Japonsko: Příběh Čajoven, Chrámů a Červených Bran

Vstoupit do Japonska je jako vkročit do světa plného kontrastů, kde se minulost setkává s budoucností a tradice tančí s modernitou. Země vycházejícího slunce láká cestovatele svou jedinečnou kombinací kultury, gastronomie a přírodní krásy. Představte si vůni čerstvých ryb na trzích v Osace, zářivé zlaté lesklé na chrámu Kinkaku-ji v Kyoto, nebo světla a rozruch metropole Tokia, která pulzuje nepřetržitě.

Výlet započal na letišti v Osace. Vzduch byl naplněn vůní sushi a ramenu, kde jsme museli nejprve načerpat energii po hóódně dlouhém letu. A kde jinde jsme měli začít než na jednom z typických japonských trhů?

Vydali jsme se na slavný Kuromon Ichiba Market, který byl známý svými čerstvými rybami, ovocem a zeleninou. Při procházce trhem jsme se zahalili do vůně čerstvě uzeného rybího masa a ochutnali neodolatelné kousky sushi. Po nasycení smyslů jsme se vydali do jednoho z nejzajímavějších míst v Osace, do zahrady Namba Parks. Tento moderní komplex nabízel zelené oázy uprostřed městské džungle a dokonalý únik od rušného městského života.

Dalším bodem naší cesty bylo samotné město Kyoto, které bylo domovem bohaté historie a kultury. Ubytovali jsme se v tradičním ryokanu a ráno jsme vyrazili na prohlídku chrámů a svatyní. Začali jsme u Kinkaku-ji, chrámu pokrytého zlatem, který se zrcadlil v rybníku s lesklou hladinou. Pak jsme navštívili Fushimi Inari-taisha, svatyni zasvěcenou bohu rýže, obklopenou tisíci červenými torii branami, které vedly do hor. Prošli jsme kolem těchto bran až na vrchol kopce, odkud se nám naskytl úchvatný výhled na město pod námi.

Nechybělo samozřejmě ani Tokio, město, které nikdy nespí. Prošli jsme po rušných ulicích Šibuji a vyzkoušeli si krátký odpočinek v jednom z tradičních čajoven. Pak jsme se vydali do oblasti Akihabara, mekky pro fanoušky anime a mangy, kde jsme mohli prozkoumat obchody nabízející všechno od figurinek po nejnovější technologické hračky.

Ale cestování po Japonsku neznamenalo jen prozkoumávání měst, ale také objevování přírodní krásy této země. Proto jsme se vydali na japonský venkov do oblasti Yamagata, kde jsme si užili horské túry a ochutnali místní speciality, jako je obora wagyu a sake.

Naše dobrodružství v Japonsku skončilo, ale vzpomínky na krásu, kulturu a úžasnou pohostinnost této země nás budou doprovázet navždy. A tak s plnými kufry a srdcem plným zážitků jsme se vrátili zpět do naší rodné Moravy, ale s touhou se jednou vrátit a znovu objevovat tajemství tohoto úchvatného místa.