantností byl opatrný. Autobusy jsou často přeplněné.
    Lucie Blechová
    Transsibiřská magistrála
    27.2.2018 12:10
    Dobrý den, nevím, na kolik je tato stránka ještě aktivní, ale chtěla bych se Vás zeptat, jestli nevíte, jak je to s jízdenkami na Transsibiřskou magistrálu. V létě plánujeme s přítelem jet na pár týdnů do Kazachstánu s batohem a jakákoliv rada se nám hodí. Kdyžtak mě prosím kontaktujte na e-mail: Lucka.Blechova@seznam.cz děkuji.
    Quido
    Re: Registrace na policii
    23.8.2011 20:52
    Promiňte, že reaguji tak pozdě, možná že už jste vycetovali. Zareagoval bych hned, kdyby jste dotaz napsali jako vzkaz autorovi. K registraci: Pokud vstoupíte do Kazachstánu přes mezinárodní letiště nemusíte se na policii vůbec registrovat. Registrace je nutná pokud vstoupíte přes silniční, případně elezniční přechod. Což byl náš případ, když jsme se vraceli z Kyrgýzie zpět do Kazachstánu. Registraci jsme ale ani v tom případě neřešili a nikdo si toho nevšimli, resp. nedělal nám potíže. Quido
    Josef
    Registrace na policii
    24.7.2011 14:11
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak to po příletu do Almaty probíhá s registrací na policii. Je nutné při registraci předložit rezervaci hotelu na celou délku pobytu (v našem případě tři týdny)? Děkuji za opdověď Josef